צמחי מרפא: יכולת הריפוי של האמזונס

(9)
לדרג

בריאות מהטבע: תרופות מערביות רבות מבוססות על מרכיבים בעלי כוחות ריפוי מיערות הגשם. קוסקו - לא רק לטראקים

מאת: מערכת zap doctors

רפואה בעזרת צמחי מרפא היא תורה עתיקה בת אלפי שנים ומקורה לא רק בסין כמו שרבים לחשוב, אלא גם מאזור האמזונס שבדרום אמריקה, שם חיים האינדיאנים בני האינקה. האינקה היא תרבות אינדיאנית עתיקה בת 3,000 שנה בדרום אמריקה. בני האינקה היו מפותחים מאוד מבחינה רוחנית, חכמים ובעלי עוצמה פיזית רבה שהוכיחה את עצמה במלחמותיהם הרבות נגד הספרדים ובאה לידי ביטוי באריכות חיים.

אזור קוסקו נחשב לבירת האינקה ולאזור העתיקות המפותח באמריקה הדרומית. באזור, כפרים רבים השומרים על דרך חיים ומנהגים עתיקי יומין. חבל ארץ זה שופע נופים מהממים, ביניהם העמק הסודי של האינקה ובו גדלים מרביתם של צמחי הרפואה העתיקים בעולם, אשר שימשו את בני האינקה בטקסים העתיקים ועדיין משמשים את השאמאנים האינדיאנים עד היום בריפוי מגוון רחב של מחלות.

מוצרים בריאותיים: הכי טבעי שיש

יערות הגשם הינם תופעת הטבע הגדולה ביותר על פני כדור הארץ והמקור הטבעי הגדול בעולם בעושרו במזון, בפיטו כימיקאלים ובמרכיבים פעילים. מעל ממחצית זנים של צמחים, חיות וחרקים החיים בעולם, גדלים ביערות הגשם הטרופיים; לדוגמא, בשטח של כ-10 קמ"ר ניתן למצוא מעל 750 מינים של עצים ו-1,500 זנים של צמחים גבוהים. לפחות 3,000 פירות גדלים ביערות הגשם, מתוכם רק כ-200 נמצאים כיום בשימוש. לפי הכתבים העתיקים, ילידי האמזונס השתמשו בכ-1,872 זנים של צמחים למטרות רפואה בלבד. לצערנו אוכלוסיית בני האינקה זו הולכת ונכחדת, יחד עם השמדתם של הצמחים הייחודים לאזור.

יערות הגשם שבאמזונס גדלים באזור האנדים הגבוהים המתנוססים לגובה של 4,000 מטר ומעלה. אלו תנאים אקלימיים קיצוניים ולכן הצמחים הגדלים שם פיתחו תכונות עמידות מיוחדות - הם מכילים ריכוז גבוה מאוד של ויטמינים, מינרלים וחומצות אמינו.

התנאים האקלימיים שביערות הגשם הפכו אותם לחממה שופעת וחסרת תקדים של צמחים. מחקרים שהתבצעו בעשורים האחרונים על ידי מוסדות רפואיים במדינות שונות חשפו בצמחיית האמזונס שפע של מרכיבים המעידים על כוחות ריפוי מדהימים. כ-70% מצמחי המרפא, המוגדרים כבעלי "תכונות אנטי סרטניות" על ידי "מכון הסרטן הלאומי של ארה"ב", גדלים באמזונס. 25% מהמרכיבים הפעילים בתרופות נגד סרטן כיום, באים מיצורים חיים הנמצאים רק ביערות הגשם. מדענים רבים מאמינים שבצמחייה צפופה זו, שרק 2% ממנה נחקר עד כה, מצויות התשובות לבעיות הבריאותיות שאורח החיים המודרני יצר, ושגם למגיפות השפעת ולמחלות חשוכות מרפא, מציעה אדמת האמזונס פתרונות טבעיים.

לפחות כ-80% מפיתוח מוצרי הדיאטות העולמיות מתבסס על צמחים הגדלים ביערות הגשם הטרופיים. כ-121 מהתרופות הנמכרות בעולם, מקורן בצמחים. נתון מעניין נוסף מראה, כי 25% מהתרופות המערביות מבוססות על מרכיבים מיערות הגשם, בעוד שפחות מאחוז אחד מהעצים הטרופיים והצמחים נוסו על ידי מדענים.

מסתבר כי הבשורה של צמחי האמזונס הגיעה גם לישראל. הרוקח אילן ללבניקוב, מנהל פורום תרופות ורוקחות ברפואה משלימה באתר דוקטורס, מסביר אילו מוצרים פותחו מצמחי המרפא:

אוניה דה גאטו פורטה - נוגד חימצון חזק המיועד לחיזוק מערכת החיסון, מסייע בשפעות והצטננויות, במחלות דלקתיות של מערכת העיכול, דלקות בדרכי השתן, מקל על סימפטומים של ארטריטיס, ראומטיזם, אסטמה ועוד. המוצר נמכר בכמוסות או בטיפות.

אנרג'י מאקה - צמח המאקה הוא בעל השפעה ממריצה ומעוררת; הוא מחזק את מערכות הגוף השונות ומסייע בהתמודדות עם עייפות מצטברת, תוך שמירה על חיוניות ואנרגיה זמינה. הצמח בעל השפעה מינית מעוררת, משפר ריכוז, כישורים קוגניטיביים, ערנות וזיכרון.

מאקה לאישה - צמח המאקה בשילוב קוהוש שחור, אנג'ליקה סינית וסמבוק שחור מיטיב עם המערכת ההורמונלית הנשית ופועל להסדרת ההפרעות השונות בה, בזכות השפעתו הפיטו - אסטרוגנית.

פאסוצ'אקה - צמח בעל יכולות היפוגליקמיות שבשימוש ממושך מוריד את רמת הסוכר בדם, עוזר לאיזון פעולת הלבלב בצורה טובה ויעילה ומסייע בטיפול בתופעות לוואי של מחלת הסוכרת.

קאיגואה - צמח שעוזר באיזון רמת הכולסטרול והטריגלצרידים, מסייע בהורדת רמת ה'כולסטרול הרע' ובהעלאת רמת ה'כולסטרול הטוב', מסייע בתהליך הרזייה.

אקטיב אמזון - פורמולה המורכבת מאוניה דה גאטו, מאקה, ג'ינקו בילובה. זוהי פורמולה ייחודית לסובלים מ"מחלת היאפים" - עייפות כרונית ולכל מי שסובל מעייפות, חוסר ריכוז, מערכת חיסון חלשה או ממחלת הנשיקה. מומלץ גם במצבים של דיכאון, חולשה כללית, מתחים, לאחר מחלות ממושכות או לעובדים בעבודה מאומצת.

אמזון פרי ג'ל - תכשיר בצורת ג'ל המועשר בתמצית צמח האוניה דה גאטו, וב-MSM, הידועים כבעלי סגולות מרפא ייחודיות. הוא משכך ומרגיע כאבי גב, רגליים, ידיים וכתפיים; משחרר שרירים תפוסים והתכווצויות, הנובעים מפעילות גופנית מאומצת; תורם להקלה רצינית במקרה של כאבי פרקים ושרירים, גם כאלה הנגרמים מדלקת פרקים או מתסמונת התשישות הכרונית ופיברומיאלגיה. הוא פועל גם כמפחית מצבי דלקת, מעכב את התפתחותה ומשכך את הכאבים הנובעים ממנה.

ספורט אמזון - מכיל תמציות יבשות ותקניות של צמח מאקה, צמח סומה, צמח מוירה פואמה, צמח גוארנה, צמח מטה, צמח דמיאנה, צמח סרסה פריליה. הפורמולה מסייעת לצרכים הפיזיים והמנטליים של הספורטאים, חובבי הספורט ולבעלי סגנון חיים פעיל. המוצר תורם אנרגיה וכוח לפעילות גופנית ומחזק את הגוף תוך שמירה על ערנות וריכוז מקסימליים. הפורמולה מגבירה את הסיבולת ועוזרת להתאוששות מהירה יותר. כמו כן, מסייעת להגביר את "כוח הנעורים", האנרגיה והחיוניות על ידי איזון המערכת ההורמונלית ומשפרת את החשק המיני.

אינפלו אף - מכיל שבעה צמחים, תמצית אוניה דה גאטו, גליצריזה אוראלניס, תמצית אליום אסטיבום, קפסיקום פרוטצנס, רוזה רוגוסה, צימבופוגון ציטראטוס, מנטה. ההרכב הצמחים המיוחד הנמצא בכמוסות נמצא כיעיל ביותר להקלה ויבוש גודש ונוזלים בדרכי הנשימה העליונות ובתעלות האוזניים ומקל על נשימה חופשית, לכן הוא יעיל בטיפול בצינון ונזלת נפוצה ומקטין את חומרת הסימפטומים.

המידע באדיבות: חברת אלכימיסט לצמחי מרפא בע"מ.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום