למען הלב: שותים (תה) ונהנים

(0)
לדרג

מחקר חדש קובע, כי שתיית תה על בסיס יומי מסייעת לבריאות הלב וכלי הדם. "סערה בכוס תה"

מאת: מערכת zap doctors

אנשים רבים בעולם נוהגים לשתות מידי יום תה; חלקם שותים כחלק ממסורת ואף אוהבים את הטעם ואילו חלקם מודעים לסגולות הבריאותיות של סוגי חליטות שונות של התה ולכן מקפידים לשתות אותו. מסתבר שגם לאנשים עם בעיות לב וכלי הדם כדאי להתחיל לשתות תה: מחקר חדש שנערך בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת בוסטון, קבע כי שתיית תה על בסיס קבוע, של כפעמיים ביום משפרת את תפקודם של כלי הדם ומערכת הלב. השיפור בתפקוד מתבצע בזכות המרכיבים האנטי אוקסידנטיים הטבעיים הנמצאים בתה; מדובר במרכיבים הנקראים בעברית נוגדי חמצון המעכבים ומפרקים רדיקלים חופשיים, הגורמים נזק לרקמות ולאיברים שונים בגוף האדם ועשויים לגרום למחלות שונות ולהזדקנות מואצת. בין יתר הפעולות מעודדים האנטי אוקסידנטים את פעילותה של המערכת החיסונית ובכך משפרים את מעבר החמצן בגוף.

במהלך המחקר נבחן הקשר הישיר בין הרכיבים האנטי אוקסידנטיים הטבעיים הנמצאים בתה, לבין הסיכון ללקות במחלות לב וכלי דם. המחקר בוצע בקרב 42 נבדקים הסובלים ממחלות לב וכלי דם, אשר חולקו ל-2 קבוצות. קבוצה אחת שתתה תה פעמיים ביום במהלך תקופת המחקר והקבוצה השנייה קיבלה כשתייה נוזל צבעוני כלשהו אשר שימש כפלצבו.

המחקר התנהל במשך כשבועיים ובמהלכם נבדקה פעילותם של כלי הדם בקרב המשתתפים, באמצעות בדיקת אולטרא סאונד בעורקי הזרוע, במספר נקודות זמן, לפני תחילת שתיית התה, שעתיים אחר כך, בתום שבועיים של שתייה רצופה וכ-14 שעות לאחר שתיית הכוס האחרונה במהלך תקופת המחקר.

יכולות ריפוי

מניתוח תוצאות הבדיקות שנערכו, הצטיירה תמונת מצב אופטימית; בקרב המשתתפים אשר שתו תה, כאמור פעמיים ביום במהלך שבועיים, נמצא שיפור משמעותי במצב מחלת הלב וניכר שיפור במצב כלי הדם שלהם ובקרב המשתתפים ששתו את נוזל הפלצבו לא נמצאה השפעה כלל. המחקר פורסם בגיליון האחרון של כתב העת המדעי של הקולג' האמריקאי לתזונה - Journal of The American College of Nutrition.

מחקר זה מצטרף לשורה של מחקרים חדשים אשר מצביעים על האופן בו מרכיבי האנטי אוקסידנטים הטבעיים הקיימים בריכוז גבוה בתה, מסייעים לעיכוב תהליכי הזדקנות, למניעת מחלות ולשיפור במצבן של מחלות קיימות. על ידי צריכה קבועה של תה חם או קר ניתן להנות מפעילותם היעילה המסייעת בהפחתת הסיכויים ללקות במחלות כלי דם, מחלות לב, טרשת עורקים, שבץ, אלצהיימר, פרקינסון, דלקת פרקים ועוד.

בואו לדבר על זה בפורום קרדיולוגיה - הפורום הרשמי של האיגוד הקרדיולוגי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום