צרכנות רפואית מס' 89

(0)
לדרג

השבוע בצרכנות: תכשירים מחומרים טבעיים לטיפול בכינים, שימור דם טבורי ל-40 שנה וסדרת טיפוח על בסיס יוגורט

מאת: מערכת zap doctors
טיפול בכינים

"אמא מגרד לי בראש" הוא משפט שכל אמא לילדים קטנים מכירה. הכינים עוברות מראש לראש וניתן לטפל בתופעה בתכשירים שונים. על-פי סקר חדש, הציבור הישראלי אינו יודע מהי העונה בה מגיעים הכינים והאם בכלל התופעה קשורה לעונתיות. מהסקר עולה כי: כמעט שליש מהציבור סובר בטעות כי הכינים תוקפות בקיץ, בעוד שכ-10% סוברים כי המכה תגיע דווקא לאחר מכן, עם פתיחת שנת הלימודים. כ-20% מהנשאלים בסקר טענו בתוקף כי אין עונה קבועה, בעוד שכ-30% הודו כי הם לא יודעים.

הסקר, אשר נערך על-ידי מכון גאוקרטוגרפיה והוזמן על-ידי חברת 'תפוח טכנולוגיות', בוצע בקרב 500 גברים ונשים, המהווים מדגם ארצי ומייצג של האוכלוסייה הבוגרת בישובים היהודיים במדינת ישראל.

^^ערכות טבעיות לטיפול^^

בסקרים קודמים התברר כי 75% מילדי ישראל יסבלו ממכת כינמת אחת לפחות במהלך ילדותם, וכי רוב הציבור נערך לכינים ברכישת נוזלי שמפו קוטלי כינים. "במספר מחקרים מהשנים האחרונות התגלה כי השימוש בקוטלי כינים כימיים עלולים להזיק לבריאות הילד, ועל כן מומלץ להשתמש בשמפו המבוסס על חומרים פעילים טבעיים", אומרת מיכל שמיר, מנכ"ל חברת תפוח טכנולוגיות.

כיום משווקות בישראל פורמולות טבעיות מועטות להתמודדות עם כינמת, ומחירן היקר אינו מאפשר לחלקים רבים באוכלוסיה ליהנות מהן. "מכת הכינמת מורגשת מאד בקרב משפחות עם ילדים קטנים", אומרת תמר שיבולי, סמנכ"לית השיווק של החברה.

"משפחות רבות מתקשות לעמוד בעלויות הגבוהות הכרוכות ברכישת תכשירים טבעיים. יש לזכור כי מכת הכינמת עלולה לחזור שוב ושוב, ועלויות הטיפול בה מוכפלות ומורגשות ככל שיש יותר ילדים במשפחה. מציאות זו כופה על שכבות רחבות בחברה לחשוף את ילדיהן לתכשירים כימיים זולים ומזיקים. בעקבות כך החלטנו לצאת במבצע הוזלות לקראת הקיץ, לאפשר לשכבות רחבות בישראל להצטייד בערכות טבעיות, יעילות ובריאות, וליהנות ממחירים נוחים לכל כיס".

^^הסיבות^^

הבלבול בציבור בקשר לעונת הכינמת נובע כנראה מהמציאות עליה מצביעים גם המדענים, אשר טוענים כי הכינים פעילות לאורך כל עונות השנה, ונכחדות רק בתנאי חום או קור קיצוניים. את גלי הכינמת הקיימים מייחסים המדענים לפעולות עונתיות של האדם, ועל כן חזרה מחופשה ופתיחת שנת לימודים מתאפיינות פעמים רבות בגלים של הדבקות. מחקרים משנים עברו מצביעים על גידול באחוז ההידבקות כתוצאה מצפיפות אוכלוסייה, ומתנאי מחיה ירודים.

^^ערכת התגוננות^^

תכשירי 'כינימאס' מיועדים לשימוש יומיומי, ומבוססים על חומרים טבעיים בעלי פעילות אנטיספטית ואנטי בקטריאלית. פעילות התכשירים כוללת חיטוי למניעת זיהום וריפוי של הפצעים בקרקפת. הערכה שבמבצע כוללת תרסיס למניעת הדבקות, שמפו למיגור נגע הכינים ומסרק מתכת צפוף, המסלק את ביצי הכינים הנותרות לאחר החפיפה. ניתן לרכוש את הערכה שבמבצע ברשתות הפארם, בבתי המרקחת והטבע בכל רחבי הארץ, במחיר 69.99 ש"ח במהלך חודש מאי.

לרכישת הפריט on-line - לחצו כאן.

שימור דם טבורי למשך 40 שנה

לאחר בחינה ממושכת החליט שירות תא לחיים - המרכז לדם טבורי בהדסה, לאפשר ללקוחות לשמור דם טבורי לתקופה של 40 שנה ולא רק ל-20 שנה כפי שנהוג בתחום. מתקן ההקפאות במרכז הינו מהגדולים בישראל, ומצויד במערכות מהמתקדמות בעולם לבקרה וניהול של רכיבי המתקן, לרבות מכלי חנקן נוזלי, מערכות ממוחשבות ומתקן הזנה מהגדולים בעולם.

^^שימוש בתאי גזע^^

בדם חבל הטבור של תינוקות מצוי מאגר עשיר ואיכותי של תאי גזע. תאים אלה משמשים כאבני בניין לתאי הדם והמערכת החיסונית והם בעלי יכולת התפתחות ייחודית לסוגים שונים של תאים ורקמות. כיום משמשים תאי הגזע לריפוי מחלות ממאירות, לטיפול במחלות תורשתיות וכן לשיקום חיסוני שעשוי להיות מולד או נרכש. מחקר תאי הגזע מתקדם במהירות לקראת מתן של פתרונות של שיקום איברים פגועים, כגון: תיקון סחוס ועצם וכן לשיפור תפקוד לב אשר נפגע מהפרעות בכלי דם. שימושים רבים נוספים בשלבי מחקר כיום ונראה שהעתיד טומן בחובו יישום של שימושים נוספים.

שימור תאי גזע מאפשר ללקוחות לשמור חומר ביולוגי יקר ערך עבור הילוד ובני משפחתו. הארכת משך השימור מאפשרת להורים המעוניינים לשמור דם טבורי, לרכוש מוצר איכותי יותר עבור הילוד. הסבירות למחלות או בעיות רפואיות גדלה ככל שעוברות השנים. למעשה, מרגע שתאים קפואים בחנקן נוזלי אין הגבלה למשך חייהם. איסוף הדם הטבורי הוא הליך חד פעמי שאינו כרוך בכאב או באי נוחות, ומתבצע מיד לאחר ניתוק חבל הטבור.

פרופ' שמעון סלוין, המנהל המדעי של תא לחיים ומנהל המרכז להשתלות מח עצם בביה"ח האוניברסיטאי הדסה עין כרם, מציין: "הודות לניסיון הרב שצברנו, שיטות העבודה וההקפאה הייחודיות שפותחו, הציוד המתקדם המשמש להפרדת התאים ולהקפאתם ומערכת הזנת החנקן המרכזית מהגדולות בעולם, ניתן לשמר את תאי הגזע המופקים בין השאר מדגימת הדם הטבורי למשך תקופה שאינה מוגבלת בזמן ובוודאי ל-40 שנה כפי שהתחייבה הנהלת המרכז הרפואי".

^^הטכניקה לשימור הדגימה^^

מתקני ההקפאה ממוקמים מתחת לפני הקרקע, ומצוידים במערכות התרעות ממוחשבות מהטובות בעולם. הדגימות נשמרות במיכלי הקפאה ייעודיים המכילים חנקן נוזלי בפאזה גזית. טכניקה זאת מעניקה יתרון מיוחד ומשמעותי לשימור הדגימה במניעת מעבר של גורמים מזהמים בתוך המיכל.

מערכת הפקת התאים היא סטרילית באופן מלא. על-פי הטכניקה, אשר אושרה על-ידי ה-FDA העולמי, התאים מופרדים ללא מגע יד אדם או מגע עם האוויר. התהליך כולו מבוצע במערכת סגורה למניעת זיהומים.

זהו השירות היחידי בישראל אשר פועל על-פי טכנולוגיית Sepax לצורך שיפור איכות הדגימה. טכנולוגיה זו היא מהמתקדמות בעולם ומאפשרת מיצוי של מירב תאי הגזע הנמצאים בדגימת הדם הטבורי. במסגרת השירות, נשמרו עד היום תאי גזע מדם טבורי של לקוחות מכל רחבי העולם, כגון: ארה"ב, צרפת, בריטניה, בולגריה, איטליה ויוון. בישראל פועל השירות ב-23 בתי חולים ברחבי הארץ.

לפרטים נוספים, לחצו כאן.

סדרת טיפוח על בסיס יוגורט

לרגל חג שבועות המאופיין במאכלי חלב, חברת קוסמופארם, יצרנית ומשווקת סדרת הטואלטיקה כיף, מציעה סדרה חדשנית על בסיס יוגורט הכוללת: תחליבי רחצה יוגורט וקרם גוף יוגורט המועשרים בתמציות יוגורט טבעיות המעניקות לעור לחות ורכות.

^^אבקת יוגורט^^

התכשירים מועשרים באבקת יוגורט, המהווה מקור לחלבון החלב (קזאין), הנספג במהירות ומעניק לעור לחות ורכות. אבקת היוגורט כוללת ויטמיןA המסייע לחידוש תאי העור, וויטמיןB המעניק מראה בריא לעור. בנוסף, מגדילה אבקת היוגורט את תכולת המים בשכבת העור העליונה וגורמת לו להיות רך וחלק, תוך חידוש התאים ושמירה על הלחות.

^^ניחוחות אקזוטיים^^

את סדרת יוגורט כיף ניתן להשיג בכל רשתות השיווק והפארמים ברחבי הארץ, בארבעה ניחוחות אקזוטיים: פירות יער, אפרסק-משמש, ליצ'י-אננס וקוקוס-וניל. מחיר לתחליב רחצה המכיל 750 מ"ל: 19.90 שקל. מחיר לקרם גוף המכיל 300 מ"ל: 29.90 שקל.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת ילדים ובפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום