צרכנות רפואית מס' 124

(0)
לדרג

חדש בצרכנות: טיפול לצמצום היקפים, שירות תזכורת לבדיקה במרפאה, השתלת עדשות תוך עיניות וטכנולוגיה להסרת שיער

מאת: מערכת zap doctors
צמצום היקפים

חברת אולטרה שייפ הישראלית המציאה ופיתחה מערכת ייחודית (contouri) לעיצוב הגוף בשיטה בלתי פולשנית, המתבססת על טכנולוגיית האולטרה-סאונד. התהליך מאפשר עיצוב וחיטוב של אזורי גוף שונים כגון: בטן עליונה ותחתונה, מותניים וירכיים, ולמעשה מאפשר שינויים בעיצוב הגוף הניתנים למדידה. הטיפול עצמו נערך במרפאות פרטיות של רופאים כירורגים (פלסטיקאים ודרמטולוגים) ומתבצע תחת פיקוחם. על-פי דיווחי החברה, התוצאה המתקבלת היא צמצום היקפים של כ-7 ס"מ בממוצע לאחר כשלושה טיפולים. בתום הטיפול, אין כל צורך בהתאוששות וניתן לחזור לסדר יום רגיל.

המערכת פועלת בטכנולוגיה שפותחה על ידי ד"ר יורם אשל, מומחה לפיזיקה רפואית ומשווקת כיום ב-47 מדינות ברחבי העולם. המערכת מורכבת ממתמר ייחודי, המייצר אלומת אולטרה-סאונד ממוקדת, במטרה להוריד את כמות השומן באזור המטופל, מבלי לפגוע ברקמות השכנות, כולל כלי דם, עצבים ורקמות חיבור. השומן מפונה באמצעות המערכות הפיזיולוגיות של הגוף אל הכבד שמתייחס אל השומן כאל מאגר אנרגיה וכחומר גלם בתהליך המטבולי בגוף.

הטיפול מיועד לנשים וגברים בעלי מבנה גוף רזה ובינוני. התהליך אורך בממוצע כשעה עד שעה וחצי, בהתאם לגודל האזור המטופל, ואינו כרוך בהכנות מיוחדות של המטופל לפניו או במגבלות כל שהן אחריו. מערכת הניווט הממוחשבת מנחה ומלווה את המטפל לאורך כל זמן הטיפול ומבטיחה שאזור הגוף הנבחר מטופל באופן מדויק ואחיד.

שירות תזכורת לבדיקה

מרפאות החוץ של המרכז הרפואי הלל יפה החלו להפעיל שירות חדשני המזכיר למטופלים את תאריך ושעת הביקור שנקבעה להם אצל הרופא. השירות מתבצע על ידי שליחת הודעת SMS יום לפני הביקור המיועד.

"שלום, הינך מוזמן למרפאה האורטופדית של המרכז הרפואי הלל יפה ביום ד' בשעה 14:00", זו לשון ההודעה שמקבל כל אחד מהמוזמנים למרפאות החוץ ישירות לנייד האישי שלו.

מדובר בשירות ייחודי שמופעל לראשונה בבית חולים ציבורי והוא פרי יוזמה של המרכז הרפואי וחברת ALL2CELL. תפעולו של השירות פשוט ביסודו - מהרגע שמטופל נרשם לתור עתידי במרפאות החוץ הוא יקבל הודעה אישית למספר הטלפון הנייד שלו.

במידה שמדובר במרפאה הנותנת שירות בעל אופי רגיש יותר, כגון מרפאת פיריון ופוריות, ההודעה שתועבר למטופל תהיה כללית יותר ולא תפרט את המרפאה הספציפית אליה מוזמן המטופל.

השתלת עדשות תוך עיניות

ישנם אנשים אשר מעוניינים להיפתר מהמשקפיים, אך הם אינם מתאימים לניתוח לייזר מסיבות שונות, וביניהן: קרנית דקה או בצקתית וכן בעלי קוצר ראיה, רוחק ראייה או צילינדר במספרים גבוהים, אשר סובלים מאיכות ראייה ירודה גם עם משקפיים.

עבור אלה, מסביר ד"ר שמואל לוינגר, מנהלה הרפואי של רשת מרפאות ואופטיקה 'עיניים', "הטכנולוגיה הרפואית המתקדמת, מציעה אפשרות חלופית - השתלת עדשה מלאכותית תוך עינית המותאמת ללקות הראייה של המטופל. העדשה אמנם מושתלת לצמיתות, יחד עם זאת הטיפול הפיך".

על מנת לעבור השתלת עדשה תוך עינית, יש לעבור סדרה מקיפה של בדיקות הכוללת: בדיקת התאמה של מבנה העין, תקינותן של הקרנית והרשתית וצילומי טופוגרפיה של הקרנית. לאחר שנקבע כי המטופל מתאים לניתוח מסוג זה, מוזמנת עדשה מתאימה לתיקון הראייה. במהלך ההליך הניתוחי שאורך מספר דקות, מחדירים את העדשה דרך פתח זעיר שגודלו 3 מ"מ, ממקמים את העדשה בין עדשת העין הטבעית לבין הקשתית (עדשה מסוג ICL), או על גבי הקשתית והיא נעזרת בשרירים ובמבנה העין הטבעי על מנת ליצור מיקוד של עדשה לקרוב ולרחוק.

השתלתה מבוצעת באמצעות טכניקה ייחודית שבמהלכה היא מושחלת דרך חתך זעיר בקרנית ומקבעים אותה באמצעות שני תפסנים קטנים שאוחזים בקשתית עצמה ומקנים לעדשה יציבות. ברוב המקרים, מבוצע הניתוח ללא תפרים, לא נדרש אשפוז ולאחר מנוחה קצרה המנותח משוחרר לביתו. הראייה בעין המנותחת חוזרת לנורמה תוך מספר שעות וניתן לראות טוב ללא משקפיים. במידה ונדרשת השתלת עדשה בשתי העיניים, מבצעים את הניתוח בעין אחת וכעבור שבוע בעין השנייה.

ד"ר לוינגר מסביר כי "ניתוח זה מהווה חלופה נוספת לשיפור הראייה והתוצאות המתקבלות הן מדויקות ביותר. השתלת עדשה תוך עינית מאפשר להגיע לראייה טובה ומלאה, הן לרחוק והן לקרוב, ללא צורך בשימוש במשקפיים".

ניתוח השתלת עדשה מתאים לגילאי 18-55 שאין להם מחלות עיניים ותשבורת הראייה שלהם יציבה. הניתוח מבוצע בקצרי ראייה ממספר 3- עד 24- דיופטר ולרוחק ראיה עד מספר 12+ דיופטר.

הסרת שיער

בימים אלה מושק מכשיר ARIA - פיתוח ישראלי חדש להסרת שיער, המבוסס על הבזקי אור רציפים בטכנולוגיה חדשנית ומתקדמת בשם SHR. המכשיר מושק במקביל גם באירופה ואמריקה, עם אישורו על ידי ארגון הבריאות האמריקאי FDA וארגון הבריאות האירופי CE.

הטכנולוגיה הינה פיתוח ישראלי של חברת אלמה ליזרס בע"מ מקיסריה. הטיפול באמצעות המכשיר נעשה על ידי תנועה מתמשכת ודינאמית על העור, באופן מהיר ללא כאב או צורך בפעולות הכנה או טעינה מחודשת של המכשיר. זאת להבדיל מטכנולוגיות אור מהדור הישן, אשר התבססו על הבזקי אור בודדים ורמות אנרגיה גבוהות.

לדברי שוש מאור, קוסמטיקאית רפואית בכירה, "אופי הטיפול הינו דינאמי ורציף על עור הגוף, בתהליך מהיר ונטול כאב, ללא צורך באלחוש, קרור, בפעולות הכנה כלשהן, חוסר נוחות או עיכוב. כ-80% מהמטופלים באזורי גוף נרחבים נרדמים במהלך הטיפול".

המכשיר מהווה מענה לכל סוגי השיער והעור - מזיפים ועד לפלומה, מבהיר עד לכהה, מאפשר טיפול גם לבעלות עור רגיש או לנוטות לפיגמנטציה, ללא הגבלת איברי הגוף, בקרב גברים ונשים בכל גיל ובמיוחד לילדים ונוער הסובלים משיעור יתר, אשר נרתעו עד היום מהטיפול, בשל תחושת הכאב והצריבה. ניתן לבצע את הטיפול בכל עונות השנה, ללא חשש מכוויות או נזקים כל שהם.

מספר הטיפולים הממוצע נע בין 6-10 טיפולים במרווחים של 3-8 שבועות, בעלות ממוצעת הזהה לזו המקובלת כיום בתחום הסרת שיער.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום כירורגיה פלסטית ואסתטית
פורום פתרונות ניתוחיים להשמנת יתר
פורום אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום