צרכנות רפואית מס' 138

(0)
לדרג

תרופה לחולי סוכרת שאושרה ע"י משרד הבריאות, תוכנית תעסוקתית לנפגעים מאירוע מוחי, יישור שיניים ממוחשב ועוד. עדכוני צרכנות

מאת: מערכת zap doctors
טיפול לחולי סוכרת

בימים אלה אישר משרד הבריאות את השימוש בתרופה ג'נוביה לטיפול בסוכרת מסוג 2. ד"ר חוליו ויינשטיין, מנהל מרפאת הסוכרת במרכז הרפואי "וולפסון" ונשיא האגודה הישראלית לסוכרת, אמר כי "זו בשורה לחולי הסוכרת, מכיוון שג'נוביה הינה תרופה יעילה המשפרת את מצבו של החולה, ובחלק מהחולים אף מייתרת את הצורך בזריקות אינסולין. לתרופה זו אין תופעות לוואי של התרופות מהדור הקודם, כגון: עלייה במשקל (שהיא בעיה רפואית ואסתטית) ונפילת סוכר (היפוגליקמיה)".

התרופה עובדת במנגנון ייחודי המדמה את המנגנון הפיזיולוגי והטבעי של הגוף הבריא. היא משפרת את יכולת הבקרה על רמות הסוכר בדם של חולי סוכרת מסוג 2, על-ידי עידוד הפעילות של מערכת טבעית הנקראת מערכת האינקרטינים, אשר מסייעת בויסות הגלוקוזה באמצעות השפעה על תאי הביטא והאלפא בלבלב.

ד"ר ויינשטיין הסביר, כי "אחת הבעיות העיקריות של חולי סוכרת היא הרס תאי הביטא המייצרים אינסולין בלבלב וכיום אין לכך תרופה. במחקרים שנעשו בעכברי מעבדה, הוכח כי הג'נוביה מצליחה להאט את קצב מותם של תאי הביטא המייצרים אינסולין בלבלב ואף לגרום לגדילה מחדש של תאים אלו. אם יוכח גם בבני אדם שניתן למנוע את התדרדרות התאים, תהיה זו פריצת דרך אדירה".

ד"ר ויינשטיין הביע את תקוותו כי הג'נוביה תוכנס לסל הבריאות ואז חולי סוכרת רבים בישראל יוכלו לאזן טוב יותר את מחלתם, ללא צורך בחלק מהמקרים בזריקות אינסולין.

תוכנית תעסוקתית לנפגעים

כ-15 אלף בני אדם נפגעים מידי שנה בישראל מאירוע מוחי (C.V.A) במידת חומרה משתנה. אירוע מוחי, המוכר גם במונח "שבץ מוחי", מותיר את הלוקים בו עם נכות ומוגבלות, לרוב מטופלים על-ידי בני המשפחה. מאפייני הפגיעות השכיחות הם שיתוק בגפיים, קושי בתקשורת והפרעה בדיבור, פגיעה בחשיבה ובזיכרון, ולעיתים מופיעות תחושות המאפיינות מצב דיכאון קליני.

במרכז השיקום המקצועי במפרץ חיפה הכירו בצורך של הנפגעים, שהיו בעבר אנשים בריאים ועצמאיים, ושל בני משפחותיהם, במסגרת תעסוקתית אשר מאפשרת בניית סדר יום חדש בחייו של אדם ומניעה אותו להסתגלות והשלמה עם מצבו. בראייה זו, נבנתה תוכנית תעסוקתית הוליסטית לשיקום של נפגעי אירוע מוחי, תוכנית המתחשבת בצרכים פרטניים, כישורים אישיים ויכולות תעסוקתיות, תוך גיוון האפשרויות לביטוי אישי ולמיצוי הפוטנציאל הקוגניטיבי. עוד עומדים לרשות המשתקמים בתוכנית חדר מחשבים, סדנת אמנות המאפשרת הבעה ותקשורת באמצעות יצירה, פינת חי טיפולית וחדר כושר המאפשר פעילות גופנית בפיקוחה של מורה שיקומית לספורט. בתוכנית שולבו תוספות שיקומיות, הכוללות עבודה קבוצתית בנושא יצירת מוטיבציה, תקשורת, פתירת בעיות והתמודדות עם קונפליקטים.

תוסף תזונה מתקדם

חברת סולגאר מציגה Nutri Nano CoQ-10 מסדרת מוצרי הפלטינום, הדור הבא של תוספי התזונה. Nutri-Nano, הינה פריצת דרך טכנולוגית המייצגת עידן חדש בתחום תוספי התזונה. טכנולוגיה זו משנה חומרים מזינים המסיסים בשומן לחומרים אמפיפיליים (חומרים המסיסים הן בשומן והן במים) הודות למעטפת הידרופילית בגודל ננו, המאגדת את החומרים המסיסים בשומן ונקראת מיסל (Micelle).

ל-50-75% מהחולים במחלות לב וכלי דם, ול-39% מהחולים הסובלים מיתר לחץ דם יש מחסור ב-CoQ-10. בנוסף, רוב החולים במחלת שריר הלב סובלים מכוח לבבי מופחת. כמו-כן, תרופות מסוימות מדללות את רמות ה-CoQ-10 בגוף כולל סטטינים, חוסמי-בטא, חוסמי ערוצי סידן ומעכבי ACE, בדרך כלל מומלץ למחלות לב וכלי דם.

תוסף התזונה החדש משפר ספיגה ובעל זמינות ביולוגית גבוהה במיוחד. בנוסף, הוא זמין ביולוגית פי שלוש לעומת Q10 יבש, ופי שתיים לעומת CoQ10 על בסיס שמן. מחקר בבני אדם ערך השוואה בין Nutri-nano Q10 עם 5 מוצרים 'נספגים במיוחד'. 60 גברים קיבלו מוצר Q10 במשך 14 ימים כאשר הרמות נבדקו בתחילת המחקר ובימים הראשון, השביעי וה-15. התוסף החדש הראה זמינות ביולוגית גבוהה וספיגה מהירה וטובה יותר לעומת מוצרי ה-Q10 המסורתיים.

מומלץ לצרוך 1-2 כמוסות ביום עם הארוחה. ניתן להשיג באריזות של 50 כמוסות.

לרכישת הפריט on-line - לחצו כאן.

יישור שיניים שקוף וממוחשב

מהפכת ההייטק והמחשוב שעוברת על העולם בעשורים האחרונים, לא פסחה גם על ענפי הרפואה השונים בכלל, ורפואת השיניים בפרט. דוגמא טובה לכך היא INVISALIN - פיתוח חדיש ליישור שיניים ממוחשב.

יישור השיניים (אורתודונטיה), הוא ענף המטפל בליקויי סגר - תיקון מיקום לא נכון של השיניים והלסתות וסטיה מהנורמה ביחסים ביניהן. הסיבות לטיפול יכולות להיות מסיבות בריאותיות או אסתטיות, אך תהי הסיבה אשר תהיה, מדובר בתנועה של השיניים במרחב תלת מימדי לאורך זמן.

השיטות המסורתיות ליישור שיניים היו ועודן באמצעות סמכים ברקטים, גשר, או קוביות. הסמכים מהווים מסילה, עליה מעוגנים חוטי מתכת מסוגים שונים, המפעילים כוחות על השיניים בהתאם לאבחנה והטיפול אותו תכנן הרופא. בעזרת שיטה זו ניתן לטפל ברוב המקרים בצורה מצוינת, אך יש לה מספר מגרעות: ראשית, האסתטיקה של הסמכים אינה טובה, רבים נרתעים מלבצע טיפול אורתודונטי בגלל שיקול אסתטי. שנית, שמירת ההיגיינה קשה - הסמכים והחוטים מודבקים באופן קבוע לשן, צוברים שאריות מזון וחיידקים, המסייעים ליצירת עששת וחורים בשן. כמו-כן, הסמכים אינם נוחים, בולטים ודוקרים, וההנאה מאוכל נפגמת.

השיטה פותחה לפני מספר שנים בארה"ב, ומתבססת על סדרת קשתיות שקופות ובלתי נראות המולבשות על השיניים ומיישרות אותן. בעזרת הדמיה תלת מימדית על גבי תוכנה מיוחדת, הרופא מתכנן את הטיפול על גבי מסך המחשב, עוד לפני שהמתרפא התיישב על כסא הטיפולים.

לדברי ד"ר ספי פורת, מחלוצי השיטה בארץ, מנהל את מרפאת השיניים 'יתיר', "איש אינו רואה שהמתרפא עובר טיפול אורתודונטי עקב שקיפות הקשתיות. בנוסף, הקשתיות נשלפות וניתן לצחצח שיניים בקלות, ללא הצטברות מזון וחיידקים. הקשתיות קלות, חלקות ושקופות וכמעט ואינן מורגשות". עוד הוא מוסיף, כי "השיטה אינה מתאימה לכל אחד ואבחנה מדוייקת נעשית על ידי רופא על בסיס צילומים מיוחדים".

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סוכרת
פורום שיקום לאחר אירוע מוחי
פורום ייעוץ תרופתי
פורום אסתטיקה דנטאלית ושיקום הפה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום