בטיחות בחג: כללי זהירות בפורים

(0)
לדרג

תחפושות ומשחקים לא בטיחותיים מהווים סכנה לילדים בחגיגות פורים. ד"ר שוקרי קסיס מסביר כיצד להימנע מביקור בביה"ח בחג

מאת: ד"ר שוקרי קסיס

פורים הוא חג שמח מאד, אולם הוא יכול להיות עצוב ואף מסוכן אם לא נוקטים בכללי זהירות מתאימים. תחפושות ומשחקים שאינם עומדים בתקן מכון התקנים, עלולים לגרום לנזקים חמורים. מידי שנה מגיעים לבתי חולים ילדים הסובלים מפציעות וכוויות בדרגות שונות, כתוצאה משימוש ומגע עם חומרים מסוכנים המציפים את השוק, תחפושות לא בטיחותיות ומשחקים שחלקם מסוכנים כמו פיקות ונפצים.

הפגיעות השכיחות בפורים הן כוויות ידיים בדרגות שונות, הנגרמות כתוצאה מפגיעת נפצים. לעיתים, נדרש רק חיכוך מזערי בכדי להדליק את הנפצים ולגרום לנזק. בשנה שעברה, לדוגמה, ילד בן 11 נכווה קשה בירכו, לאחר שהתפוצצו נפצים כתוצאה מחיכוך (הנפצים הונחו בכיסו). מקרה נוסף - ילד בן 8 שנפגע מנפץ והרופאים נאלצו לקטוע את כף ידו. בנוסף לנפצים, יש להיזהר מתחפושות העשויות מחומרים דליקים, כגון צמר גפן או קרטון.

^^כללי בטיחות לחג פורים:^^

יש להימנע משימוש בפיקות, קפצונים, נפצים וחומרים דליקים אחרים. הגיצים או אבק השריפה עלולים לגרום להתלקחות התחפושת ולכוויות קשות.

אין לשמור פיקות וקפצונים בכיס מחשש להתפוצצות.

אין לירות קפצונים, פיקות וכד' בקרבת האוזניים והעיניים. הרעש עלול לקרוע את עור התוף ולגרום לנזק בלתי הפיך לשמיעה, והגיצים הנפלטים עלולים לפגוע בראייה.

ברכישת תחפושות יש לוודא שהן בעלות אישור תקן 562. בנוסף, חשוב לבדוק אם הן עברו את בדיקות מכון התקנים ועשויות מחומרים חסיני אש: ללא צמר גפן, נוצות, נייר וללא שרוכים וחוטים העלולים להיכרך סביב הצוואר.

מומלץ להשתמש בפאות קצרות ולהתרחק מאש בעת חבישתן.

השימוש במסכות אינו מומלץ לילדים עד גיל שמונה. מומלץ להשתמש במסכות בעלות פתחי אוורור למניעת חנק. מסכות העשויות מחומרים אטומים, כגון שקיות פלסטיק, עלולות לגרום לחנק ולעילפון, ולכן יש להעדיף מסיכות בעלות פתחי אוורור.

יש להימנע משימוש במסכות בעת משחק במתקני שעשועים או הליכה בכביש. בנוסף, רצוי לוודא כי הילד מסוגל לראות דרך פתחי העיניים. הסתרת שדה הראייה עלולה להיות קטלנית ולהסתיים בתאונה קשה.

כדאי להשתמש באיפור פנים שאינו מכיל חומרים רעילים, צבעי איפור שאינם סותמים נקבוביות ומאפשרים לעור לנשום ומאושרים לשימוש על ידי משרד הבריאות. חשוב לדעת, כי בקבוקי ספריי וקצף מכילים חומרים כימיים העלולים לחדור לעיניים ולגרום לפגיעה.

ד"ר שוקרי קסיס הוא מנהל מחלקת הפלסטיקה במרכז רפואי זיו.

בואו לדבר על זה בפורום "בטרם" - לבטיחות ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום