הקושי בשמירת משקל

(0)
לדרג

סקר חדש: כ-60% מהישראלים שנוהגים לעשות דיאטות אינם מצליחים לשמור על המשקל. גברים מתמידים יותר מנשים

מאת: מערכת zap doctors

מסקר חדש עולה כי 38.4% מהאוכלוסייה הבוגרת נוהגים לבצע דיאטות. הסקר, אשר כלל מדגם מייצג של 500 ישראלים בגילאי 18 ומעלה, בחן עד כמה מצליחים הישראלים לשמור על הישגי הדיאטה. נתוני הסקר מראים, כי מתוך הקבוצה העושה דיאטה, 12.5% אינם מצליחים כלל להפחית במשקל. 62% מאלה הנוהגים לקיים דיאטות אינם מצליחים לשמור על התוצאה עד שנה, מתוכם כ-80% אינם מצליחים עד חצי שנה, כ-50% אינם מצליחים לשמר את ההישג עד חודש. הגברים, כך נראה, מצליחים יותר מנשים לשמור על הדיאטה מעל חצי שנה - 37.9% לעומת 30.1%. כמו כן, בעלי השכלה אקדמאית וחילונים מצליחים לשמור על הדיאטה יותר.

שולה זק, יו"ר עמותת משקל בריא, מציינת כי "על פי ארגון הבריאות העולמי, כ-94% אינם מצליחים לשמור על הישגי הדיאטה מעל 5 שנים בקרב אוכלוסייה הסובלת מהשמנה חולנית הנחשבת מחלה כרונית מסכנת חיים. ההערכות הן, כי כרבע מיליון ישראלים סובלים מהשמנה חולנית, אשר מתייחסת למשקל עודף של עשרות ק"ג.

הסקר בוצע על-ידי מכון "גיאוקרטוגרפיה" לרגל השקת עמותת "משקל בריא" העוסקת בהעלאת המודעות להשמנת יתר חולנית. לאתר האינטרנט של עמותת "משקל בריא" - לחצו כאן.

טיפים לדיאטה של אחרי פסח

אנו לקראת עונת הקיץ, הפסח מאחורנו והאביב, תקופת התחדשות, מתאימה במיוחד לפצוח בדיאטה. יש להחליט שמתחילים עכשיו ולא ומחר, כי זה הזמן לחזור לאכול במידה ולנקוט כמה צעדים בוני אמון בעצמנו.

^^ 10 כללים להצלחה בטוחה לדיאטה:^^

מתחילים עכשיו - דחייה למחר, רק מעלה את הנזק ונותנת "רשות מדומה" לחסל עוד עוגה או קינוח עשיר בקלוריות (כי מחר דיאטה...).

העלימו את הנשנושים - מוותרים על הנשנושים וה"שטויות" שליד הקפה. יש לנו נטייה להדחיק אותם ולא לספור קלוריות. רק שהן בעלות משקל ניכר, תרתי משמע.

פחות שתייה מתוקה, יותר צריכה של מים ומשקאות דיאט - גם כוס שתייה (יין ו/או מיץ) היא בעלת ערך קלורי לא מבוטל (קרוב ל-200 קלוריות, גם "מיץ טבעי 100%" הוא בעל קלוריות רבות שמקורן בסוכר).

הנזק שבממרחים - נמנעים ממריחת כמויות גדולת של ממרחים מתוקים/שמנים על פרוסת הלחם (לא צריך לוותר על הלחם!), גם אם מדובר בלחם קל. ממרחים כמו גבינת שמנת (30% שומן), חמאה (80% שומן), מיונז (74% שומן), אבוקדו (25-40% שומן) וחומוס תעשייתי (29% שומן) נחשבים עשירים מאוד בשומן וקלוריות.

לא בקיצוניות - אם אתם סובלים מהשמנה ניכרת, אל תתחילו בבת אחת ובצורה קיצונית. אי אפשר לשמור על משטר דיאטה קיצוני לאורך זמן. דיאטות קיצוניות עלולות לגרום לבעיות בריאותיות.

סיבים עדיפים - העדיפו מוצרים עשירים בסיבים תזונתיים כמו לחם מקמח מלא, קורנפלקס מחיטה מלאה, קוואקר וקטניות. הסיבים התזונתיים מעלים את קצב חילוף החומרים ואת ההוצאה האנרגטית על עיכול המזון (שריפת קלוריות). בנוסף לכך, הם גם מאזנים את רמת הסוכר ומעניקים תחושת ושובע.

הפחיתו פיצוחים - מפחיתים צריכה של פיצוחים או עוגיות המכילות אגוזים ובוטנים. ערכם הקלורי גבוה יחסית בשל תכולת השומן הגבוהה שבהם.

פעילות גופנית - מומלץ לנצל את מזג האוויר הנעים השורר בתקופה זו לטיולים ברגל ופעילות גופנית מחוץ לבית. כבר לא קר מידי בחוץ ועדיין לא מאוד חם. האביב שבחוץ הוא תקופה אידיאלית לפעילות גופנית מחוץ לבית. הליכות ארוכות מאוד מומלצות. גם בחדרי הכושר מציעים מבצעים לקראת עונת הקיץ ומומלץ לבדוק מה מתאים לכל אחד.

תעשו שריר - הקיבה היא שריר אשר ניתן לכווץ. צריך פשוט להחליט מראש לאכול פחות ולא להגיע למצב של "התפוצצות". עם הזמן, הקיבה תתכווץ ותרגישו את המלאות והשובע גם לאחר אכילה של כמויות קטנות יותר של מזון.

אל תרוצו לספר - חכו שיראו את התוצאות וישאלו אתכם איך עשיתם את זה. כך תרגישו הרבה יותר טוב ותקבלו חיזוקים חיוביים להצלחת הדיאטה ושמירתה לאורך זמן.

הטיפים באדיבות ד''ר סילבינה מצקין-לוי, מומחית ברפואה פנימית, רופאת משפחה ויועצת תזונה, וד''ר שלמה לוי, מומחה בפסיכיאטריה. לפרטים נוספים - הקליקו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום השמנת יתר ובפורום הרזיה ללא דיאטה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום