סקס ותזונה: מין בטעמים שונים

(0)
לדרג

סובלים מבעיות באון הגברי? עברו לתזונה נכונה, הוסיפו ויטמינים ומינרלים, תתנזרו מסיגריות ורק אז - הכנסו לחדר המיטות

מאת: ד"ר נחום זילבר

כבר לפני זמן רב ידעו אבותינו כי צריכה נכונה של מוצרי מזון יכולה לשפר את זרימת הדם, להגביר את האנרגיה, להרגיע ולגרום להתעוררות החשק המיני. הקשר בין מזון למין עובר דרך מערכת הלב וכלי הדם האחראית לזרימת דם טובה וחיונית להשגת זקפה. לשם כך יש לצרוך סוגי מזון המנקים את כלי הדם ומפחיתים את רמת הכולסטרול, כגון דגי ים עמוקים - טונה, סלמון, בקלה וסול; צמחי מרפא כמו ג'נסינג; מזונות נוגדי חמצון העשירים בוויטמינים E ו-C ומינרלים כמו אבץ ומגנזיום. כיום ניתן לצרוך מינרלים וויטמינים גם בצורת טבליות או כמוסות. אין לצרוך מאכלים עתירי שומן רווי המעלים את רמת הכולסטרול בדם, כגון בשר שמן, חמאה, מזון מטוגן וגבינה צהובה. כמו כן רצוי להימנע מצריכת סוכר וקמח לבן וכמובן להפחית בסיגריות ובאלכוהול.

שחקני חיזוק

^^דגים^^

הדגים מכילים חומצות שומן מסוג אומגה 3 אשר מסייעות לזרימת דם בכל הגוף בכלל ואל איבר המין הגברי בפרט. חומצות השומן מאזנות אצל הנשים את המערכת ההורמונלית ומרגיעות את המערכת העצבית. ככלל, ההורמונים משפיעים על הנפש ועל מערכת העצבים; לכן יש לאזן מערכת זו כדי ליצור תשוקה מינית טובה ומשוחררת.

^^צמחי מרפא^^

צמחי המרפא ידועים כמחזקים את התפקוד המיני מכיוון שהם ממריצים את מחזור הדם. תפקידו של צמח האנג`ליקה הוא לאזן את המערכת ההורמונלית הנשית בכל גיל ובכל רמה. צמח היוהמבין נמצא יעיל במידה מסוימת בטיפול בהפרעות זקפה. הוא פועל על אותם מרכזים במוח, האחראיים על הפעלת הזקפה, הנשלחים לאורך עמוד השדרה "כפקודה" לאיבר המין.

^^מזונות נוגדי חימצון^^

מזונות אלה יעילים בניקוי העורקים ובנטרול הרדיקלים החופשיים הנוצרים בגוף ומשפיעים לרעה על הלב והעורקים.

^^מינרלים^^

מינרלים חיוניים נמצאים בעיקר בשקדים, בקוואקר (שיבולת שועל) ובחומץ תפוחי עץ. האבץ - מינרל חיוני לתפקוד בלוטת הערמונית ולייצור טסטוסטרון נמצא בכמויות נאותות בצנון, עלי רוקט, קטניות, שומשום, טחינה וחילבה. מחסור באבץ גורם לבעיות פוריות בגברים ולנשירת שיער אצל נשים.

לסיכום, חשוב לאכול מעט ובריא לשיפור האון הגברי.

ד"ר נחום זילבר הוא אורולוג בכיר.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אורולוגיה ופריון הגבר
פורום תזונה טבעית

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום