צרכנות רפואית מס' 123

(0)
לדרג

השבוע בצרכנות: טיפול בוורידים ללא ניתוח, השתלת קרנית בלייזר, אתר אינטרנט לחולי סרטן המעי הגס ושפתון טיפוח טבעי

מאת: מערכת zap doctors
טיפול בוורידים ללא ניתוח

במרפאה לכלי דם בביה"ח השרון החלו בטיפול חדשני לתופעה של ורידים בולטים ברגליים: סקלרוזציה מונחית אולטרה-סאונד. במסגרת הטיפול מוזרק אל חלל הוריד חומר מוקצף הגורם להתכווצות הווריד וסגירתו. ההזרקה נעשית בהנחיית אולטרה-סאונד המאפשר זיהוי מדויק של הורידים הזקוקים לטיפול. מדובר בשיטה עם אחוזי הצלחה של למעלה מ-90%.

ד"ר שלמה בייטנר מסביר כי "ורידים ברגליים" הם הכינוי העממי לתופעה של ורידים בולטים ברגליים, הגורמים לכאבים ולהתעייפות מהירה מעמידה. "מבחינה רפואית תופעה זו הינה ביטוי של בעיה במערכת הוורידית ברגליים (המוליכה את הדם ללב), הגורמת לאי ספיקה ורידית ולהיווצרות הנפיחויות (דליות). מלבד הפגם האסתטי, התופעה גורמת לאי נוחות, כאבים, בצקות, פקקת (טרומבוזה) דלקות ובמקרים קיצוניים גם לפצעים ולכיבים. עקב יעילותו ונוחותו של הטיפול החדשני, הוא הפך להיות תחליף שיגרתי לניתוח".

לעומת הטיפול השמרני המקובל, הטיפול החדשני אינו כרוך בהרדמה או בחתכים, וגם מגבלות התנועה לאחר הטיפול מועטות וכוללות בעיקר חבישה של גרביים אלסטיות ב-48 השעות שלאחריו. על מנת להגיע לתוצאות מיטביות, יש לבצע סידרה של שלושה-ארבעה טיפולים. הטיפול אינו בסל וכרוך בתשלום.

השתלת קרנית בלייזר

השבוע נערך הניתוח הראשון בארץ של השתלת קרנית העין בלייזר בשיטה המתקדמת ביותר בעולם. שיטה זו מאפשרת ביצוע ההשתלה גם ללא תפרים. הטכנולוגיה החדשה בוצעה במרכז הרפואי 'עיניים'.

לדברי ד"ר שמואל לוינגר, מנהלה הרפואי של קבוצת 'עיניים', "טכנולוגיה זו מתבססת על תוכנה המאפשרת איתור וחיתוך הקרנית בצורה מדויקת ביותר.
כך מתאפשרת השתלת הקרנית בשיטת ה'דיסק'; כלומר, נטילת החלק מקרנית התורם הזהה בדיוק לחלק שהוסר מקרנית המושתל, זאת במקום הסרת כל הקרנית והחלפתה בקרנית שלמה מתורם".

יתרונות הטיפול כוללים: החלמה המהירה יותר והשגת ראייה טובה בזמן קצר יותר. בנוסף, בשיטה ניתוחית זו, רמות האסטיגמציה נמוכות יותר באופן משמעותי בהשוואה לניתוחי השתלת קרנית בשיטה המקובלת כיום. התוכנה המתוחכמת המותקנת במכשיר האינטראלייז, באמצעותו מבצעים את הניתוח , מאפשרת דיוק מרבי וביצוע הניתוח בלייזר, ללא שימוש בלהב כירורגי.

אתר בנושא סרטן המעי הגס

"שמיר שירותי מידע רפואי", חברה לתועלת הציבור, משיקה אתר אינטרנט לקידום גילוי מוקדם ומניעה של סרטן המעי הגס. האתר המיועד לציבור המבוגר, כולל מידע בנוגע למחלה ולאפשרויות הגילוי, הפניה לקביעת תורים לבדיקות השונות, מידע לרופאים ומידע מהעולם.

אתר האינטרנט יאפשר לציבור לקבל מידע אמין ולהזמין תורים לבדיקות קולונוסקופיה בצורה דיסקרטית וללא חשש. האתר זמין כיום בשפה העברית והערבית ובקרוב יושלם תרגומו לרוסית. בבניית האתר ובקביעת התכנים המקצועיים השתתפו בכירי איגוד הגסטרואנטרולוגים - האיגוד הרפואי האחראי על הנושא, ובינהם יו"ר האיגוד פרופ' איתן סקפה, ד"ר ירון יניב, פרופ' זמיר הלפרין ואחרים.

מנכ"ל שמיר, ד"ר שלמה לבקוביץ' אמר, כי: "סרטן המעי הגס הוא רוצח שקט ואכזרי, אך בר מניעה לחלוטין. חוסר מידע ומבוכה מפני העיסוק בנושא הם שני גורמים מרכזיים המובילים לכך שהציבור איננו נבדק. אני מקווה שהאתר החדש יסייע לנו לטפל בשני הגורמים הללו. עם זאת, מטרתה של החברה אינה רק העלאת המודעות לבדיקה. בכוונתנו להיאבק בכדי להכניס את הקולונוסקופיה, שבעזרתה אפשר למנוע כמעט לחלוטין את מקרי סרטן המעי הגס, לסל התרופות. אני מאמין שגם במאבק הזה אתר האינטרנט יהיה פלטפורמה רבת ערך".

סרטן המעי הגס הוא הסרטן השני בשכיחותו בישראל. כל יום 5 ישראלים מתים מסרטן המעי הגס ועשרה נוספים מאובחנים כחולים במחלה. שמיר שירותי מידע רפואי הינה חברה לתועלת הציבור (מלכ"ר) אשר הוקמה בכדי לקדם את המודעות לגילוי מוקדם ומניעה של סרטן המעי הגס. הארגון מתעתד לפעול בקרב הקהילה הרפואית ובקרב מקבלי החלטות במערכת הבריאות במקביל לקידום המודעות הציבורית.

לפרטים נוספים - לחצו כאן.

שפתון טיפוח טבעי

חברת הרבה-דרם הישראלית, המתמחה בפיתוח, ייצור ושווק מוצרי דרמוקוסמטיקה טבעיים, משיקה שפתון חדש בסדרת Naturalip המועשר בשמן אובלפיכה. השפתון מיועד לשפתיים יבשות במיוחד ולשפתיים סדוקות ופצועות.

השפתון מבוסס על מרכיבים טבעיים בלבד, הכוללים: שעוות דבורים, שמן חמניות, שמן מנטה, שמן רוזמרין ושמן אובלפיכה המקנה לשפתון את צבעו הכתום. השפתון אינו מכיל תוספות צבע, ריח או חומרים משמרים.

ייחודו הינו שמן האובלפיכה המופק מהזרעים ומהפירות של שיח הגדל בעיקר ברוסיה ובסין ומוכר ברפואה העממית הרוסית בשל סגולות הריפוי שלו. השמן עשיר במרכיבים חיוניים כוויטמינים C,E, חומצות שומן חיוניות ואנטי אוקסידנטים. מרכיבו מקנים לו את היכולת להקל ולרפא במהירות בפגיעות עור.

המוצר הוא חלק מסדרה המבוססת על מרכיבים טבעיים ובניהם: ארבעה שפתונים בטעמי פירות, שפתון שעוות דבורים בתוספת מנטה ושפתון המכיל מקדם הגנה (SPF 15).

ניתן לרכוש את השפתון בבתי המרקחת, ברשתות הפארם ובחנויות הטבע.

לרכישת הפריט on line - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורומים הבאים:

פורום ורידים וכלי דם
פורום בריאות העין
פורום גסטרואנטרולוגיה - מחלות דרכי העיכול

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום