מים גועשים חודרים עמוק

(0)
לדרג

הידעתם? ג'קוזי פועל כמשחרר כאבים טבעי ומשפר את בריאות הגב והפרקים. טיפול בריאותי, מסתבר, יכול להיות גם מפנק

מאת: שמוליק פינטו

הטרנד האחרון בתחום הספא, מביא עמו מערכות ג'קוזי איכותיות אל תוך המרחב הביתי. יותר ויותר חברות מציעות מערכות ספא ביתיות לגג, לגינה או למרפסת, לפינוק אמיתי ואולי רק כסמל סטטוס עדכני. מסתבר שיש קהלי יעד שלמים שעבורם הג'קוזי יכול להוות כלי עזר של ממש: מחקרים שערכו חוקרי שינה בארצות הברית הראו, כי טבילה בספא לפני השינה משפרת מאוד את איכות השינה. בנוסף, הג'קוזי פועל כמשחרר כאבים טבעי ובכך משפר את בריאות הגב, הפרקים ועוד. פעולת הסילונים (Jets), בשילוב יכולותיהם התראפיות של המים, מסייעים להרגעה ולשחרור מתחים שיעילים גם כנגד הפרעות קשב וריכוז ואפילו דלקות פרקים.

הסובלים מדלקת פרקים חווים שחיקה וניוון מסוים של הפרקים, אשר גורמים להגבלה בתנועה, שבמקרים חמורים מגיעה עד כדי נכות מלאה. עד כה, היו מוכרים לרפואה שני סוגי טיפולים עיקריים: טיפול תרופתי שאינו תורם לפתרון הבעיה, אלא למתן אורח חיים תקין עד כמה שניתן למטופל וטיפול פיזיותרפי, שכולל עיסויים ולחיצות שמגדילות את תנועת המפרק. לשני אלה מצטרף טיפול מומלץ נוסף והוא טיפול בג'קוזי.

הרגעת הפרקים

הטיפול בג'קוזי אינו מחליף את הטיפולים האחרים, אך הוא יכול להקל במידה רבה על המטופלים, מכיוון שבאמצעות ג'קוזי ביתי ניתן לטפל בדלקת פרקים על בסיס יומיומי. שהייה של דקות אחדות בכל יום מקלה באופן משמעותי על כאבי הפרקים. לג'קוזי יש שני יתרונות עיקריים: הוא מאפשר טיפול פסיבי, כלומר טיפול בלי גרביטציה, כך שהמטופל לא צריך להפעיל שום שריר תוך כדי הטיפול. היתרון השני הוא פעולת המים והג'טים שמעסים ומרגיעים את המפרקים, באופן שעשוי לשפר את איכות החיים בצורה משמעותית.

החיסרון: כלור

לפני שרצים לקנות ג'קוזי, כדאי לדעת שלא כל ג'קוזי יעיל וטוב. רוב מערכות הספא מכילות כלור שאחראי על פעולת ניקוי המים. הכלור עלול להחמיר בעיות עור שאופייניות לסובלים מדלקות פרקים. הפתרון נמצא במערכות ספא ביתיות שמייצרות בעצמן אוזון, במקום הכלור. ישנן חברות בודדות שמסוגלות לתת מענה כזה ללקוח. נקודה נוספת שמצריכה התייחסות היא העובדה שבעלי לחץ דם גבוה ובעיות לב, צריכים לקבל אישור של קרדיולוג מוסמך לפני שהם נכנסים לג'קוזי. בכל מקרה, לא מומלץ לשהות בג'קוזי יותר מ-12 דקות ביום.

שמוליק פינטו הוא פיזיותרפיסט מומחה.

בואו לדבר על זה בפורום פיזיותרפיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום