צרכנות רפואית מס' 135

(0)
לדרג

חיסון נגד חיידק אלים, חוות בריאות בקרבת הכנרת, מרכז יחודי לאפזיה ותכשיר לטיפול במערכת העיכול. עדכונים צרכניים

מאת: מערכת zap doctors
חיסון נגד חיידק הפנוימוקוק

התפתחותם של זני חיידקים המפתחים עמידות אנטיביוטיקה היא אחת הבעיות הגדולות בעולם כיום. לדעת המומחים, העמידות נובעת משימוש מוגבר באנטיביוטיקה, ובעולם מנסים להתמודד עם הנושא בדרכים שונות. מחקר חדש, שהתפרסם בימים אלה בכתב העת היוקרתי Pediatrics, בדק את השפעת החיסון המצומד כנגד חיידק הפנוימוקוק (פרבנאר) על דלקת אוזניים. החיידק הוא הגורם המרכזי שבעקבותיו ירד מספר המרשמים לאנטיביוטיקה ב-42% בעקבות מתן החיסון לכל ילדי ארה"ב. עוד נמצא כי מספר הביקורים אצל הרופא בשל המחלה ירד ב-42.7%.

החיסון כנגד חיידק הפנוימוקוק מורכב מחיסון לשבעת הזנים הבולטים והאלימים של החיידק הידוע כגורם המוביל לדלקת קרום המוח, דלקות ריאה, זיהומי דם וכן דלקות אוזניים. במסגרת המחקר בדקו צוות החוקרים מהמכון לבקרת מחלות בארה"ב (CDC) מאגר נתונים ממוחשב של מאות אלפי ילדים מתחת לגיל שנתיים. החוקרים בדקו את שיעור הביקורים אצל רופא ואת שיעור המרשמים לאנטיביוטיקה בשנים 1997-1999, לעומת אותם משתנים בשנת 2004; זאת מכיוון שבארה"ב החל השימוש בחיסון הפרבנאר בשנת 2000 לכל הילדים.

החוקרים מצאו כי הירידה המשמעותית בביקורי רופא ובמרשמים לאנטיביוטיקה חסכה למערכת הבריאות האמריקאית כחצי מיליארד דולר (ירידה של 32% מההוצאות). החוקרים מסכמים, כי הירידה בשיעור השימוש באנטיביוטיקה ובביקורי רופא אצל ילדים עם דלקות אוזניים הייתה מעל מה ששוער לפני תחילת מתן החיסון. עוד הם מציינים כי גורמים נוספים תרמו לירידה בשימוש באנטיביוטיקה, אך לחיסון תפקיד מרכזי בירידה ובחיסכון במשאבים.

לדברי פרופ' רון דגן, מנהל היחידה למחלות זיהומיות ילדים, המרכז הרפואי סורוקה, "לחיסון כנגד חיידק הפנוימוקוק תפקיד חשוב בשמירת הבריאות של ילדים בישראל. התוצאות מראות עד כמה משמעותית התועלת של החיסון גם ברמה הכלכלית וגם ברמה הרפואית. חיסון כל הילדים בישראל ישפר את רמת הבריאות ואף ימתן את הפערים בין האוכלוסיות השונות, שכן ידוע כי אוכלוסיות בעלות רמת סוציו-אקונומית נמוכה נוטים עוד יותר לזיהומים מסוג זה".

חוות בריאות

ישנן שיטות רבות המבוססות על תורת הריפוי הטבעית. אולם, בחוות הבריאות "מצפה אלומות", ישנה שיטת טיפול ייחודית המשלבת כלים לחיים בריאים. "מצפה אלומות" היא חוות בריאות המושתתת על תורת הריפוי הטבעית של ד"ר אן ויגמור, הרואה את הרוח, הגוף והנפש כמכלול שלם. השיטה מקנה אלטרנטיבה בריאה לאורח חיים אורגני וטבעי, הנשען על המוטו הפילוסופי של היפוקראטס: "היה אתה הרופא של עצמך" ו"יהיו מזונותיך תרופותיך".

יעדה המרכזי של החווה הוא להקנות פרקטיקה, ידע וכלים מעשיים לחיים בריאים, זאת באמצעות סדנאות חווייתיות ומעשירות על תזונת ה-RAW FOOD, שיטה המאמינה בתזונה המבוססת על אוכל לא מבושל ועשיר במינרלים, ויטמינים ואנזימים (החיוניים לבניית התאים בגוף), שתיית מיץ עשב החיטה וצום מיצים. כמו-כן, ישנו שילוב של טכניקות מסוג: יוגה, מדיטציה, תרפיה, צ'י-קונג, סדנאות צחוק וחשיבה חיובית, שמטרתן לטהר את הרעלים הנפשיים והמנטליים שבנו.

לפרטים נוספים - לחצו כאן.

מרכז בינלאומי לאפזיה

החוג להפרעות בתקשורת במכללת הדסה ירושלים חונך את מרכז אדלר לאפזיה-ירושלים, המיועד לאנשים עם פגיעה נרכשת בשפה, הנמצאים לאחר טיפול השיקומי הראשוני. אפזיה היא פגיעה נרכשת בשפה, המשפיעה על יכולת האדם להבין ולהפיק שפה מדוברת ושפה כתובה. מטרת הפעילות במרכז הינה לשפר את התפקוד התקשורתי והשפתי של אנשים עם אפזיה בחיי היום יום.

המרכז הינו הסניף הבינלאומי הראשון של מרכז אדלר לאפזיה בניו ג'רסי וישמש מרכז ארצי לאנשים עם אפזיה ובני משפחותיהם. פעילות המרכז מתבססת על הגישה הסוציאלית לטיפול באפזיה, המתמקדת בצורך לתת דגש לעבודה על הפעילות והמעורבות של האדם בחברה עם היכולות הקיימות. המרכז משמש מסגרת הדרכה ותמיכה גם לבני המשפחה.

כיום, פועלות במרכז שלוש קבוצות: קבוצת תקשורת לאנשים עם ליקוי קל עד בינוני בארבעת ערוצי השפה, קבוצת תקשורת לאנשים עם ליקוי חמור בארבעת ערוצי השפה וקבוצת הדרכה ותמיכה לבני המשפחה. בנוסף, חברי המרכז משתתפים בטיפולים אישיים השמים דגש על שיפור תפקודם התקשורתי, נערכת פעילות חברתית משותפת לחברי המרכז ובני משפחותיהם ונעשה פיתוח עזרי הדרכה למשפחות ולצוותים רפואיים העוסקים בשיקום אנשים עם אפזיה.

פעילות המרכז אינה למטרות רווח, ודמי ההשתתפות בפעילות הינם סמליים ואינם קשורים לאישורי קופות החולים.

תכשיר לטיפול במערכת העיכול

חברת ביו פרו מדיקל, מקבוצת לפידות פרמצויטיקלס, המתמחה בפיתוח פתרונות טבעיים בתחום הבריאות, משיקה בימים אלו את פורמולת "ביולקס פרוטקט". הפורמולה החדשה, המבוססת על רכיבים טבעיים ממקור צמחי, נועדה לסייע לסובלים מפעילות מעיים לא סדירה ולמעוניינים בשיפור תפקוד מערכת העיכול.

המוצר מבוסס על 4 רכיבים עיקריים, אשר הוכחו מחקרית כיעילים בהסדרת פעילות המעיים ואיזון פעילות מערכת העיכול:

FOS - Fructooligosaccharides - סיבים פרה-ביוטיים, המופקים מארטישוק ירושלמי. סיבי ה-FOS הינם סיבים תזונתיים החשובים לבריאות מערכת העיכול. זוהי תרכובת של פחמימות (פרוקטוז וסוכרוז) שאינה מתפרקת או נספגת דרך מערכת העיכול, בניגוד לסוכרים פשוטים אחרים. לתרכובת זאת ערך קלורי נמוך וטעמה מתקתק ועדין.

פסיליום - Psyllium - סיבים תזונתיים המופקים מקליפות צמח הפלנטאגו, שייחודם ביכולתם לספוח נוזלים, עד פי 25 מנפחם. פעולה זו מסייעת במצבים של פעילות מעיים בלתי סדירה ועצירות. בין היתר מסייעים הסיבים ביצירת תחושת שובע, הורדת רמות כולסטרול "רע" (LDL) והפחתת רמת הגלוקוז בדם.

סורביטול - תרכובת סוכר כוהלית אשר נמצאת בדגנים, אצות ים, ענבים, דובדבנים, שזיפים, תפוחי עץ, משמשים, אפרסקים, תמרים ופירות ממשפחת התותים. גורם לעליה בכמות הנוזלים במעיים ובכך מסייע להקלה בתופעת העצירות.

פוליפנולים-אנטי אוקסידנטים שמקורם בתה ירוק, אשר הוכחו מחקרית כמסייעים במניעת סרטן המעי הגס.

ניתן לרכוש את המוצר בבתי המרקחת הפרטיים ורשתות הפארם. עלות כמות של 225 גרם, המתאימה ל-30 יום: 74.90 ש"ח.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום אף אוזן גרון ילדים
פורום קולון הידרותרפיה - ניקוי רעלים
פורום הפרעות בתקשורת - שמיעה, שפה, דיבור ובליעה
פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום