סקס טוב: הגרסה למבוגרים

(0)
לדרג

כשאין ויכוח על הבאת ילדים, לחץ בעבודה או מרדף אחרי קריירה, כל שנותר לבני גיל הזהב הוא ליהנות ממין

מאת: ד"ר לימור בלוקמן- מייקלמן

סקס טוב ומיניות בריאה היא מנת חלקם של הצעירים בנפשם ולא רק בגילם. יחד עם זאת, בעידן האנטי אייג'ינג החברה אינה פתוחה וסובלנית כלפי גילויי תשוקה ומיניות בגיל מבוגר. מין מזוהה עם רבייה, גוף צעיר ומושך וכוח פיזי. לא פחות חשוב, האוכלוסייה הצעירה מסרבת להתמודד עם המציאות הבלתי נמנעת של התבגרות.

בניגוד להנחות הללו, למין אין גיל או מצב משפחתי ומחקרים רבים מציגים תמונה מפתיעה ומשמחת של סקס מוצלח ותשוקה בגיל הזהב. בשעה שהיכולות הגופניות נוטות להצטמצם עם השנים - היצירתיות, הנכונות ורמת ההשקעה מספקות פיצוי יותר מהולם לחיי המין שלנו.

שמירה על הבריאות, פעילות גופנית, הימנעות מתרופות שאינן הכרחיות, יצירת עניין וחיוניות, הם התנאים למיניות מוצלחת למשך שנים. מדובר בעניין של הישרדות, וההנאה היא רק הבונוס. מחקרים מראים כי אנשים המקיימים יחסי מין באופן רציף, חיים עד גיל מבוגר יותר.

הפער בין המינים

אוכלוסיית הנשים המבוגרות שהינן אלמנות, גרושות או רווקות, גדולה באופן משמעותי מאוכלוסיית הגברים. הסיבה לכך קשורה בעובדה שתוחלת החיים של נשים ארוכה יותר מתוחלת החיים של גברים. בנוסף, גברים מבוגרים ובריאים מעדיפים בנות זוג צעירות, במידת ההיצע כמובן. נשים מבוגרות גם נשפטות באופן קיצוני יותר על הצורך לקיים קשר זוגי חדש, ואם לא די בכך, הן נתפסות כפחות אטרקטיביות מן הגברים בקבוצת הגיל שלהן. הפער בין המינים מתבטא בכך שנשים רבות מתקשות ליצור קשרים זוגיים ומיניים בגיל מבוגר.

במחקר עדכני שנערך בארה"ב, נמצא כי רק כ-21% מציבור הנשים בנות 75 ומעלה, נמצאות במערכת יחסים זוגית, בהשוואה ל-58% מציבור הגברים באותה קבוצת גיל. וכך, עבור גברים החשש והחיסרון של גיל מבוגר הוא איבוד יכולת פיזית בשעה שעבור נשים החיסרון הוא היעדר הזדמנויות. למרות כל זאת, זוגיות בגיל מבוגר אכן קיימת ומשגשגת.

החבר החדש של סבתא

הרבה לפני ההיכרויות באינטרנט והפגישות העיוורות, עסק הדור הבוגר במלאכת החיזור ביעילות רבה. נשים וגברים המתגוררים בבתי גיל הזהב, מפתחים קשרים ופרשיות אהבה שלא היו מביישות אופרת סבון סוחטת דמעות. אחד מן המצבים השכיחים יותר בקרב אוכלוסיית גיל הזהב, הוא ההתמודדות עם המשך החיים בשעה שבן הזוג כבר אינו לצידם. ההתמודדות אינה קלה מלכתחילה, קל וחומר כשהמשפחה לא תומכת ביצירת קשר חדש עם אדם אחר, למרות היתרונות הברורים של זוגיות וחברות בכל שלב בחיינו.

מבוגרים רבים מתלוננים על כך שגישתם של ילדיהם אל בני זוגם החדשים, מונעת מהם מעבר למגורים משותפים ותוך כך גם יצירת מגע בעל גוון מיני ו\או זוגי. מיניות בגיל הזהב חשובה לא פחות מפעילות גופנית או מעקב רפואי. בשעה שסקס בגיל צעיר מבוסס על אקרובטיקה רחבת היקף, הפגנתיות, פזיזות וחרדה מן הבלתי צפוי או בלתי ידוע, מין בגיל מבוגר מתאפיין במגע, חום, קשר וחברות. חדירה, זקפה ומשך זמן משגל אינם הכרחים והם בגדר המלצה חמה, מה שמסיר את הלחץ מכושר הביצוע ובכך מביא לתוצאות טובות יותר.

נינוחות ורוגע

אחד היתרונות של יצירת קשר חדש בגיל מבוגר הוא התפיסה המשותפת של בני הזוג בנוגע להמשך חייהם. נינוחות ורוגע הן מילות המפתח. הקשר החדש הוא נטול לחצים או ויכוחים. אין חילוקי דעות בנוגע להבאת ילדים, לא מוטרדים מכך שאחד מבני הזוג עובד שעות רבות ואינו משקיע במערכת היחסים, אין חשש מפיטורים או מרדף אחר משכורת אטרקטיבית יותר. במילים אחרות, בני הזוג פנויים ופתוחים להנאות וקרבה בלבד והמטרה העיקרית היא סיפוק בן\בת הזוג.

התערבות בני משפחה

חסרונות קשר חדש בגיל מבוגר הם נדירים. רובם נובעים מהתערבות שגויה של בני משפחה כאלה ואחרים. אנו נוטים "להחליף תפקידים" ולשמש דמות סמכותית והורית למבוגרים סביבנו, התערבות שהספקנו לשכוח את סלידתנו ממנה בעבר. זוגיות מוצלחת ומיניות בריאה הן סם החיים. מעיין הנעורים איננו ארוז בגלולה או בחיזיון רחוק אי שם, אלא בגישה חיובית לחיים ובשמירה על אופטימיות.

ד"ר לימור בלוקמן-מייקלמן היא סקסולוגית ויועצת זוגית של חברת סקיולייף.

בואו לדבר על זה בפורום תמיכה ויעוץ לגיל הזהב ובפורום סקסולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום