דורנר: "המטרה - הצלת נפשות"

(0)
לדרג

החלו הדיונים של הפורום הציבורי לעדכון סל הבריאות. חולים ורופאים הופיעו בפני הוועדה והסבירו את מצוקותיהם

מאת: מערכת zap doctors

דיוני הפורום הציבורי לעדכון סל הבריאות נפתחו אתמול (ראשון) בירושלים. "אני קוראת לשר הבריאות להיעזר בפורום הציבורי לעדכון סל הבריאות ובהמלצותיו", כך אמרה השופטת בדימוס דליה דורנר, המשמשת כיו"ר הפורום הציבורי לעדכון סל הבריאות, בעת ישיבתו הראשונה. "אנחנו כאן כדי להציל נפשות בישראל והציבור רק ירוויח משיתוף הפעולה", הוסיפה דורנר.

"הפורום הציבורי אינו מהווה ועדה אלטרנטיבית לוועדה הממשלתית לעניין סל התרופות" אמרה. "מטרתנו היא להשפיע על הרשויות כדי להבטיח לציבור בישראל סל תרופות טוב יותר, ועל שר הבריאות, כמי שתפקידו לספק בריאות לציבור, לברך על כך".

בישיבתו הראשונה של הפורום הציבורי לעדכון סל הבריאות השתתפו מרבית חברי הפורום המורכב מדמויות ציבוריות ורפואיות מובילות. בין המשתתפים: הראשון לציון, הרב הראשי שלעבר, אליהו בקשי דורון, הרמטכ"ל לשעבר, אמנון ליפקין שחק, נשיאת אוניברסיטת בן גוריון, פרופ' רבקה כרמי, פרופ' מישל רבל, ראש אגף התקציבים לשעבר, מר דוד בועז, כלכלן בריאות, פרופ' דב צ'רניחובסקי, הרב ד"ר בני לאו, פרופ' שני מרדכי. בנוסף, חברים בפורום נציגי ארגוני חולים: מר מידד גיסין וגב' עדינה מרקס ונציגי מקצועות הסיעוד והעבודה הסוציאלית. פרופ' שוקי שמר, יועץ אקדמי לוועדה.

"הסכום המוצע ע"י האוצר נמוך במחצית מהנדרש"

ד"ר יורם בלשר, יו"ר הסתדרות הרופאים בישראל, מייסד הפורום ויו"ר ועדת התרופות הממשלתית לשעבר ציין, כי "אנו עוסקים בדיני נפשות. המדינה חייבת להקצות יותר כדי לשמור על רמת הבריאות והטיפול בחולים. הסכום המוצע כיום על ידי האוצר נמוך ממחצית הסכום הדרוש". ד"ר אודי קנטור, יו"ר האגף למדיניות רפואית בהר"י ורכז הפורום הציבורי מתח ביקורת חריפה על התנהלות המדינה בנושא סל התרופות. "במדינה מתוקנת הדיון על התרופות ועדכון הסל הציבורי מתפרש על פני כל השנה. מצב שבו הועדה אמורה לבחון עשרות טכנולוגיות ותרופות חדשות ברגע האחרון, ערב אישור התקציב, פשוט מקומם".

פרופ' דב צ'רניחובסקי, מומחה לכלכלת בריאות, ציין כי "פגיעת הממשלה בתקציבי הבריאות מזיקה למשק הישראלי. הנתונים הכלכלים של ישראל כיום מחייבים את הממשלה להקצות תקציבים רבים יותר לתחום הבריאות, כולל נושא עדכון הסל. בסופו של תהליך, זה ייחזק את המשק".

לפורום אף הוגשה טיוטת קריטריונים, אשר על פיהם יקבעו חבריו אלו תרופות מומלצות להכנסה לסל הבריאות. את הטיוטה עיבדה ועדה רפואית מקצועית בראשותו של חבר הפורום פרופ' משה רווח, המנכ"ל היוצא של מרכז רפואי רמב"ם וסגן יו"ר איגוד מנהלי ביה"ח.

על פי הנחייתה של יו"ר הפורום, דורנר, הופיעו בפני הפורום חולי סרטן, לב ועיניים וקרובי משפחותיהם אשר הציגו את סיפוריהם האישיים והתמודדותם עם מצב בו התרופה המתאימה להם אינה מצוייה בסל הבריאות. "בטרם נתחיל את העבודה, עלינו לשמוע את צעקתם של החולים, כדי להבין את המימדים האנושיים של סוגיה מורכבת זו", אמרה דורנר.

החולים ונציגיהם לוו במומחים רפואיים ומקצועיים שתיארו גם הם את הקושי האישי והמקצועי שבמצב מסוג זה; ביניהם - ד"ר קרני רובין, לשעבר נציגת תלונות הציבור במשרד הבריאות; פרופ' דב צ'רניחובסקי, כלכלן בריאות מאוני' בן-גוריון; ד"ר ישראל פריאל, מנהל מח' ריאות בוולפסון; פרופ' נילי רמו המאטו-אונקולוגית ילדים בהדסה עין-כרם, ועוד.

הפורום צפוי להתכנס עוד מספר פעמים בשבועות הקרובים בטרם יגיש את המלצותיו לממשלה ולועדת הסל. על פי החלטת יו"ר הפורום, השופטת דורנר, דיוני הפורום יהיו פתוחים לציבור ולכלי התקשורת.

קרדיט תמונות: תומר ויינבר/ששון תירם צילומים בע"מ.

בואו לדבר על זה בפורום סל תרופות - עדכונים ותמיכה.

לאתר של הפורום הציבורי לעדכון סל שירותי הבריאות - לחצו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום