צרכנות רפואית מס' 116

(0)
לדרג

טיפול בסוכרת, תכשיר טבעי להקלה על הצינון, תוצאות מחקר בינלאומי על כאב וקרם החתלה לתינוקות. עדכונים צרכניים

מאת: מערכת zap doctors
אושר טיפול בסוכרת מסוג 2

באייטה (אקסנטייד) אושרה לאחרונה על ידי משרד הבריאות הישראלי לשימוש בישראל לטיפול בסוכרת סוג 2. התרופה תשמש כתוספת למטפורמין ו/או סולפונילאוריאה בחולים שלא השיגו איזון מתאים באמצעות מינונים מקסימליים נסבלים של תרופות אלה. באייטה (אקסנטייד), מבית אלי לילי, היא הנציגה הראשונה במשפחה חדשה של תרופות הידועות כמחקות אינקרטין. התרופה משפרת את איזון הסוכרת על ידי הקטנת רמות הסוכר בצום ולאחר האוכל.

התרופה אושרה בארצות הברית על ידי מנהל המזון והתרופות האמריקני באפריל 2005 ובאירופה בנובמבר 2006. מלבד ארה"ב, התרופה כבר משווקת במספר ארצות באירופה כגון: בריטניה, גרמניה, סקוטלנד ושבדיה.

האישור התבסס על תוצאות מ-35 מחקרים, בהשתתפות כ-4,000 מטופלים עם סוכרת מסוג 2 ביותר מ-20 מדינות. בניסויים הקליניים הודגם כי התרופה סייעה למטופלים לשפר את איזון הסוכר בדם לטווח ארוך באמצעות הורדת רמות הגלוקוז הן בצום והן לאחר ארוחה (רמות שיא לאחר ארוחה). איזון ארוך טווח של סוכר בדם נמדד באמצעות המוגלובין A1c, המודד את רמת הגלוקוז הממוצעת של אדם לאורך תקופה של שלושה חודשים, ומשמש לעתים קרובות את אנשי הרפואה כדי להעריך את הטיפול ברמת הגלוקוז בדם. בנוסף, רוב המטופלים חוו ירידות מתמשכות במשקל, המהוות מדד משני במחקרים. למעלה ממחצית מהאנשים ירדו במשקל מעל 5 ק"ג במהלך 30 שבועות של מעקב. מגמת הירידה במשקל נמשכה במשך למעלה משנתיים של טיפול.

אקסנטייד שייכת למשפחת תרופות חדשה הידועה כתרופות "מחקות- אינקרטין", אשר מהוות קבוצה חדשה של טיפולים במלחמה נגד סוכרת. תרופות אלו מחקות בגוף את פעילותם של הורמונים אינקרטינים, שרמתם ירודה בחולי סוכרת. אינקרטינים הם הורמונים הנמצאים בגוף באופן טבעי, מופרשים מהמעי בעקבות צריכת מזון ופועלים במספר מנגנונים לאיזון הסוכר בדם. פעולות אלה כוללות את עידוד יכולתו של הגוף לייצר אינסולין בתגובה לעליה ברמות סוכר בדם, דיכוי שחרור של הורמון הנקרא גלוקאגון לאחר ארוחות, האטת הקצב בו חומרי מזון נספגים לתוך זרם הדם, והפחתת צריכת המזון.

לדברי פרופ' איתמר רז מ'הדסה עין כרם', "כשאדם בריא אוכל פחמימות, מופרש במעי חומר שהוא חלבון דמוי גלוקגון; חלבון זה מגיע למוח ומדכא תיאבון, מוריד את התרוקנות הקיבה, וגורם לתחושת שובע. בנוסף, הוא גורם בלבלב להפרשה מוגברת של אינסולין ולדיכוי הפרשת גלוקגון שנוגד את פעילות האינסולין. חולי סוכרת מתאפיינים בהפרשה נמוכה של הורמון זה בהשוואה לאדם הבריא. באייטה הניתנת בזריקה פעמיים ביום נמצאה במקור ברוק של לטאה שמקורה באריזונה ארה"ב. לחומר זה פעילות ממושכת של החלבון דמוי הגלוקגון, ושימוש בו מביא לאורך זמן לירידה ניכרת במשקל (כ- 5-6 ק"ג בשנה) וירידה ניכרת ברמת סוכר הדם".

עוד מוסיף פרופ' רז, כי "תרופה זו היא כיום תרופת הבחירה בחולי סוכרת שמנים שאינם מאוזנים על גלוקופג', או שילוב של גלוקופג' וגליבטיק. חסרונה היחיד היא הצורך בהזרקה פעמיים ביום, וכן בחלק מהחולים גורמת התרופה לתחושת בחילה. מומלץ להתחיל במינון נמוך של 5 מיקרוגרם פעמיים ביום, ולעלות במנה אחת לחודש ל- 10 מיקרוגרם פעמיים ליום".

הקלה על הצינון

אחד הסממנים הבולטים של תקופת חילופי העונות בכלל ושל החורף בפרט, הוא גודש וחסימה תמידית באף, אשר גורמים לאי נוחות ולעיתים פוגמים בחוש הריח ובחוש הטעם.

אפקל הינו תכשיר טבעי לחלוטין המבוסס על 100% צמחי מרפא ושמנים אתרים, אשר ידועים בסגולות ההקלה ושחרור של "אף סתום" ומנוזל. התכשיר, המשווק על-ידי חברת מורז צמחי מרפא, יעיל במיוחד במניעת התפתחות הצטננות בקרב תינוקות וילדים הנוטים להדבקה מהירה, וכן בקרב מבוגרים. כמו כן, משמש התכשיר לטיפול ביובש הנוצר מסביב לאף, כתוצאה מקינוח מרובה ומתאים גם לשימוש במקרה של סינוסיטיס. התכשיר מיוצר ברישיון משרד הבריאות.

^^צמחי המרפא עליהם מבוסס התכשיר:^^

שמן אזוב (זעתר) - חומר מחטא בעל פעילות אנטי מיקרוביאלית, אנטי בקטריאלית ואנטי פטרייתית.

לענה - בעלת סגולה של מניעת נזלת קשה ויעילה בטיפול בה. כמו כן, ידועה כמעוררת את מערכת העיכול, נוגדת דלקת וקוטלת תולעים.

שמן מנטה - בעל סגולת חיטוי וסיוע לטיפול בהצטננות ותסמיניה (כאבי ראש וגרון).

שמן אקליפטוס - יעיל לטיפול במחלות ריאה, ברונכיט, אסתמה, שיעול, התקררות ונזלת.

שמן חוחובה - משמש כנשא של חומרים פעילים בזכות חדירתו הטובה לעור. אינו גורם לגירויים בעור ובעיניים ובטוח לשימוש חיצוני ופנימי. השמן מתפזר היטב על העור, נספג בקלות ומספק לחות.

השימוש הינו חיצוני בלבד ומתבצע באמצעות מריחת השמן מתחת לאף, כך שריח השמן וסגולות הצמחים מסייעים להפחתת הגודש באף, להקלה בנשימה ולטיפול ביובש. כמו כן, ניתן לטפטף מספר טיפות על הכר לפני השינה, לשינה קלה ומשוחררת, או למרוח באזור בית החזה תוך כדי עיסוי עדין. מומלץ לשימוש מיד עם תחילת הופעת סימני הנזלת הראשוניים, כרבע שעה לפני הארוחה ולפני השינה. ניתן גם להשתמש בתכשיר כטיפול משלים לתכשירים כימיים, בהם השימוש מוגבל.

לרכישת הפריט on-line - לחצו כאן.

חוקרים את הכאב

ממצאי מחקר בינלאומי (Process) הראו כי אנשים הסובלים מכאב נוירופתי מגביל ברגל ובגב מפיקים תועלת רבה מטיפולי נוירו-סטימולציה (השתלת אלקטרודות גרייה חשמלית לעמוד השדרה) יותר מאשר טיפול רפואי קונבנציונלי הכולל: תרופות, פיזיותרפיה, חסמים עצביים ועוד. המחקר נעשה בהשתתפות חולים מהיחידה לשיכוך כאב, בראשותו של פרופ' אילון איזנברג, במרכז הרפואי רמב"ם, ופורסם החודש בירחון הרפואי הנחשב PAIN.

מחקר Process הוא המחקר הפרוספקטיבי הגדול ביותר שנערך אי פעם על טיפולי נוירו-סטימולציה לטיפול בכאב כרוני והינו המחקר הראשון שבדק את יעילות הטיפול באופן מדעי. המחקר נערך באופן אקראי ומבוקר במספר רב של מרכזים רפואיים ברחבי העולם, לרבות במרכז הרפואי רמב"ם. והוא צפוי להציע תקווה למיליוני בני אדם ברחבי העולם ובישראל הסובלים מכאב כרוני. במסגרת המחקר קיבלו המשתתפים גם טיפול רפואי מקובל לכאב כרוני (עצבי) הכולל: מתן תרופות דרך הפה, חסמים עצביים, סטרואידים, פיזיותרפיה, פסיכותרפיה וכירופרקטיקה.

"מטופלים הסובלים מכאב נוירופתי מגביל ועיקש בגב וברגליים מהווים את אחת הבעיות הטיפוליות הקשות ביותר בפרקטיקה הקלינית והם אלה שהרכיבו את אוכלוסיית המחקר המציאותית מאוד שלנו," מציין פרופ' אילון איזנברג, העומד בראש המחקר בישראל, מנהל היחידה לשיכוך כאב, המרכז הרפואי רמב"ם, ויו"ר האגודה הישראלית לכאב.

"ממצאים אלה מעידים שנוירו-סטימולציה מציעה למטופלים במצב זה חלופה טיפולית המסוגלת להקל על כאבם במידה גבוהה באופן משמעותי מאשר טיפול רפואי לבדו. טיפולי נוירו-סטימולציה צריכים להתווסף לרשימת הטיפולים הקונבנציונליים ולהיבחן כדרך שגרה אצל המטופלים המתאימים".

המחקר הראה כי טיפול נוירו-סטימולציה המשולב בטיפול רפואי קונבנציונלי סיפק במהלך ולאחר חצי שנה לחולים שיפור משמעותי יותר מבחינת הקלת הכאב, איכות החיים, יכולת תפקוד ושביעות רצון מהטיפול מאשר טיפול רפואי לבדו.

המחקר הקיף 100 מטופלים שנבחרו באקראי מ-12 מרכזים רפואיים אקדמיים באוסטרליה, בלגיה, קנדה, ישראל, איטליה, ספרד, שוויץ ובריטניה המקבלים טיפול רפואי קונבנציונלי עם טיפול הנוירו-סטימולציה של מדטרוניק או בלעדיו במשך שנה. 48% ממטופלי הנוירו סטימולציה חוו הפחתה משמעותי בכאב הכרוני (50%) או יותר בכאב ברגל, לעומת 9% מהמטופלים שקיבלו טיפולים קונבנציונליים בלבד.

100 המטופלים שהשתתפו במחקר עברו לפחות ניתוח מוצלח אחד מבחינה אנטומית בעמוד והשדרה עקב צניחת דיסק בין חולייתי ("פריצת דיסק") אבל המשיכו לסבול מכאב מתון עד חמור באחת הרגליים או בשתיהן, ובמידה פחותה בגב, לפחות חצי שנה אחרי הניתוח. מטופלים אלה לא נחשבו כמועמדים לניתוח גב נוסף. הכאב שחוו נבע מנזק שנגרם לעצב עקב דחיסה ממושכת של עצב עמוד השדרה אשר לא טופלה או מסיבוך בניתוח הגב הכרוך בטכניקה מסובכת של הפחתת הדחיסה. בתחילת הניסוי, הכאב של מטופלים אלה פגע באופן משמעותי באיכות חייהם עד לאיכות חיים דומה לזו של חולי כשל לבבי או סרטן סופני.

קרם החתלה טבעי לתינוק

עור התינוק עובר שינויים כמעט יומיומיים וחשוף לתופעות שונות הנגרמות עקב רגישויות וקילופים בעור. בחודשים הראשונים עורו הרגיש של התינוק נוטה להתקלף ולהשתנות, דבר המחייב שימוש בתכשירים המותאמים לצרכיו העדינים.

חברת "מורז צמחי מרפא" משיקה קרם החתלה טבעי על בסיס צמח הפוליגונום בתוספת שמנים טהורים -"Baby Skin". הקרם יעיל להגנה על עור התינוק מפני גירויים וזיהומים באזורים המחותלים ומבוסס על 75% תמצית צמח הפוליגונום, שהינו רכיב פעיל הידוע בסגולותיו הרפואיות בכל הקשור לבעיות עור. צמח הפוליגונום מכיל מרכיבים אורגניים, ויטמינים וחומצות טבעיות השומרות, מאזנות ומרגיעות את רקמות העור ובמקביל מעניקות לעור איכויות הוליסטיות ייחודיות השומרות על עור התינוק.

היות וקרם ההחתלה מיוצר על בסיס 70% תמצית פוליגונום, הוא משמש גם כמוצר המשקם את רקמות העור של התינוק בצורה מהירה ויעילה. בנוסף, מכיל הקרם שמנים טהורים בניהם: שמן קוקוס, שמן חוחובה וחמאת קקאו העשירים בוויטמין E ושומרים על המרקם והלחות הטבעית של העור. אופן השימוש: לאחר האמבטיה למרוח על עור נקי ויבש. מומלץ לשימוש יומיומי בכל החתלה.

לרכישת הפריט on-line - הקליקו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת, בפורום אף אוזן גרון, בפורום תמיכה לסובלים מכאב כרוני ובפורום רפואת ילדים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום