האם הפנים שלכם בכושר?

(1)
לדרג

רגע לפני קבלת החלטה על מתיחת פנים: תרגילי פנים או עיסוי עצמי משולב עשויים לשפר את מראה העור

מאת: מיכל לזרוביץ

לשרירי הפנים, כמו לכל שאר השרירים בגוף יש עבודה לבצע; תפקידם להחזיק את עור הפנים. לכן, כאשר הם נחלשים ומאבדים מגמישותם נתחיל להבחין בתופעות שבהחלט יכולות להטריד חלק מאיתנו; למשל, עור נפול ומדולדל בלחיים ובצוואר, "שקיות" מתחת העיניים, קמטים ועוד. אמנם, קיימים תכשירים ומשחות רבות בשוק היכולים לעשות עבודה נפלאה בשיפור מרקם העור ומיצוקו, אך עדיין לא הומצא הקרם שיכול לחזק שריר; חייבים לאמן שרירים באופן סדיר על מנת לחזקם. כדי לשפר את מראה הפנים ולשוות להם מראה בריא וזוהר, מומלץ לחזק את שרירי הפנים בעזרת תרגילי פנים או בעזרת עיסוי עצמי משולב בלחיצות. ניתן לאמץ אחת מהתוכניות וכמובן שניתן לשלב ביניהן.

תרגילי הפנים

בפנים ישנם 57 שרירים המחברים בין העור לעצמות ותפקידם לתמוך בתווי הפנים. כאשר שרירים אלו נחלשים ומאבדים מגמישותם תיוצר רפיסות של העור ונפילתו; כתוצאה מכך, העור יראה זקן ופחות ממוצק.

במצב תקין השרירים פועלים כמשאבה, אשר מזרימה את הדם פנימה והחוצה מעור הפנים. כאשר השרירים אינם במצב אופטימאלי, אין זרימת דם מספקת והתוצאה היא חוסר הזנה לעור, שתתבטא גם בעור חיוור ומעט אפרפר. כאשר מתחילים לאמן ולחזק את שרירי הפנים ומחזירים להם את גמישותם, הרי שגם שכבת העור מתחזקת ומתגמשת וחוזרת במידה רבה למצבה הקודם. השיפור באספקת הדם מפחית ואפילו מעלים בעיות שהיו בעור. כמו-כן, חשוב לזכור כי חיזוק השרירים מתנגד לכוח הכובד המושך את עור הפנים כלפי מטה וגורם לו להיראות נפול. תרגילי הפנים עובדים במישור הגופני אך גם במישור האנרגטי, תוך הבאת הגוף והתודעה להרמוניה ואיזון. לדוגמא, במהלך האימון חשוב להרגיש את עבודת השרירים וכן לדמיין איך השריר מתעצם בכל חזרה על תרגיל.

צבע העור יכול להשתפר תוך שבועות בודדים, אך שיפור בעיצוב ומיצוק העור לוקח זמן ממושך יותר. מומלץ לבצע אימון במשך 10 דקות, פעמיים ביום (10 דקות בבוקר ועוד 10 דקות בערב), חמש פעמים בשבוע.

^^דוגמא לתרגיל פנים:^^

המטרה: מיצוק הצוואר, הסנטר וקוו הלסתות. מומלץ במיוחד להפחתת מראה סנטר כפול. יש לבצע פעמיים ביום. אם קיימת בעיית סנטר כפול מומלץ לבצע שלושה פעמים ביום.

ישיבה זקופה על כיסא כאשר הסנטר מורם מעט.
ירכיים מהודקות לישבן.
לסגור השפתיים ולחייך בחוזקה (כך שלא יראו את השיניים).
ללפות יד אחת על בסיס הצוואר (מעל עצם הבריח).
להסתכל למעלה לכיוון קודקוד הראש.
למשוך את הראש אחורה תוך כדי אחיזת היד, לספור עד 3, ואז לשחרר (תרגישו מתיחה חזקה בשרירי הסנטר והצוואר).
לחזור על התרגיל 35 פעמים.

עיסוי עצמי בשילוב לחיצות

אימון זה משלב עיסוי ארומתרפי לפי סוג העור, יחד עם לחיצות קלות באמצעות האצבעות. הטיפול ההוליסטי בעור אורך כ-14 דקות. שיטת הלחיצות נקראת אקופרשר. עיקרון הלחיצות לקוח מהפילוסופיה של הרפואה הסינית העתיקה; לפי הרפואה הסינית, הצ'י (אנרגיית החיים) מסמל את הברק והאור שאנו רואים על הפנים. הצ'י נע בגוף דרך תעלות וירטואליות הקרויות מרידיאנים. כאשר הצ'י נחסם או כאשר זרימתו איננה תקינה, האיזון מופר ויופיעו מחלות שונות (למשל מחלות עור). באמצעות שיטת הלחיצות בנקודות מסוימות בפנים, משתחררת החסימה ולכן גם משתפרת רמת הצ'י וזרימתו. התוצאה תהיה עור רענן וחיוני יותר.

^^דוגמא לתרגיל עם לחיצות ועיסוי עצמי:^^

המטרה: לשפר עיצוב קו הלסת ולהקל על המתח סביב הפה והלסת.

הניחו את כריות 2 האצבעות הקרויות אצבע (האצבעות מס' 2 מהאגודל) או האצבעות הקרויות אמה (האצבעות מס' 3 מהאגודל - כלומר האצבע האמצעית בכל יד) מתחת לשפה התחתונה בדיוק באמצע הסנטר. ללחוץ קלות במשך כדקה, ולאחר מכן להתחיל לעסות מנקודה זו בתנועות סיבוביות החוצה כלפי שתי הזוויות התחתונות של הלסת. לחזור על כך 3 פעמים.

עיצוב טבעי לפנים

תרגילי הפנים ו/או העיסוי העצמי בשילוב לחיצות עוזרים למצק את השרירים והעור. בנוסף, העיסוי העצמי מרפה מתחים ובל נשכח כי הוא גם עוזר להמרצת מחזור הדם לעור הפנים, והתוצאות לא מאחרות להגיע - עור עם הרבה יותר ברק וחיוניות. קיימת דרך טבעית, בטוחה ואפילו זולה לשיפור מראה עור הפנים ולהפחתת הידלדלות העור והקמטים. מתיחת הפנים הטבעית הזו פשוטה וקלה ליישום לכול גיל, ניתן לבצעה בכל מקום ובכול זמן, והיא דורשת רק ראי ורצון לבצע. בדיוק כמו שניתן לחטב את גופך ניתן גם לעצב ולשפר את מראה פניך.

בואו לדבר עם מיכל לזרוביץ בפורום אינטגרטיבי לרפואת עור טבעית ואסתטיקה טבעית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום