קשב וריכוז: "עופרת יצוקה"

(0)
לדרג

מסתבר ש'הרעלת עופרת' גורמת להפרעות קשב וריכוז. על-ידי בדיקת שיער, ניתן לאבחן את הבעיה ולטפל בה

מאת: ד"ר נאוה ק. בויום

אם הילד שלכם סובל מבעיות קשב וריכוז ואין שיפור במצבו, למרות מגוון הטיפולים שעבר, יכול להיות שהסיבה טמונה בעודף של עופרת בגוף. העופרת שאנו סופגים לגופינו יחד עם המזון גורמת לבעיות התנהגות, משום שהיא מפריעה לספיגת הסידן והאבץ הדרושים לשם תפקוד נאות של המוח.

הפרעה התנהגותית שכיחה

סימניה העיקריים של התסמונת הם: ליקויים ביכולת הקשב והריכוז, אי שקט, מוסחות מוגזמת ואימפולסיביות. ההפרעה התפקודית קיימת בדרך כלל הן בבית והן בבית הספר ומשפיעה במידה בולטת על יחסי החברה של הילד. לטווח ארוך היא משפיעה לרעה על ההישגים הלימודיים, ההצלחה המקצועית וההתפתחות הרגשית-חברתית. ההפרעה, עם או בלי היפראקטיביות (ADD/ADHD), היא ההפרעה ההתנהגותית השכיחה ביותר בילדים, ולפי הערכות שונות לוקים בה 3-8% מתלמידי בתי הספר היסודיים. הבעיה ממשיכה לעיתים גם בגיל ההתבגרות ובגיל המבוגר.

שינויים בפעילות המוח

מחקרים חדשים שנערכו החל משנות השבעים הצביעו על שינויים מבניים, פסיכולוגיים, ביוכימיים ומטבוליים במוחות ילדים עם הפרעות קשב ו/או קשיי למידה (כגון דיסלקציה). שינויים אלה כללו: הבדלי גדלים באזורים שונים במוח, תמונת מיפוי שונה של הפעילות החשמלית במוח מבחינת תדירות הגלים ועצמתם, ירידה בריכוזם של נוירוטרנסמיטרים (מעבירים כימיים) והפחתה בזרימת הדם המוחית לאזורים מסוימים.

הסיבות לתופעה

הגורמים העיקריים להפרעת קשב וריכוז הם תורשתיים, אך גם סיבות נרכשות תועדו בין גורמי התופעה, כגון: חבלות ראש בגיל צעיר, נטילת תרופות מסוימות (כמו פנוברביטל או תרופות אנטי-פירכוסיות אחרות), מחלות זיהומיות בילדים ועוד. אולם 'הרעלת העופרת' היא הסיבה הפחות ידועה מבינהן, בין היתר כיוון שהיא קשה יותר לאבחון.

אבחון מיוחד

את עודף העופרת בגוף ניתן לאבחן רק דרך בדיקת שיער, כיוון שזו אחת מהבדיקות הבודדות בעולם המספקת לנו אנליזה של מינרלים, יסודות קורט מתכות ומתכות רעילות (עופרת, ניקל, אלומיניום וקדמיום) בגוף האדם. הבדיקה נעשית במעבדה מתקדמת בגרמניה, והתוצאות מגיעות כעבור שלושה שבועות. במקרה הצורך מורכבת תוכנית טיפול לניקוי הרעלים מן הגוף.

^^מספר צעדים נוספים שיעזרו להתמודד עם בעיית הקשב:^^

- סיוע בתוספי מזון לתמיכה בריטלין וקונצרטה.
- שילוב בין הומיאופתיה, צמחים וחומצות שומן מסוג אומגה 3,6 ו-9.
- רמדי בהומיאופתיה בגלובולים: "סוכריות קטנות מתוקות" המשפרות זיכרון, מפחיתות לחץ, משפרות ריכוז, ופליטת חומר לימודי ממאגרי זיכרון בזמן אמיתי. לילדים רבים עם הפרעת ADD יש קושי ב"שליפת זיכרון בזמן אמיתי", כלומר הם משקיעים הרבה זמן בלמידת החומר ושינונו ובזמן המבחן נפגמת יכולתם להוציא את החומר מהזיכרון לכתב, מהלחץ וההתרגשות. תכשיר זה פותר את הבעיה זאת תוך עשרה ימים עד שבועיים.

דר' נאוה ק. בויום היא נטורפתית ומטפלת מקצועית בהפרעות קשב וריכוז.

בואו לדבר על זה בפורום קשב, ריכוז ויכולות למידה ובפורום נטורופתיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום