בסיסים צבאיים ללא סיגריות?

(0)
לדרג

הכנסת קיבלה בקריאה טרומית תיקון לחוק איסור העישון במקומות ציבוריים, לפיו ייאסר העישון גם בבסיסים, מחנות ומתקנים צבאיים

מאת: מערכת zap doctors

מליאת הכנסת קיבלה היום (רביעי) בקריאה טרומית תיקון לחוק איסור עישון במקומות ציבוריים, אותו הגיש ח"כ יואל חסון (קדימה). התיקון לחוק עוסק בהרחבת ההחלות שלו גם בצה"ל, והוא כולל איסור עישון בבסיסים, מחנות ומתקנים צבאיים. החוק מתייחס לחיילים סדירים, קצינים ואנשי מילואים.

ד"ר גרשון פינק, יו"ר איגוד רופאי הריאות בישראל, בירך על התיקון לחוק ואמר: "אכיפת החוקים למניעת עישון במקומות ציבוריים חייבת להתחיל בקרב צעירים. ככל שאדם מעשן יותר שנים, הנזק המצטבר גדל וכמעט אין מערכת בגוף שאינה נפגעת מהעישון. מחלות הריאה הנגרמות מעישון סיגריות רבות וקשות. מחלת המעשנים - COPD היתה גורם תמותה שישי בעולם לפני מספר שנים, ואילו היום היא כבר גורם התמותה הרביעי בעולם, כי לא נעשה די לצמצום תופעת העישון".

ח"כ יואל חסון: "איסור גורף על עישון במקומות בילוי ובמתקנים צבאיים הוא קודם כל מסר לצעירים בגנות העישון. מחקרים מראים כי רוב המעשנים החלו לעשן בגיל צעיר או בזמן השירות הצבאי, ולכן יש לתיקונים אלו חשיבות עליונה. הגבלת העישון גם גורמת למעשנים לעשן פחות - ומונעת את העישון הפאסיבי בקרב מי שאינם מעשנים."

ח"כ חסון, המוכר כאחד מחברי הכנסת הפעילים בתחום המלחמה בעישון, הניח בשנה האחרונה על שולחן הכנסת מספר תיקונים שמטרתם הרחבת חוק איסור העישון במקומות ציבוריים. השינוי הראשון אותו הוביל ח"כ חסון היה ביטול היתר העישון בבתי קולנוע. עד אז החוק איפשר עישון בתחומי בית קולנוע חמישי באותה רשות מקומית. שינוי החקיקה מונע גם זאת, ועתה אסור לעשן בכל בתי הקולנוע בארץ.

תיקון נוסף לחוק, אותו יזם ח"כ יואל חסון, הוא הגדלת סכום הקנסות המוטלים על מעשנים באופן משמעותי, כדי לעודד את הרשויות המקומיות לאכוף אותו ולמנוע עישון בציבור. הקנס בגין עישון במקומות ציבוריים עלה בעקבות התיקון לחוק מ-310 שקלים ל-570 שקלים, והקנס המוטל על בעלי עסקים שאינם מציבים שלטים האוסרים עישון עלה מ-630 שקלים ל-1,500 שקלים.

בואו לדבר על זה בפורום סרטן ריאה ובפורום רפואה ומשפט.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום