פריון: פחות מאמצים, יותר הצלחות?

(0)
לדרג

מחקר: נשים העוברות טיפולי פוריות ומשקיעות פחות מאמצים לפיתרון הבעיה, מגדילות הסיכויים להרות. דווקא מדיטציה והרפיות עשויות לעזור

מאת: מערכת zap doctors

מה הדרך היעילה להתמודד עם טיפולי הפרית מבחנה? החברה המערבית מלמדת אותנו כי בדרך כלל, ככל שמשקעים מאמצים רבים יותר, מתקרבים יותר להצלחה; אך מסתבר שלא כך הם פני הדברים כאשר מדובר בהפריית מבחנה.

במחקר שערכה ד"ר נטלי רפופורט, פסיכולוגית רפואית מהיחידה לפוריות והפריה חוץ-גופית בבי"ח לנשים בבילינסון, יחד עם ד"ר יורי גדרון מבריטניה, ד"ר רבקה רייכר- עתיר, מנהלת המערך הפסיכולוגי, ד"ר אונית ספיר, מנהלת המעבדה ביחידה להפריה חוץ-גופית, ופרופ' בני פיש, מנהל היחידה, בקרב 132 נשים העוברות הפריות מבחנה, התקבלו תוצאות המחדדות את חשיבותם של סגנונות התמודדות ספציפיים.

השאלה שהמחקר הציב הייתה: באיזה מידה משפיעות דרכי ההתמודדות של נשים במהלך טיפולי הפוריות על תוצאת הטיפול? דרכי ההתמודדות של הנשים במחקר הוערכו לפני התחלת המחזור הטיפולי על פי המדדים הבאים: חרדה, דיכאון, אופטימיות והתמודדות. המדדים על פיהם נבחנו התוצאה היו: מספר הביציות שנשאבו, מספר הביציות שהופרו והריון.

23.9% מהנשים שהשתתפו במחקר נכנסו להריון. מספר הביציות שהופרו היה גדול יותר באופן משמעותי ואף נמצאו סיכויים גבוהים יותר להרות בקרב קבוצת נשים אשר השתמשו בסגנון התמודדות מסוג ה-"letting go". נשים אלה הודו בפני עצמן כי אינן יכולות לטפל במצב או צמצמו את כמות המאמץ שהשקיעו בפתרון הבעיה.

"המחקר מראה שכנראה לנשים הנמצאות בטיפול הפריית מבחנה עדיף להתעסק פחות בעשייה לקידום המטרה שברצונן להשיג (הריון), לוותר באופן חלקי על השליטה בתהליך הטיפולי ולבוא לטיפול במצב רגשי של המתנה חיובית", אומרת ד"ר נטלי רפופורט. "לכן, ייתכן ששיטות פסיכופיסיולוגיות, כגון מדיטציה או הרפיות למיניהן עשויות לעזור לנשים בנוגע להתמודדות זו".

בואו לדבר על זה בפורום פריון האישה והפריה חוץ גופית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום