הזעת יתר: טיפולים מונעים

(0)
לדרג

איכות חייהם של הסובלים מהזעת יתר נפגעת באופן משמעותי. הפתרונות: הזרקת בוטוקס או ניתוח שאיבת בלוטות זיעה

מאת: מערכת zap doctors

הזעה היא תופעה לא אסתטית, אשר גורמת לתחושת חוסר נעימות. כאשר תופעה זו מתרחשת באופן קבוע ובמידה ניכרת, הדבר דורש התייחסות וטיפול. 3-10% מהאוכלוסייה סובלים מתופעת הזעת יתר. הבעיה מופיעה לרוב בעשור השני של החיים, וכוללת מעל חצי ליטר של זיעה ביום. ישנם שני סוגים עיקריים של הזעת יתר: הזעת יתר מוקדית - שכיחה בעיקר בבתי-שחי, כפות רגליים וידיים ולעיתים גם בפנים, והזעת יתר כללית - שהינה, לרוב, תסמין הנלווה לבעיות אחרות, כגון: השמנת יתר, פעילות יתר של בלוטות מגן, ירידה בכמות הורמוני המין ועוד.

בלוטות הזיעה מהווות חלק מקירורו הטבעי של הגוף ומגדילות את הפרשתן בהתאם לצורך. בתי השחי, כפות ידיים/רגליים והמפשעות מכילים ריכוז גבוה של הבלוטות, כך שכאשר קיימת הפרשת יתר של זיעה, נוצר מצב לא נעים ואף מביך המלווה בריח מוגבר. על כן, איכות חייהם של הסובלים מהזעת יתר נפגעת באופן משמעותי והם חסרי שליטה על מצבם הגופני. כדי להבין את מידת המבוכה, די לחשוב על פעולה פשוטה ואלמנטרית כמו לחיצת יד של לקוח, אשר נמנעת מהסובלים מהזעה.

הסיבות להזעת יתר אינן ידועות. עור האדם מכיל בתוכו בלוטות זיעה המקבלות פקודות ממערכת העצבים הסימפטטית, אשר פועלת באופן עצמאי ואוטומטי. בשנים האחרונות פותחו טיפולים חדשים ויעילים.

הטיפולים העיקריים

^^טיפול זמני:^^ לטיפול בהזעת יתר מוקדית, מזריקים בוטוקס. השפעת הטיפול היא הממושכת ביותר מבין הטיפולים הזמניים ושיעורי ההצלחה של הטיפול קרובים ל-100%. הטיפול הינו קצר, נמשך כ-20-30 דקות ולעיתים נדרשת הרדמה מקומית. השפעת החומר מתחילה לפעול 2-7 ימים מיום הטיפול וממשיכה עד חצי שנה מיום הטיפול. ניתן לחזור על הטיפול ללא הגבלה בכל אחד מהאזורים הבעייתיים (בית שחי/כפות ידיים/מפשעות /כפות רגליים). לאחר 4-3 טיפולים, השפעת הטיפול ממושכת יותר מהפעמים הקודמות. הטיפול מיועד לכל הסובלים מהזעת יתר.

^^טיפול לצמיתות:^^ ניתוח שאיבת בלוטות זיעה, שבמהלכו נערכים מספר חתכים קטנים בעור בית השחי ובטכניקה מיוחדת נשאבות מרבית בלוטות הזיעה. שיעור ההצלחה של ניתוח זה עומד על למעלה מ-90%. הניתוח מתבצע בהרדמה כללית, נמשך כשעה וכרוך באישפוז יום בלבד. התוצאה בעקבות הניתוח היא הפסקת הזיעה באופן מיידי. ניתן לחזור לפעילות שגרתית לאחר 48 שעות. היתרונות הבולטים של ניתוח שאיבת הבלוטה, בניגוד לניתוח הסימפטקומי, הוא שאין תופעה של הזעה מפצה.

הכתבה פורסמה באדיבות "פרופורציה" - רשת מרפאות בינלאומית לרפואה אסתטית ופלסטית.

בואו לדבר על זה בפורום עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום