מדור טיפים מס' 70

(0)
לדרג

השבוע באתר דוקטורס: הנחיות להתמודדות עם ילדים בעלי הפרעות קשב וריכוז, והמלצות לבחירת משקפי ראיה ראויים

מאת: מערכת zap doctors
חזרה לשגרה: קשב וריכוז

השבוע חזרו הילדים לבתי ספר ולגנים והתחילו את שגרת הלימודים. לילדים עם ADD\ADHD (הפרעות קשב וריכוז) ההתמודדות קשה יותר, ולכן ההורים צריכים לעזור להם להכנס למסגרת בדרך הקלה ביותר.

^^להלן טיפים להתמודדות עם הילדים:^^

בהתחשב בגיל הילד, שתפו אותו בקביעת כללים ומסגרת התנהגותית ברורה ועקבית עם תחילת שנת הלימודים (שעות שינה, צפיה בטלויזיה ומשחק, אוכל וכד) שיתאימו לתא המשפחתי הייחודי שלכם. החליטו על כללים הניתנים ליישום במשפחתכם, ואל תנסו להדמות למשפחות אחרות - שגרה יוצרת הרגשת ביטחון ורוגע.

החליטו על מקומות קבועים בבית ללימוד וריכוז. ודאו שאזור הלימוד נוח ואינו יגרום להסיח את דעתו של הילד; כלומר - תאורה מספקת, סדר, שקט, מיקום שאינו סמוך לטלוויזיה או לאזור המשחקים ואינו מעוטר בצבעים עזים או עמוס בתמונות.

חלקו בין ההורים או האחראים את התפקידים בהתאם לאופייכם. המשפחה הגרעינית מורכבת משני הורים שונים - האחד יכול לסייע ולתמוך בלימודים, השני יכול לתרום בפיקוח על שעות הפנאי או תיאום מול המורים.

הקפידו להחמיא, לעודד ולחזק, ניתן להשתמש גם בהומור. בנוסף, חשוב להקפיד ולהימנע מהשוואות בין הישגיי האחים או החברים. עם תחילת השנה, בעיקר אצל תלמידים מתקשים קיימת חרדה רבה.

שתפו פעולה עם המורה של ילדכם. המורה היא המשך של ההורות שלכם, תנו לה את הסמכות והכוח למלא את מקומכם בהצלחה.

תאווררו את מערכת היחסים עם ילדיכם על ידי הפרדת כוחות מדי פעם. לשם כך, בקשו את עזרתם של קרובי משפחה, חברים, בייבי סיטר, או חונכים שישגיחו על ילדיכם במהלך שנת הלימודים.

בזמן התפרצויות, נסו להעביר את הילד למקום שקט, ולא להיגרר להסלמת המצב. לאחר ההתפרצות, נסו לשחזר מה היה הגורם להתפרצות הזעם, וחישבו על דרכי מניעה מראש ועל "דרכי מילוט" לתחילת ההתפרצות הבאה.

חוזה התנהגותי: החליטו על חוזה שבו יצוין מה הילד מצפה מהוריו, ומה ההורים מצפים מילדם במסגרת שנת הלימודים. היעזרו במערכת של חיזוקים ומניעות, כדי להבטיח את ביצוע החוזה, ואל תשכחו כי אתם בעלי הבית במשפחה הזאת.

שלבו שינויים בתזונה, פעילויות ספורטיביות ואומנותיות היכולות לעזור לילדכם לבטא צרכים נוספים ולפרוק מתחים. בדקו את האפשרויות שיש לרפואה המשלימה להציע.

מירב סבר היא מומחית בטיפול בבעיות קשב וריכוז, באמצעות הרפואה המשלימה במרפאת מדיטף-רפואות.

בחירת משקפי ראיה

משקפי הראיה נועדו לשמש לעזר ולהוות פריט פונקציונלי על בסיס יום יומי. במרוצת השנים המשקפיים הפכו גם לפריט אופנתי וניתן דגש על צבע, צורה וכד'. כאשר בוחרים זוג משקפים, חשוב לשים לב לבחירת העדשות, סוג המסגרת ועוד.

^^להלן טיפים לבחירת משקפי ראיה:^^

1. חשוב לבדוק שהעדשות משקפות את הצבעים באופן הקרוב ביותר למציאות - שיקוף אותנטי מקסימלי מעיד על עדשות איכותיות.

2. מכיוון שמשקפי ראיה לא קונים כל יום, חשוב "ללכת על בטוח" ולקנות משקפיים מחנות מתמחה ולא מדוכן אקראי. משקפיים שנקנים בחנות המתמחה בתחום האופטיקה הינם משקפיים שעברו את הבדיקות המחמירות של מכון התקנים והסיכוי שבשעת הרכבתם ייגרם נזק לעין הוא קלוש. נוסף על כך, ישנה אחריות וכן שירות תיקונים מקיף ברוב המקרים.

3. על משקפי הראיה להיות קלים, כך שלא יכבידו על אזור האף והפנים בכללותם. המשקל האופטימלי נע בסביבות 22-25 גרם.

4. מאחר ואת משקפי הראיה מסירים ומרכיבים פעמים רבות במהלך היום, מומלץ לבדוק שהמסגרת שלהם תהיה גמישה ולא שבירה; יש לשים לב לחיבורים ולצירים ולוודא שהם נעים בחופשיות ובאופן חלק.

6. חשיבות רבה יש לבחירת העדשות:

ציפוי למניעת החזרת האור - מונע חדירת אור היקפי ומשפר את תמסורת האור.
עדשות זכוכית מינרליות - מעניקות הגנה אופטית מעולה ונוטות להישרט פחות.
עדשות פלסטיק (עדשות אורגניות) - הן קלות וזולות יותר, אך נשרטות בקלות ואינן שומרות על עצמן לאורך זמן.

7. לבעלי משקפי ראיה שאינם מוכנים לוותר על משקפי השמש שלהם, מומלץ לבחור במשקפי שמש בעלי עדשות אופטיות המחליפות את צבען (כהות בשמש ובהירות בחושך), כדי למנוע החלפות של זוג ראיה בזוג משקפי שמש לאורך היום כולו. הראיה עם העדשות האופטיות על גבי משקפי השמש היא אופטימאלית.

8. את העדשות יש לנגב בזהירות ובעדינות ללא הפעלת לחץ, בעזרת מטלית רכה שאינה משאירה סיבים. מומלץ לנקות עדשות שהתלכלכו בעזרת סבון נוזלי והרבה מים זורמים. יש לנגב במטלית יבשה רק כשהעדשות נקיות לחלוטין מכל חומר שעלול להותיר שריטות.

9. חשוב לשמור את המשקפיים בתוך נרתיק, עדיף קשיח, על מנת למנוע שריטות על העדשות, ממעיכות ומבלאי מוגבר.

10. לעולם אין להניח את המשקפיים כאשר העדשות פונות כלפי מטה - במצב זה הן נהרסות, נשרטות ומאבדות את הברק.

הטיפים סופקו באדיבות המומחים של חברת OAKLEY.

בואו לדבר על זה בפורום אופטומטריה, משקפי ראייה ושמש ועדשות מגע ובפורום קשב, ריכוז ויכולות למידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום