אימון אישי כאמצעי תמיכה בחולה

(0)
לדרג

הקואוצ'ינג הופך לכלי עזר משמעותי בקבלת ההחלטות של החולה. על ההתפתחויות האחרונות בארה"ב בתחום זה - בכתבה הבאה

מאת: מערכת zap doctors

מודעות ומעורבות החולה יכולות להוות מרכיב חשוב בטיפול רפואי איכותי. אך לעיתים, חולים ובני משפחותיהם הקרובים זקוקים להדרכה אישית על מנת לפתח את יכולת ההשתתפות בתהליך הטיפול.

במדינות מערביות, אימון אישי בתחום הבריאות (health coaching) ניתן במסגרות שונות מזה כ-15 שנה. האימון מסייע לחולים/ות להתכונן לפגישת הייעוץ עם הרופא, להתלבט לגבי אפשרויות הטיפול השונות וליישם תהליכי שינוי.

המאמנים/ות הם בדרך כלל אחיות, אנשי מקצוע אחרים בתחום הרפואה או חולים שעברו הכשרה. הם מעניקים תמיכה לחולים, מסייעים להם בהתלבטות ובשקילת החלופות השונות, ועוזרים להם לבטא את צרכיהם והערכים החשובים להם, אך אינם מחליטים במקומם.

האימון יכול לסייע במצבים של מחלה כרונית, כשיש צורך לגשר בין סדרי העדיפויות הרפואיים לבין צרכי החולה וערכיו/ה, או בקבלת החלטות רגישות, כמו בטיפול בסרטן השד.

בדרך כלל, אימון אישי מוצע במרכזי עזרה עצמית ובמוקדים טלפוניים. אולם לאמצעים אלו חסרה לא פעם ההמשכיות, וכן חסר הקישור לטיפול הרפואי. לכן, ממליצים מחברי הסקירה לחבר את האימון האישי למרכזי הטיפול הרפואי.

בדרך זו, לטענתם, יתאפשר זיהוי החולים ותיעוד המחלה, סוג האימון יותאם לצרכים האישיים של כל חולה, והיכולות שרכש החולה בעזרת האימון יקבלו חיזוק ופידבק מהרופא המטפל.

לידיעה המקורית - לחצו כאן.

למי מיועד האימון?

מאז המצאת מקצוע האימון, לפני כשלושים שנה בארה"ב, התפתחו בשמו גישות ושיטות רבות ומגוונות. חלק מהשיטות מאופיינות בגישה רציונאלית; חלק אחר בגישה חווייתית, רוחנית, ממוקדת תוצאות; וחלק נוסף משלב שתי גישות או יותר.

לדברי יובל פייס, מנהל פורום אימון אישי, זוגי ועסקי באתר דוקטורס, הקואצ'ינג מיועד לכל מי שחש מבולבל, תקוע, או שרוצה לחולל שינויים בחייו.

מטרת האימון היא לאתר את חזונו של המתאמן, ולהניע אותו לממשו בדרך הקצרה והנכונה ביותר עבורו. תהליך האימון מבוסס על סדרת מפגשים קצרה יחסית, שבמסגרתה מבררים היכן מצוי המתאמן, לאן הוא שואף להגיע, מהי נכונותו ובאילו משאבים יוכל לחולל את השינוי.

כל מפגש מסתיים במטלה משמעותית, שתפקידה לקרב את המתאמן אל חזונו. בתום התהליך המתאמן יוצא כשבידיו תוכנית פעולה ברורה להגשמת חזונו ושאיפותיו.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום