צרכנות רפואית מס' 125

(0)
לדרג

תוכנית לחשיפה מוקדמת של סוכרת, מרכז לטיפול בשיטת IPEC, תכשירים לטיפול בעור יבש ועוד - כל העדכונים הצרכניים

מאת: מערכת zap doctors
חשיפה מוקדמת של סוכרת

מרפאת הסוכרת במרכז הרפואי "וולפסון", בניהולו של ד"ר חוליו ויינשטיין - נשיא האיגוד הישראלי לסוכרת, החלה ביישום תוכנית חדשנית וייחודית לחשיפה מוקדמת של המחלה וביצירת תשתית רפואית מובילה בהתמודדות איתה.

במסגרת תוכנית א.ס.א (איזון סוכרת באישפוז) רכש המרכז הרפואי עבור כל מחלקה גלוקומטרים מוסדיים, אשר באו להחליף את מכשיר הגלוקומטר האישי שעימו בודקים החולים את רמות הסוכר בדם. מכשירי הגלוקומטר המוסדיים חזקים יותר ומספקים תוצאות אמינות יותר, עקב כיול תכוף והפעלה על-ידי מומחים בלבד עם קוד אישי. התוצאות אשר מתקבלות בבדיקה נשמרות ומועברות ישירות למאגר הנתונים של ביה"ח ומצטרפות לשאר הנתונים הקיימים כבר על החולה, על מנת לתת תמונה אמינה ורחבה יותר על מצבו.

טכנולוגיה זו מהווה מכשיר בקרה, שבאמצעותו יכול הצוות הרפואי לעקוב מקרוב ולקבל תמונה כוללנית על רמות הסוכר במחלקות ביה"ח השונות. במידה ומתגלה רמת סוכר גבוהה או נמוכה במחלקה מסוימת, יכולים הרופאים להורות על טיפול הולם.

במסגרת התוכנית החדשה, בטרם שחרור חולה מביה"ח אשר התגלתה אצלו רמת סוכר גבוהה בדם לראשונה בחייו, הוא נפגש עם אחות "נאמנת סוכרת" אשר הוכשרה לכך במיוחד, כדי לוודא שהוא לא ישוחרר לביתו מבלי שידע כי הוא חולה בסוכרת ועל-מנת להדריכו כיצד לטפל במחלה. בנוסף, מקבלים החולים זימונים למרפאת הסוכרת בביה"ח, שאינה כרוכה בתשלום, גם לאחר שחרורם, כדי להמשיך לעקוב אחרי רמת הסוכר.

ד"ר חוליו ויינשטיין אמר, כי "התוכנית הייחודית יכולה לחשוף את הסוכרת בשלבים מוקדמים, מה שמאפשר מתן כלים טובים יותר להתמודדות איתה ומניעת הופעת הסיבוכים הקשים שלה. הסוכרת היא מחלה שכיחה, אולם מסיבות היסטוריות ורפואיות, בתי חולים נוטים שלא לתת לה את המקום הראוי. לצערנו, רבים הם אלה אשר למרות שרמות הסוכר בדמם אינן תקינות, לא זוכים לכל התייחסות לכך וזאת באה לתקן התוכנית".

מכשיר לחולי סוכרת

מדטרוניק מינימד, חלוצת טכנולוגית ניטור רציף של רמות הסוכר, משיקה בישראל את מכשיר הגארדיאן בזמן אמת (RT). המכשיר הקומפקטי מהדור החדש צמוד לגוף ומאפשר קריאת סוכר בזמן אמת והתראות על ערכי סוכר גבוהים או נמוכים המאפשרים למטופל לפעול בזמן אמת.

המכשיר מאושר בארץ לשימוש אישי של המטופלים ומאפשר לחולי סוכרת תמונה אמיתית של ערכי הסוכר; כתוצאה מכך, הוא מספק הגנה מפני סיבוכים, הפחתת אירועי היפוגליקמיה, איזון טוב יותר, ובנוסף חופשיות וגמישות רבה לאורך כל היממה במהלך עבודה, פעילות גופנית, בזמן ארוחות ובשינה.

בדיקות הסוכר מתבצעות באמצעות חיישן תת עורי, המאפשר קריאת נתונים מלאה. החיישן בודק את רמת הסוכר 288 פעמים ביום ומשדר את רמת הסוכר למוניטור דמוי ביפר קטן המוצמד לגופו של הסוכרתי. יש צורך להחליף את החיישן אחת לשלושה ימים.

המכשיר מתאים לחולי סוכרת שאינם מטופלים במשאבת אינסולין, ולאלה שאינם מאוזנים ומעוניינים להגיע לאיזון טוב יותר, או לחולים שעברו/חוו אירועי היפוגליקמיה ולא היו מודעים להם. בנוסף, הוא מתאים לחולים הזקוקים לאיזון טוב יותר, לחולות בהריון או חולים הסובלים מעליה בערכי ההמוגלובין A1C.

המערכת קומפקטית, דיסקרטית וקלה לשימוש. ניתן לשים את המוניטור על גבי החגורה, בכיס או מתחת לבגדים. החיישן הקטן מוחדר בקלות, ללא כאב, לתת עור על-ידי דוקרן מיוחד. למערכת מצטרפת תוכנת ה-Personal CareLink. התוכנה האינטרנטית מאפשרת להעלות את הנתונים למחשב ולקבל טבלאות וגרפים המצביעים על מגמות או בעיות אשר לא ניתן לגלות באמצעות מכשיר סוכר הביתי והרישום הידני.

מבצע בסופר-פארם: טרייד אין למדי סוכר

רשת הסופר-פארם יוצאת במבצע לקהל הסוכרתיים. במסגרת המבצע, כל המביא מד סוכר ישן מכל סוג, יוכל לרכוש מדי סוכר מתקדמים במחיר מוזל: מד סוכר דגם "פריסטייל פרידום" ב-49 ש' בלבד, ומד סוכר דגם "פריסטייל מיני" ב-69 ש' בלבד.

מקלוני הבדיקה למדי סוכר אלה מסובסדים בכל קופות החולים.

המבצע יימשך עד סוף חודש פברואר בכל סניפי רשת הסופר-פארם.

טיפול בשיטת IPEC

15% מתושבי ישראל סובלים מאלרגיה כלשהי ורבים מהם נמנעים מפעילויות רבות ומגוונות, מחשש להחשף לאלרגן הממרר את חייהם, חשיפה העלולה להסתיים לעיתים גם במוות. ד"ר אורי קניג, פסיכולוג קליני ישראלי, פיתח שיטה המשלבת ידע מערבי והוליסטי. השיטה מתבססת על אבחון גופני ונפשי דרך מתח השרירים, משלבת ידע פסיכולוגי קליני, ידע מהרפואה המערבית, הרפואה הטבעית, וכן ידע מעולם הקינסיולוגיה.

IPEC משמשת ככלי אבחון למרפאים ומטפלים בשלל אסכולות, ביניהם רופאים, פסיכולוגים, עובדים סוציאליים ומטפלים אלטרנטיביים. מרכז ההדרכה העולמי של שיטת IPEC הוקם בישראל.

ישנם אלפי סוגים שונים של אלרגיות, שהשכיחות ביניהן מיוחסות למאכלים וסוגי מזון, ריחות, הפרשות ורעלים ממקור ביולוגי, יסודות וחומרים כימיים, אלכוהול, טמפרטורה ועוד. עד היום לא מצאה הרפואה המערבית תשובה מוחצת לתופעות האלרגיה, והתרופות הניתנות בבתי החולים לסובלים מאלרגיה שנויות במחלוקת.

לאחר שנים רבות בהן העניק טיפולים פסיכולוגיים ממושכים, האמין ד"ר קניג שניתן למצוא דרכים יעילות ועמוקות יותר באבחנה הפסיכולוגית. לאחר הבנה זו הוא החל לבדוק ולחקור על מנת למצוא שיטה שתאפשר לו לאבחן את מטופליו במהירות. בחיפושיו נחשף אל שיטת NAET הלקוחה מעולם הקינסיולוגיה, שיטה המאפשרת אבחון גופני בעזרת טונוס שרירים והתופעות שהיא מודדת מאפשרות בין השאר להפעיל את גלאי האמת השונים של האדם עצמו. ד"ר קניג החל לשקוד על אימוץ הכלים הקינסיולוגיים לטובת אבחון פסיכולוגי, וכתוצאה מכך נולדה שיטת אבחון חדשה המשלבת כלי אבחון מעמיקים, המאפשרים לחדור אל הרובדים העמוקים של המוח הלא מודע. לבדיקה יש מראה מוזר, הנראה למתבונן כטקס כישוף אינדיאני.

טיפול בעור יבש

חברת התרופות 'פריגו' מציעה את סדרת אקסרה AXERA - סדרת תכשירים לטיפול בעור יבש עד יבש מאד. הסדרה כוללת שלושה מוצרים: קרם, תרחיץ אל סבון לגוף ושמפו.

הסדרה מבוססת על נוסחה חדשנית המכילה שילוב ייחודי של חומרים פעילים המחזירים את האיזון הטבעי לעור, מעניקים לו לחות, גמישות ומונעים איבוד נוזלים וקילוף העור. מרכיבי הנוסחה מתאימים במיוחד לבעיות עור המאפיין בין השאר מחלות כמו: פסוריאזיס, אטופיק דרמטיטיס, אקזמות, סבוריאה, סוכרת, עור מזדקן ועוד. רמת החומציות של התכשירים מתאימה לרמת החומציות הטבעית של העור ובכך נמנע גירוי במקומות רגישים.

ממחקר שנעשה על-ידי מכון מחקר רותם ביולי 2007 עלה, כי שיעור הסובלים מבעית יובש עור עומד על כ-14% והוא גבוה יותר בקרב נשים בהשוואה לגברים. עוד עולה, כי בקרב למעלה ממחצית מהנשאלים הבעיה אינה עונתית והיא מופיעה כל השנה. כאשר 25% סובלים מיובש עור בעונות המעבר (סתיו ואביב) או בחורף. כפות הרגליים והפנים הם האזורים השכיחים ביותר לבעיות יובש עור.

יובש עור נובע ממקורות שונים לרבות מחלות שונות, מגע עם חומרי ניקיון וכן מקרי יובש כתוצאה מגורמים אקלימיים, כגון: רוח, שמש וקור. הסדרה מאושרת לשימוש על ידי האגודה הישראלית לסוכרת. המוצרים לא נוסו על בעלי חיים ואינם מכילים מרכיבים מן החי.

ניתן להשיג את המוצרים בכל בתי המרקחת המורשים וברשתות הפארם. עלות קרם גוף: 78 ש"ח. אל-סבון לגוף: 55 ש"ח. שמפו: 69 ש"ח.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום סוכרת
פורום טיפול בשיטת IPEC
פורום רפואת עור

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום