'חופשת הלידה קצרה מדי להנקה'

(0)
לדרג

ד"ר דני ויסמן מציין כי תקופה של שלושה חודשים אינה מאפשרת לתינוק לקבל בסיס תזונתי מספק, שימנע בעתיד מחלות

מאת: מערכת zap doctors

ממחקרים שנעשים כיום בעולם בתחום ההנקה עולה, כי הנקה מקטינה בצורה משמעותית את הסיכון למחלות חריפות של דרכי העיכול והנשימה, מחלות אלרגיות ומחלות כרוניות אצל התינוק.

פרשת רמדיה בוודאי חיזקה את ההכרה כי הנקה היא דרך ההזנה המומלצת ביותר לתינוק, ושימוש בתרכובות מזון מלאכותיות מומלץ רק כשלא קיימת אפשרות להניק.

"ההנקה מאפשרת קשר חם ובריא בין האם לתינוק, מספקת לתינוק הגנה מרבית ומקטינה את כמות הזיהומים בהם עלול התינוק לחלות", אומר ד"ר אבי רוטשילד, מנהל מחלקת ילודים ופגים בבית החולים כרמל.

ד"ר דני ויסמן, מנהל יחידת הילודים בבית החולים כרמל, מתאר מה נעשה במדינות שונות בעולם כדי לעודד את ההנקה: "בנורבגיה, למשל, מעניקה המדינה חופשת לידה במשך שנה שלמה. ארגון הבריאות העולמי ממליץ על חצי שנה לפחות של הנקה בלעדית, כדי לתת לתינוק בסיס תזונתי מספק, ובכך למנוע מחלות רבות בתקופת הילדות וגם כמבוגר. בישראל חופשת הלידה נמשכת שלושה חודשים בלבד, תקופה שאינה מספיקה להנקה".

אי לכך, אומר ד"ר ויסמן: "חייבים להגביר את המודעות ולהדגיש את החשיבות שבהנקה. אין היום ויכוח בעולם כי ההנקה כוללת את צורת ההאכלה ומזון התינוקות הטוב ביותר עבור היילוד; עלינו להבהיר ולהדגיש זאת בפני האמהות הצעירות".

"מכל הבעיות שאירעו עם מזון מלאכותי של תינוקות והימצאות חומרים מסוכנים בחלק מבקבוקי ההאכלה, לצד היתרונות הישירים של חלב אם ופעולת ההנקה, עולה לאין שיעור חשיבות עידודן של אמהות לבחור באפשרות האחרונה", מסכם ד"ר רוטשילד.

בואו לדבר על זה בפורום הנקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום