שיננית: תשובות שצריך לשנן

(1)
לדרג

באיזו תדירות צריך ללכת לשיננית, האם טיפולי שיניים שונים מונעים כל אפשרות לטיפול אצל שיננית? כל התשובות לשאלות

מאת: מערכת zap doctors

המודעות לטיפול אצל שיננית, כך נדמה, עלתה בשנים האחרונות. ואולם, רבים עדיין מהססים, מפקפקים או כלל לא טורחים ללכת לטיפול, שיכול למנוע בעיות רפואיות חמורות והוצאות כספיות מיותרות. אז למי שעדיין לא השתכנע, מומלץ לקרוא את תשובותיה של השיננית קטי ברנדזל לשאלות רבות בתחום.

שאלות ותשובות

^^קיבלתי הזמנה לטיפול שיננית חינם ואין לי בעיות עם השיניים. למה כדאי שאלך לטיפול?^^

ביקור שגרתי אצל השיננית יכול לעזור באבחון מוקדם של מחלת חניכיים, היות ואחד המאפיינים של מחלה זו הוא היעדר סימנים בשלביה הראשונים. טיפול השיננית חשוב גם אם אינך סובל ממחלת חניכיים כדי למנוע הצטברות אבנית. מומלץ לשלב את הטיפול עם בדיקה שגרתית אצל רופא השיניים לאיתור בעיות בשלב התחלתי.

^^ביקרתי פעם אצל שיננית והטיפול לא היה נעים ואף כואב, ומאז לא חזרתי אליה. מה ניתן לעשות?^^

לעיתים טיפולי שיננית כרוכים באי נוחות מסוימת, אולם בד"כ הטיפול קל ופשוט אם מקפידים להגיע בזמן (כל 3-6 חודשים). כאשר יש אבנית רבה והחניכיים מודלקות, הטיפול עלול להכאיב אך קיימים כיום אמצעים רבים להקלה על אי נוחות בזמן הטיפול. מומלץ לשתף את השיננית המטפלת בכל הרגשת אי נוחות או כאב המתעוררים במהלך הטיפול.

^^עברתי הקצאת שורשים ומאז הטיפול יש לי רגישות גבוהה לקור, שלא היתה לפני הטיפול. מה הסיבה לכך ומה אפשר לעשות כדי להפחית הרגישות?^^

הקצאת שורשים הוא אחד הטיפולים המומלצים למחלת חניכיים מתקדמת. מאחר שישנה התכווצות חניכיים לאחר הטיפול, יש חשיפה של השורשים וקיימת רגישות לקור וחום. הפיתרון האפשרי הוא ניקוי עם מברשת שיניים רכה ושטיפות פה עם פלואוריד, ובמשחות שיניים לשיניים רגישות, הקיימות היום בשוק. כמו כן, קיימים חומרים נוספים שניתן למרוח מקומית במהלך הטיפול ולאחריו למניעת הרגישות ולהקלה משמעותית.

^^השיננית המליצה לי על שימוש בחוט דנטלי בנוסף למברשת רגילה, למה?^^

החוט הדנטלי מגיע למקומות שמברשת השיניים לא מצליחה להגיע, ולכן הוא יעיל ביותר במלחמה במחלת החניכיים. היות ומברשת השיניים מנקה רק את הצדיים החיצוניים והפנימיים של השן, בזמן הצחצוח 70 אחוז בלבד מהפלק (הרובד הדנטלי) מוסר, ואילו השאר נותר בין השיניים וגורם לדלקות חניכיים.

^^כל כמה זמן צריך ללכת לטיפול שיננית ומאיזה גיל?^^

מומלץ לבקר אצל שיננית אחת לחצי שנה לסילוק אבנית; באותה הזדמנות כדאי לבקש מהשיננית הדרכה לשימוש נכון באביזרים השונים לשמירה על היגיינת הפה. ביקור שגרתי אצל השיננית רצוי שיתחיל בגילאים 7-6 כשבוקעות כבר השיניים הקבועות.

^^הבת שלי בטיפול אורתודנטי ועל השיניים מודבק מכשיר המקשה על טיפול השיננית. האם כדאי לדחות את הטיפול עד לסיום הטיפול האורתודנטי?^^

קיימת חשיבות גבוהה בביקורים תקופתיים אצל השיננית במהלך הטיפול האורתודנטי. בתקופת הטיפול קיימים מכשירים שונים ובעיקר קבועים, אשר צוברים שאריות מזון וחיידקים, ולכן חשוב יותר מתמיד להקפיד על ניקוי השיניים.

^^אני בטיפול שיניים הכולל סתימות וכתרים. האם נכון לעשות את טיפול השיננית בסיום הטיפולים?^^

זוהי גישה רווחת ושגויה, שכן מצב חניכיים טוב יאפשר לרופא המשקם לבצע את טיפולי השיניים, כגון סתימות וכתרים בצורה הטובה ביותר. טיפול השיננית מפחית את דלקת החניכיים והדימום בזמן הטיפולים ומאפשר קבלת יובש המהווה תנאי להצלחת טיפולים אלו.

^^יש לי דימום בזמן צחצוח השיניים ואני מרגיש שהשיניים זזות, מה עלי לעשות?^^

לגשת בדחיפות לבדיקה אצל רופא מומחה למחלות חניכיים (פריודונט). חלק מהסימנים של מחלת חניכיים הינם: דימום בזמן צחצוח, חניכיים הנראים אדומים, נפוחים, ניידות שיניים וריח לא נעים מהפה. במידה ולא מטפלים במחלה עלול להתרחש תהליך של ספיגת עצם המחזיקה את השיניים בפה ובסופו של דבר השיניים מתחילות להתנדנד עד למצב שצריך לעקור אותן.

^^האם בתקופת ההריון ניתן לגשת לטיפול אצל השיננית?^^

תקופת ההריון מלווה בשינויים הורמונליים היכולים לגרום או להחמיר מחלת חניכיים. טיפול השיננית בטוח ואף מומלץ במהלך ההריון, ולכן אין סיבה לדחות את הטיפול.

לפרטים נוספים - הקליקו על אתר כללית סמייל.

בואו לדבר על זה בפורום טיפולי שיניים.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום