צרכנות רפואית מס' 100

(0)
לדרג

מדור צרכנות משנה קידומת ומציג: מרכז חדש לחולי סרטן, תרסיס טבעי לשימור הגיינת האף ותכשיר טבעי לציפורניים

מאת: מערכת zap doctors
מרכז לחולי סרטן

בשנים האחרונות התווספו מספר רב של תרופות לטיפול בסרטן. הפרוטוקולים הטיפוליים הפכו מגוונים מאוד ומתוחכמים ותפקידו של הרוקח הפך לתפקיד מפתח בקרב הצוות המטפל.

המרכז התרופתי ע"ש ורדה ושלום יורן נחנך במרכז דוידוף, בילינסון. מטרת המרכז היא טיפול כוללני ומחקר במחלות הסרטן. במרכז החדש להכנת התרופות לטיפול בחולי סרטן רוקחים את התרופות, באופן אישי לכל מטופל, ממצבן הגולמי לנוזל הניתן בעירוי.

הרוקח בודק את המרשם, הכמות, המינון והפרוטוקול, מכין את התרופה ואורז אותה במנות אישיות לכל מטופל. באופן זה התרופה זמינה לטיפול בחולה. מדי יום מקבלים כ-100 חולים טיפול תרופתי שהוכן במיוחד עבורם במרכז התרופתי.

חשיבות הגיינת האף

בלונדון מתקיים מידי שנה כנס שנתי של "שבוע המודעות הלאומי לאלרגיה". השנה נערך הכנס תחת הכותרת "Now Wash Your Nose" שהעלה כנושא עיקרי את שטיפת האף. הכנס עסק בנושא זה, מאחר שבשנים האחרונות כתוצאה מתהליכים שונים, כמו זיהום אוויר, זיהום הסביבה והתחממות כדור הארץ ניכרת עלייה משמעותית בחולים במחלות דרכי הנשימה ובסובלים מאלרגיה. שטיפה יום יומית של האף במי-ים הינה פעולת מניעה לאלרגיה וזיהומים במערכת הנשימה.

מסתבר שכתוצאה מהתהליכים הקשורים בהתחממות כדור הארץ, נחלשת יכולת ההגנה הטבעית של הגוף. כתוצאה מכך, ניכרת עלייה בתחלואה והתקפי אלרגיה, שעל פי ארגון הבריאות העולמי (WHO) מגבירים את הסבירות להתפתחות התקפים אסמטה (קצרת).

^^שטיפת אף^^

האף הוא איבר מתווך בין גופנו לסביבה החיצונית ודרכו נכנס האוויר לגופנו. לכן האף וסביבתו חייבים להציב "אבטחה ושמירה" קבועה. חשיבות ההגנה היא כדי למנוע חדירת מזהמים, אלרגנים וגופים זרים (חרקים) אל מערכת הנשימה. מערכות ההגנה של האף כוללות שערות המסננות חלקיקים הנישאים באוויר ומונעות מהם להגיע לריאות, קרום רירי דביק שתפקידו ללכוד את הפולשים וכלי דם שתפקידם לחמם את האוויר לטמפרטורת הגוף.

שטיפה יום יומית של האף בתרסיס מי ים תמנע התבססות אלרגנים (פולן, אבק וכו') ומזהמים (חיידקים, וירוסים) מלהתנחל בדרכי הנשימה ומערות האף. בנוסף, היא תפחית את התחלואה ומקרי האלרגיה. ד"ר מיוריאל סימונס, אלרגולוג מומחה מאנגליה וממארגני הכנס, טוען כי "בדיוק כפי שרוחצים ידיים כשמירה בסיסית על היגיינה בטרם מחדירים מזון לתוך הגוף, כך יש לשטוף את האף". ד"ר מיוריאל, מדגיש את יתרונם של מי הים כתכשיר שטיפה טבעית המכיל מיקרואלמנטים בעלי חשיבות בשמירה על החיסוניות ומניעת האלרגיה.

סטרימר הינו תרסיס טבעי של מי-ים בריכוז פיזיולוגי. התכשיר מיועד לשמירה על היגיינת האף, כמו גם להקלה במצבי גודש, נזלת ויובש בנחיריים. טכנולוגיית מילוי התרסיס מאפשרת ריסוס עדין במיוחד - מיקרו ספריי, לשטיפה עדינה של מערות האף לפי הצורך ובכל זווית אפשרית. התכשיר אינו מכיל חומרים משמרים ואין חשש להתמכרות. הוא מומלץ ובטוח לשימוש לכל גיל וגם לנשים בהריון ונשים מניקות.

ניתן להשיג בבתי מרקחת, רשתות הפארמים וקופות החולים. עלות אריזה המכילה 50 מ"ל (כ-150 מנות): 46.90 ש'.

הנחה לגולשי דוקטורס: לרכישת הפריט on-line - לחצו כאן.

פתרון טבעי לציפורניים

הקיץ בעיצומו ועשרות אלפי ישראלים מוצאים את עצמם מתקנאים ברוחצים בים ובבריכה המהלכים יחפים ובסנדלים, וחושפים את כפות רגליהם לעיני כל. לחולי פטרת הציפורן לא נעים לדבר על בעייתם, או לחשוף אותה ברבים. להסתרה זו יש מחיר כבד - אלפי קורבנות המחלה פונים אל הרפואה רק לאחר שהתופעה העמיקה והחמירה וזאת עקב הזנחה וחוסר מודעות מניעתית.

^^מהי פטרת ציפורניים?^^

הפטרת הינה מחלה מדבקת ושכיחה ביותר, אשר פוגעת בציפורני הידיים והרגליים. שכיחותה עולה עם הגיל ומתחילה על פי רוב בציפורני הרגליים. לאחר מספר שנים, המחלה נוטה לעבור גם לציפורני הידיים. הציפורניים הנגועות בפטרת הן לרוב צהובות, מעובות ומתפוררות בחלקן החיצוני. לתופעה אין כל חיסון והיא עלולה להכות בכל גיל, בכל עת, וגם את אלה שהחלימו ממנה בעבר. נשים רבות נוהגות להסוות את תחילת התופעה במריחת לק, אך זו טעות מרה שרק מאפשרת לפטרת להאיץ את התפתחותה ולהחמיר את הפגיעה.

^^איך נדבקים?^^

הסביבה המסוכנת ביותר להידבקות מאופיינת בלחות מרובה, סביבה בה נוהג ציבור רחב להלך יחף למשל בריכות שחייה, מלתחות ומקלחות ציבוריות. אנשים הסובלים ממחלות כרוניות כמו: סכרת, אי סדירות בזרימת הדם, חולשה או פגיעה במערכת החיסון נוטים להידבק במחלה בשכיחות רבה יותר. גם בעלי "היסטוריה" של פטרת בכף הרגל, או אנשים הסובלים מהזעת יתר, נדבקים ביתר קלות במחלה.

המחלה יכולה להיגרם גם עקב טיפולי ציפורניים שונים, אשר בוצעו בסביבה לא סטרילית וללא תנאים היגייניים נאותים. דווקא שימוש בציפורניים מלאכותיות מגביר את הסכנה לפתח זיהומי שמרים (קנדידה) ופטריות בציפורן, במקום להגן עליה. הדבר נגרם עקב נזקים מיקרוסקופיים לציפוי הטבעי של הציפורניים בעת הרכבת הציפורניים המלאכותיות. שימוש ארוך טווח בלק, הדבקות ציפורניים ובניית ציפורניים עלול להשפיע לרעה גם על מבנה הציפורן והגוון שלה. מומחי תפוח טכנולוגיות ממליצים לכל מי שמטפח את ציפורניו, לייחס חשיבות עליונה לשימוש בחומרים ובשיטות, שלא יגרמו לנזקים בריאותיים לאורך זמן. כמו כן, מומלץ להקפיד על שיגרת מניקור של הציפורן וסביבתה, תוך הימנעות מפגיעות בה ובקפלי העור סביבה.

^^הטיפול הרפואי^^

כאשר נוצרות פטרת בציפורניים, ניתן לטפל בה על-ידי טיפול קונבנציונאלי, הכולל המסת ציפורן במשחה המכילה אוריאה וחומר אנטי פטרייתי. בנוסף, קיים טיפול מתמשך הכולל: כדורי גריפולין, למיזיל או ניזורל.

הטיפול המתמשך מלווה לעיתים בתופעות לוואי, כגון: כאבי בטן, פגיעה בספירת כדוריות הדם הלבנות ואף עלול להסב פגיעה בתפקודי הכבד של המטופל. על כן, קיימת העדפה בקרב הלוקים בפטרת הציפורניים לתור אחר פתרון בשדה הרפואה הטבעית.

^^טימול וקרבקול^^

'השיקומית' הינו תכשיר שפותח במעבדות 'תפוח טכנולוגיות טבעיות' והוא מועשר בריכוז גבוה של טימול (THYMOL), הידוע בפעילותו האנטי פטרייתית, אנטי בקטריאלית והאנטי ספטית. כמו כן, מכיל התכשיר את הקרבקול - טבעות ארומטיות בעלות פעילות אנטי בקטריאלית ואנטי וירלית חזקה, המופקות מנגזרות של צמח האורגנו. חלק מהמרכיבים הללו מגנים על הציפורן, וחלקם מונעים את התאיידות של החומר הפעיל שבתכשיר. כך מתאפשר עיכוב התפתחותה של הפטרייה וחיסולה בדרך מהירה ואפקטיבית. הטימול והקרבקול מופקים מזני צמחים בעלי ריכוז גבוה של חומר פעיל, תוך הקפדה על שיטות גידול אורגניות.

במהלך הטיפול ניתן לרחוץ את הידיים והרגליים ללא חשש. החומר הפעיל ממשיך את פעילותו המרפאת ללא הפרעה. משך הטיפול תלוי בקצב צמיחת הציפורן ובזמן התחדשותה, כאשר בציפורני הרגליים הקצב הוא איטי יותר ויכול להימשך כשנה, בעוד שבציפורני הידיים התהליך מתקצר ועומד על כחצי שנה בלבד.

אל התכשיר, אשר אינו דורש חבישות וטיפולים נלווים משלימים, מצורפת פצירה במתנה.

ניתן להשיג בכל רשתות הפארם, בתי מרקחת ובחנויות המובחרות בעלות של 79.99 ש"ח.

בואו לדבר על זה בפורומים השונים העוסקים בסרטן, בפורום אף אוזן גרון ובפורום כף רגל ופצעים קשים לריפוי.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום