מדור טיפים מס' 54

(0)
לדרג

טיפים למין מוצלח בגיל הזהב והמלצות כיצד לעבור את החג ללא כאבי גב. דוקטורס מציג: כל ההנחיות הנחוצות

מאת: מערכת zap doctors
10 טיפים למין מוצלח בגיל הזהב

בכל גיל ובכל מצב האדם הוא יצור חברתי, הזקוק לקרבה וחום. בשלב מאוחר יותר בחיינו אנו נוכחים לגלות כי מיניות וחיי מין מוצלחים הם עדיין אחד מתחומי העניין שלנו, למרות שינויי הגיל.

^^לפניכם המלצות לחיי מין מהנים גם בגיל השלישי:^^

האטו את הקצב. גיל הזהב מביא עימו צורך ב"חימום" ממושך יותר, אך לא פחות חשוב, הרבה יותר זמן פנוי ורגיעה. הניחו לעצמכם ליהנות משפע הזמן שבידיכם. מצאו את הקצב המתאים ביותר עבורכם ועבור בני זוגכם.

כוחה של נשיקה - נשיקה היא אקט אינטימי ומושלם. כל סוגי הנשיקות יסייעו לכם בחיזוק הקשר הזוגי עם בני הזוג: נשיקות מתוקות, מלאות תשוקה, מהירות, איטיות, חטופות וארוכות.

הביטו, געו, לטפו והעריכו את גופם ופניהם של בני הזוג. לדוגמא: עיסוי חושני, תכשיט יפה במתנה, נרות ריחניים לשיפור האווירה ועוד. כל המרבה הרי זה משובח.

משחק מקדים מתחיל מחוץ למיטה - הזמן את זוגתך לריקוד צמוד ופרטי במרחב האישי שלכם, השאירו פתקים אוהבים בכיס המעיל או על שולחן הקפה. מין מוצלח בערב, מתחיל בחיזור בבוקר.

הקפידו על פעילות גופנית המתאימה עבורכם - פעילויות כגון ריקוד, שחייה או הליכה טובות לגוף ולנפש. מיניות ואינטימיות מוצלחת מתחילה בתחזוקה גופנית ובשקט נפשי.

מין בערב הוא מהנה ומומלץ, אך מין בבוקר יעיל הרבה יותר. נסו לשלב את יחסי המין שלכם בפעילויות הבוקר. הרעננות והאנרגיה המוגברת יסייעו ביצירת סביבה נעימה למפגשכם האינטימי.

השקיעו בשיחה והקשבה לרצונות בן הזוג. מסרים לא מילוליים חשובים לא פחות. מגע פחות נעים עבורנו קרוב לודאי שיהיה פחות נעים עבור בן זוגנו.

יובש נרתיקי נפוץ ביותר בגיל מתבגר. השקיעו במסככים על בסיס מים ליצירת מגע חלק ונעים.

זמן מנוחה וקרבה זוגית במיטתכם, מומלצים בחום לפני ואחרי יחסי המין. ליטוף ורגיעה הם חלק בלתי נפרד מאינטימיות בכל גיל.

אל תחששו לצחוק ולהנות מן הקשר הזוגי והמיני שלכם. צחוק איננו מילה גסה, השתחררו והשתעשעו יחדיו, צחוק יקל על מצבים מביכים או לא נעימים, יקרב ביניכם ויגרום לכם לחוש מושכים, יפים וחסרי גיל.

ד"ר לימור בלוקמן-מייקלמן היא סקסולוגית ויועצת זוגית בחברת סקיולייף למתן שירותי סיוע לבני גיל הזהב.

המלצות לבריאות הגב

כאבי גב עלולים לנבוע מסיבות שונות הכוללות יציבה לא נכונה ופגיעה בעמוד השדרה. לקראת יום העצמאות, ה'אגודה הישראלית לכירופרקטיקה' מציגה בפניכם טיפים לשמירה על הגב בעת פעילות ועמידה ממושכת, כדי לסיים את החג ללא כאבים באזור רגיש זה.

^^היציבה ובריאות הגב^^

מחקרים רבים הצביעו על קשר הדוק בין היציבה למצב הבריאותי הכללי. ליקויים ביציבה של עמוד השדרה אצל רבים נובעים מחוסר מודעות לתנוחות הגוף בחיי היום יום. יציבה לקויה גורמת להפעלת לחצים מיותרים על מערכת השלד ולאורך זמן יתפתחו כאבים ותפקוד הגוף יפגע. במידה והבעיה לא תיפתר, יואצו תהליכי השחיקה והכיוון של עמוד השדרה ויתפתחו בעיות כרוניות במערכת העצבים והשלד. ישיבה בתנוחה לא נכונה במשך הפעילות או הרמה לא נכונה יכולים לגרום לכאבי גב תחתון, עליון וכאבי צוואר.

^^ישיבה^^

שבו על כסא קשה והצמידו את עמוד השדרה שלכם למשענת. נסו שהברכיים (אחת או שתיהן) יהיו גבוהות יותר מירככם - שרפרף/הדום קטן יכול לעזור. כיסא המעוצב לפי צורת הגוף ייתן תמיכה טובה לתקופות מנוחה קצרות.

^^עמידה^^

נסו לעמוד כשהחלק התחתון של גבכם שטוח. כאשר אתם עובדים בעמידה (לדוגמא: בזמן שאתם "עושים על האש") השתמשו בשרפרף או במדרגה כדי לעזור לגבכם להישאר זקוף. לעולם אל תתכופפו קדימה מבלי לכופף את הברכיים. לנשים מומלץ לנעול נעליים בעלות חצי עקב, מכיוון שהן יוצרות פחות לחץ על הגב מנעליים עם עקב גבוה.

^^הרמה^^

וודאו שאתם מרימים את החפצים בצורה הנכונה. כופפו את ברככם והשתמשו בשרירי הרגליים על-מנת להרים. הימנעו מתנועות פתאומיות ואל תנסו להרים משאות כבדים מעל לראשכם.

^^עמוד השדרה^^

עמוד השדרה בעידן המודרני הנו האיבר הפגיע ביותר בגוף האנושי, בנוסף לעובדה שהוא צריך לשאת את משקל הגוף ממקום למקום. אנו מעמיסים עליו מאד בעת ישיבה ממושכת במשרד ובנסיעות, לעיתים עד 12 שעות ביום. עם ההזנחה וחוסר ההתחשבות שלנו בעמוד השדרה, מופיעות תופעות רבות כמו שחיקת הדיסקים בין החוליות, הסתיידות המפרקים ותזוזות של חוליות למקומות לא רצויים.

בואו לדבר על זה בפורום תמיכה ויעוץ לגיל הזהב ובפורום בריאות הגב ע"י דוקטור לכירופרקטיקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום