הקרב האבוד נגד מגפת האיידס

(0)
לדרג

מגפת האיידס קטלה כבר יותר מ-25 מיליון בני אדם. אולם, המומחים עדיין לא מצליחים למצוא את הפתרון למחלה

מאת: מערכת zap doctors

נושא מגפת האיידס מטריד את העולם כולו, אך הפתרון שמיליוני אנשים מצפים לו, עדיין לא נמצא. בוועידה בסידני בנושא איידס, שכללה כ-5,000 נציגים מ-130 מדינות ברחבי העולם, המומחים הגיעו למסקנה, כי המשך ההתפשטות של המחלה משיג את ההתקדמות של הטיפול בה.

ד"ר אנטני פוסי, יו"ר ה-US National Institute of Allergy and Infectious Diseases, אמר כי "על כל אדם אחד שניצל, יש שישה נדבקים חדשים וכתוצאה מכך, אנו מפסידים בקרב וההוכחה היא במספרי החולים". בשנה שעברה 2.2 מיליון אנשים קיבלו טיפול תרופתי במחלה, בהשוואה ללפני כשלוש שנים שהיו מעט פחות מ-300 אלף דורשי טיפול.

על-פי מחקר המבוסס על שבטים בקניה, אוגנדה ודרום אפריקה, נמצא כי גברים נימולים יכולים להוריד את אחוז ההידבקות ב-60%. התחזית הינה שגברים נימולים ימנעו הידבקות של 5.7 מיליון אנשים אחרים במשך ה-20 שנה הקרובות. "הייתה לנו פריצת דרך משמעותית אחת השנה בנושא החוק של מילה (ברית מילה) למניעה", אמר ד"ר פוסי. אולם, לטענתו "אנחנו צריכים לעשות יותר בכיוון הזה ולגרום לפעולות המניעה להיות פתוחות יותר לקהל ונגישות יותר בעולם כולו". חשוב לציין, כי המצב רחוק מלהיות טוב; בהרבה חלקים של העולם המתפתח, אסטרטגית המניעה האפקטיבית כמו קונדומים ומוצרי מניעה אחרים זמינה רק ל-15% מהאוכלוסייה.

נתונים מדאיגים

אזהרתו של ד"ר פוסי בוועידה הרביעית של International Aids Society Conference גרמה לתגובתו של ד"ר בראיין גאזרד מה-The British HIV Association , אשר אמר כי "למרות גידול במתן התרופה לנדבקים, המחלה יצאה משליטה בחלקים של אסיה ואפריקה".

אם מסתכלים על הנתונים, מבינים שמדובר במגפה עצומה בגודלה, שחייבת להעצר: מספר הנשאים אמור לעלות מ-40 מליון כיום ל-60 מיליון עד 2015. איידס הרג כבר יותר מ-25 מיליון בני אדם. רק 28% מנשאי האיידס מקבלים טיפול תרופתי ואילו רק אחת מעשר נשים הרות מקבלת טיפול בכדי למנוע את העברת המחלה לעובר.

הכתבה פורסמה באתר BBC NEWS.

בואו לדבר על זה בפורום מחלות המועברות במגע מיני.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום