חדש בדוקטורס: פינת המומחה

(0)
לדרג

ד"ר אהרון חלבה, המנהל הרפואי החדש של דוקטורס, יתייחס לנושאים ציבוריים אקטואליים. והפעם: שאלת השימוש במריחואנה לצרכים רפואיים

מאת: ד"ר אהרון חלבה

המריחואנה מכילה יותר מ-460 כימיקלים פעילים ולמעלה מ-60 חומרים כימיקליים ייחודיים הידועים כקנאביס. המציאות החוקית בנוגע למריחואנה היא מאוד מורכבת ובלתי פתורה. ב-11 מדינות ומספר ערים בארה"ב כבר אישרו בחוק את השימוש במריחואנה לצרכים רפואיים, אך רוב המדינות נמנעו מלעגן זאת באופן חוקי.

מבחינה רפואית, המריחואנה מיועדת לשימוש במספר סוגי טיפולים שיעילותם הוכחה. ההתוויות העיקריות לשימושה מבחינה קלינית הן: (1) בחילה והקאה חמורה הקשורות לטיפול כימותרפי. (2) איבוד משקל הנובע ממחלה. (3) עוויתות שניוניות למחלות נוירולוגיות, כמו טרשת. (4) כטיפול נגד כאב שלא מגיב למשכך כאבים עזים. (5) גלאוקומה.

יחד עם זאת, מחקר רב עדיין נחוץ כדי לקבוע את היעילות של המריחואנה במצבים הקלינים השונים, וכן יעילותה במחקרים פרוספקטיבים לפני שיאושר השימוש בה באופן גורף.

השימוש במריחואנה במרפאות ציבוריות בקרב חולים עם HIV/איידס מראה כי מספר ניסויים קלינים של עישון מריחואנה עדיין נחוצים כדי לקבוע את הפוטנציאל של הקנאביס ביעילות, בשיפור איכות חייהם של החולים ובתחלואה ובתמותה של החולים.

השאלה האם מריחואנה צריכה להינתן באופן חוקי לחולים עם HIV או מחלות אחרות - צריכה להיבדק בצורה יותר יסודית בטרם אפשר יהיה להשיב עליה.

ד"ר חלבה הוא מנהל מחלקה פנימית במרכז הרפואי וולפסון.

בואו לדבר על זה בפורום רפואה שלמה - רפואה פנימית עם רפואה משלימה וביולוגית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום