צרכנות רפואית מס' 105

(0)
לדרג

השבוע בצרכנות: מכשיר שמיעה מתקדם, פתרון לבריחת שתן, הנחות בשימור דם טבורי ותחליב רחצה ושמן טבעי במוצר אחד

מאת: מערכת zap doctors
מכשיר שמיעה מתקדם

אובדן שמיעה נחשב כיום לאחת הבעיות השכיחות בעולם המודרני - 16% מאוכלוסיות העולם סובלת מאובדן שמיעה. רבים הסובלים מהתופעה הינם אנשים בגילאי 50-60 שנחשפו במשך שנים למוסיקה בעוצמות גבוהות ורעש תעשייתי, ללא מודעות להשלכות. בישראל מעריכים, כי אוכלוסיית האנשים הסובלים מלקוי שמיעה מוערכת בכ-700 אלף איש, כאשר 2% מרכיבים מכשיר שמיעה ועוד 3% סובלים מירידות שמיעה קלות.

מחקר חדש שיצא לאחרונה מטעם מכון השמיעה האמריקאי (BHI) הראה, כי אובדן שמיעה פוגע בהכנסה - אנשים בעלי אובדן שמיעה מרוויחים פחות כסף מאחרים, ואילו שימוש באביזרי השמיעה מפצה עד 50% מהשכר.

אנשים המרכיבים מכשירי שמיעה מתקשים להאזין באמצעות אותו מכשיר למכשירים אחרים כגון: טלפון, סלולארי, מחשב וכדומה. בעקבות הצורך, חברת Oticon, יצרנית מוצרי השמיעה, משיקה את Epoq; המכשיר פותח במשך 7 שנים בהשקעה של 95 מיליון דולר. לדברי נילס ג'קובסון, נשיא החברה: "מכשירי שמיעה עושים בשנים האחרונות את המהפכה שעשו משקפי ראייה. יותר ויותר אנשים מודעים לנחיצותם ולא חוששים מהמבוכה החברתית שבשימוש בהם, לכן גם העיצוב והטכנולוגיות של המכשירים מתפתחים בהתאם". CNN הגדיר את אביזרי השמיעה כאחד מ-25 הפיתוחים המשמעותיים ברבע האחרון של המאה ה-20.

המכשיר משלב לראשונה את טכנולוגיות הדור השלישי במכשירי השמיעה. באמצעות טכנולוגית ה- BLUETOOTH ניתן להשתמש במכשיר במענה לשיחת טלפון המתקבלת במכשיר הסלולארי (מבלי להוציא את האזנייה), להתחבר לנגן ה-MP3 או אפילו למחשב. החיבור נעשה באמצעות פיתוח חדשני - מתאם (STREAMER) הדומה במראהו למכשיר MP3 ונתלה על צוואר המשתמש.

בנוסף, ישנה תקשורת שוטפת בין שני המכשירים המותקנים בכל אוזן במהירות של 120 KB לשנייה; כתוצאה מכך, נוצר צליל סטריאופוני זהה לצליל שאנשים שומעים מכירים. המכשיר מאפשר את טווח התדרים הרחב ביותר - Hz 10,000 ובכך נותן צליל מלא וטבעי ויכולת טובה יותר למקם את מקור הקול במרחב.

עלות המכשיר החל מ-10,080 ש"ח. ניתן לרכוש אותו בחברת מדטון ובסניפים מורשים.

להיות בשליטה

בעיית האי שליטה בשתן הינה תופעה הפוגעת בגברים ונשים כאחד, אם כי נשים סובלות ממנה פי 4 מגברים. התופעות וההשלכות גורמות לקושי תפקודי חברתי, למבוכה, דאגה וירידה בהערכה עצמית. חברת קולופלסט הדנית, יצרנית פתרונות רפואיים, מציעה לנשים הסובלות מבריחת שתן פדים סופגים ייעודיים לספיגת שתן. לפדים כושר ספיגה גבוה, אודות למבנה הייחודי של המרכיבים. הפד כולא את ההפרשות והריח, מונע דליפות, מותיר את העור יבש ובכך מגן עליו מגירויים.

גם לגברים יש פתרון: קולט טיפות מיועד לגברים הסובלים מדליפת שתן חלקית. הפד דק, דיסקרטי וסופג את הנוזלים והריחות. הוא בעל מבנה של כיס, נצמד לתחתון על-ידי פס הדבקה ובעל כושר ספיגה גבוה, אשר הופך את השתן לג'ל ומבטיח דיסקרטיות.

ניתן להשיג בבתי מרקחת או בחברת קולופלסט 1-800-69-69-68, בעלות של 52-77 ש"ח לאריזה של 25 יחידות.

הנחות בשימור הדם הטבורי

"תא לחיים" מפעילה את בנק הדם הטבורי הפרטי הגדול ביותר בישראל. דגימות הדם של לקוחות השירות נשמרות במתקני שימור ייחודיים וייעודיים במרכז הרפואי הדסה.

חברת מדיפריז בע"מ, מפעילת השירות, תעניק הנחות בלעדיות בשיעור של עד 15% לחברי מכבי שירותי בריאות. מבוטחי הקופה שהתקשרו עם בנק אחר לשימור דם טבורי וטרם ילדו, יוכלו לבטל את העסקה ולזכות בהנחה, כאשר "תא לחיים" ישאו בעלות דמי הביטול. מבוטחי מכבי שהתקשרו בחודשים האחרונים עם "תא לחיים" וטרם ילדו, יזכו גם הם להנחה המדוברת וכל שעליהם לעשות הוא לפנות לחברה ולהסדיר את העניין.

ההתקשרות נבחנה היטב והושפעה רבות מהצוות המקצועי של בית החולים הדסה עין כרם בראשות פרופ' שמעון סלווין, אשר משמש כיועץ המדעי של החברה. המרכז הרפואי הדסה נמצא בחזית הטכנולוגיה בכל הנוגע לשימור ושימוש בתאי גזע לצרכי טיפול במשך יותר מ-40 שנה. מתקן ההקפאות במרכז הרפואי הדסה הוא אחד הגדולים בישראל, מצויד במערכות מתקדמות לבקרה וניהול של רכיבי המתקן לרבות מכלי חנקן נוזלי, מערכות ממוחשבות ומתקן הזנה.

לפרטים נוספים לחצו: דם טבורי

תחליב שמן רחצה

קוסמופארם, יצרנית ומשווקת סדרת הטיפוח 'קרמה' משיקה מוצר ראשון מסוגו בישראל: תחליב רחצה ושמן טבעי במוצר אחד, Shower Cre'me Body oil, תחליב רחצה מועשר בלחות המותיר את העור רך, חלק ונעים למגע.

התחליב בעל נוסחה ייחודית במרקם קרמי, המועשרת בויטמין E, שמן חמניות ו-25% קרם לחות, המותירה את העור נקי ורך. התחליב מוצע בשלושה ריחות עדינים ומרעננים: Sleek Touch, Fresh Mind ו-Pure Sensation.

לדברי נירה חננאל, מנהלת המחקר והפיתוח בקוסמופארם, "שמן החמניות מכיל חומצה שומנית, מינראלים וויטמינים A, B, D ו-E, המסייעים בהגמשת העור וחיוניים לבריאותו, כמו גם מגנים ומחיים את כל סוגי העור. הוא נספג בקלות ומותיר את העור חלק, רך ולא שומני, ועל כן מומלץ לשימור הלחות הטבעית של העור".

ניתן להשיג את תחליב שמן הרחצה בפארמים, ברשתות השיווק ובחנויות המובחרות, בעלות של 19.99 ש"ח למארז של 500 מ"ל.

בואו לדבר על זה בפורום אף אוזן גרון, בפורום דליפת/בריחת שתן וריצפת אגן ובפורום הריון ולידה

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום