הרגלים מיניים: "חוגגים" בחגים

(0)
לדרג

מהי תדירות יחסי המין בתקופת החגים, ומה עושים זוגות אוהבים כשמתארחים אצל משפחה? סקר חדש בחן את הסוגיה

מאת: מערכת zap doctors

בתקופת החגים בני הזוג שוהים יותר יחד ולכן יש להם זמן רב אחד לשני; עובדה זו, מסתבר, משפיעה גם על שכיחות קיום יחסי מין. בסקר חדש נבדקו ההרגלים המיניים של עם ישראל בתקופת החגים. האם המשפחתיות גורמת לחשק מיני מוגבר, והאם החשק ממומש יותר?

למעלה מ-40% מבין המשיבים ציינו, כי לדעתם בתקופה החגים מקיימים יותר יחסי מין. 23.5% מבין המשיבים ציינו שלדעתם בתקופה זו מקיימים יחסי מין במידה דומה לשאר התקופות. קיים הבדל בתשובות לשאלה זו בין נשים לגברים: לדעתם של 48% מהגברים, במהלך תקופת החגים מקיימים יותר יחסי המין ובקרב הנשים, שיעור נמוך יותר (38%) חושבות כי בתקופת החגים מקיימים יותר יחסי מין.

כשנבדקה חשיבות יחסי המין בתקופת החגים נמצא, כי שיעור גבוה של כ-60% העידו שליחסי מין בתקופת החגים אין חשיבות מיוחדת, אצל 62% מהציבור רמת החשק המיני דומה בתקופת החגים לעומת תקופות אחרות. בבדיקת רמת התפקוד המיני נמצא, כי לדעתם של למעלה משליש (35%), רמת התפקוד המיני עולה בתקופת החגים ובקרב שיעור דומה רמת התפקוד המיני נשארת זהה לתקופות אחרות. למעשה, על אף הדעה הרווחת כי בתקופת החגים מקיימים יותר יחסי מין, בפועל כשבודקים את רמות החשק והתפקוד המיני, ניתן לראות שתקופת החגים זהה לתקופות אחרות, ולא הרבה יותר מכך.

פעילות בחדר אורחים

מאחר ורבים מתארחים אצל המשפחה ולא חוגגים בבית, הסוקרים בדקו מהי דעת הציבור לגבי קיום יחסי מין בזמן שהייה אצל קרובי משפחה במהלך החג. כ-42% מכלל הציבור השיבו, כי יקיימו יחסי מין במידה וישהו אצל קרובי משפחה. נתוני הסקר מראים, כי ככל שהגיל יורד, מידת ההסכמה לקיום יחסי מין בזמן שהות אצל קרובי משפחה עולה. כלומר, עבור צעירים קיימת סבירות גבוהה יותר שיקיימו יחסי מין גם אם יתארחו אצל קרובי משפחה.

טיפול בבעיה

לגבי מתן עזרה לאנשים הסובלים מבעיות בתפקוד מיני, נמצא כי שיעורים גבוהים מהציבור (כ-40%) ציינו, כי כפתרון לבעיית יכולת מינית שאינה במיטבה, הם היו ממליצים פניה לרופא או פסיכולוג. בבחינת ההבדלים בין הגילאים, ניכרת עליה בהפניית החבר לטיפול רופא או פסיכולוג עם העלייה בגיל. הפתרון שדורג במקום השני הוא טיפול או שימוש בויאגרה, פתרון אשר הומלץ על ידי 15% מבין המשיבים, ללא הבדל בין צעירים למבוגרים. עוד נמצא כי אצל הנשים ניכרת יותר פתיחות לדון בנושאים האלו (כ-9% ציינו שלא היו מוכנות לדון בנושאים אלו) לעומת הגברים אשר כ-13% מהם ציינו כי אינם משוחחים על נושאים אלו עם חבריהם, או שלא היו מתערבים בנושאים אלו.

הסקר נערך באמצעות חברת "גאוקרטוגרפיה" עבור חברת פייזר, יצרנית הויאגרה; הוא כלל 403 משיבים, שהם מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישראל.

בואו לדבר על זה בפורום סקסולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום