צרכנות רפואית מס' 87

(0)
לדרג

פתרונות לסובלים מאלרגיה, מכשיר לשידור אק"ג בטכנולוגיה סלולארית, מוצר על בסיס טבעי לטיפול בפסוריאזיס ומכשיר להורדת קעקועים. השבוע בצרכנות

מאת: מערכת zap doctors
הפיתרון למגוון מחוללי אלרגיה בבית

כ-30-35% מהאוכלוסייה בישראל, סובלים מתופעות אלרגניות, הנפוצות שבהן: האלרגיה לקרדית אבק הבית, קדחת השחת ואלרגיות עונתיות. עד היום, לא נמצאה דרך לעצירה מלאה של התגובה האלרגנית או למניעתה המוחלטת. הימנעות מהמגע עם האלרגן (מחולל האלרגיה) היא הדרך האפקטיבית ביותר לפתרון הבעיה.

סדרת BIO LIFE, המציעה פיתרון למגוון מחוללי אלרגיה בבית, תשווק בישראל, החל מחודש אפריל. לסדרה חמישה מוצרים שונים הפעילים בנפרד ובסינרגיה, מהם יושקו בארץ שני מוצרים.

מוצר AirCleanse, הינו תרסיס המסייע בהפחתה משמעותית של מחוללי האלרגיה הנישאים באוויר, בעיקר אבקנים האופיניים לעונת האביב ואלרגנים שמקורם בחיות מחמד. התרסיס מבוסס על מרכיבים טבעיים, בהם תמציות אקליפטוס ו-YLANG YLANG. נמצא שהתכשיר מוריד את היקף מחוללי האלרגיה המצויים באוויר ב-86%, בפרק זמן של שבועיים מתחילת הטיפול.

מוצר Home Cleanse הינו תרסיס לשימוש על מזרונים ובדי ריפוד, הנוטים לצבור אבק, פטריות ועובש, ומהווים את מקום רבצם של חיות המחמד. המוצר עובד בשני מישורים: תמציות האקליפטוס וה-Ylang Ylang קוטלים את קרדיות אבק הבית, פטריות ועובש, ומלחי הקואטניום עוטפים בקרום מבודד את מחוללי האלרגיה, ובכך מנטרלים את השפעתם.

במחקר שנערך בקרב 107 בעלי אלרגיה לבעלי חיים, לקרדית אבק הבית ולאבקנים על ידי חברת Bio-life באנגליה, נבחנה השפעתם של מוצרי החברה, בהם HomeCleanse + PetalCleanse. במחקר נמצא, שמעל 97% מהסובלים מאלרגיות, ממקור סביבתי או בעלי חיים, הפחיתו את צריכת התרופות בכשני שליש לאחר כשבועיים של שימוש במוצרי הסדרה. כמו כן, נמצא כי 35% מהמשתתפים במחקר הפסיקו לחלוטין את נטילת התרופות לאלרגיה כבר בשבוע השלישי למחקר.

את מוצרי Home Cleanse + Air Cleanse, ניתן לרכוש ברשת ניו-פארם ובבתי המרקחת הפרטיים. מחיר כל אחד מהמוצרים 179 ש"ח. תרסיס ה-HomeCleanse מספיק לתקופה של 3-6 חודשי שימוש. תרסיס AirCleanse מספיק בעונת הפריחה בשימוש יומיומי לתקופה של כחודש-חודשיים (בהתאם לגודל הבית).

מכשיר לשידור אק"ג בטכנולוגיה סלולארית

חברת שחל, העוסקת בתחום הטלרפואה בישראל ובעולם, משיקה את מכשיר הקרדיו סנסי, המכשיר הראשון מסוגו בעולם המשדר את האק"ג בטכנולוגיה סלולארית למוקד הרפואי. השידור הסלולארי מאפשר העברת תשדורת דיגיטלית באיכות הגבוהה ביותר הקיימת. פיתוח המכשיר, במרכז המו"פ של שחל בישראל, נמשך 3 שנים בהשקעה של כשני מיליון דולר.

הקרדיו סנסי 12 Lead, Cellular, Digital משדר אק"ג במהירות גבוהה תוך מספר שניות. השידור מתבצע באמצעות אותות דיגיטאליים. האק"ג מתקבל במוקד הרפואי של שחל, ומאפשר דיוק מרבי בניתוח תמונת המצב של ליבו של החולה. במהלך השידור יכול הצוות הרפואי להנחות ולשוחח עם המנוי תוך כדי שידור, ובמקביל לדעת מה מצב המכשיר. לצוות הרפואי במוקד קיימת אפשרות לשליטה מרחוק על המכשיר, כולל בדיקת תקינותו, ומשיכת נתונים, ללא פעולת המנוי.

לדברי פרופ' אריה רוט, היועץ הרפואי של שחל ומנהל יחידת טיפול נמרץ לב באיכילוב: "מדובר בהתקדמות משמעותית בתחום הרפואה מרחוק. האק"ג מהמנויים מועבר באיכות השידור הדיגיטאלית הגבוהה ביותר בעולם, ובנוסף, היכולת של האחות לשלוט במכשיר מבטיחה נוחות מרבית למנוי, וכן בקרה מהמוקד הרפואי על המכשיר".

מוצר על בסיס טבעי לטיפול בפוריאזיס

בתום שנים ארוכות של מחקר, שכלל במהלכו ניסויים קליניים מוצלחים בעשרות חולים, מתחילה היום חברת ב.מ.צ. בשיווק המוצר הייחודי שפיתחה - קולסקין. המוצר מהווה מהפכה בתחום הטיפול הרפואי בפסוריאזיס ובבעיות עור בשל יעילותו, ומעצם היותו מורכב כולו על בסיס טבעי בעזרת צמחי מרפא.

היעילות והבטיחות של קולסקין, נבדקו במסגרת מחקר רפואי קליני שנערך, לאחר קבלת האישור מוועדת הלסינקי. מטרת המחקר הייתה הערכת יעילות ובטיחות קולסקין לטיפול מקומי בפסוריאזיס. במחקר ובניסוי הקליני, אשר גילו כי התכשיר יעיל, בטוח וללא כל תופעות לוואי, השתתפו 100 אנשים, מתוכם 48 גברים ו-52 נשים בגילאי 18 עד 65. החולים הונחו לבצע מריחה של התכשיר על האזורים הבעייתיים, פעמיים עד שלוש ביום במשך 16 שבועות, וזומנו לחמש בדיקות מעקב.

חולה המטפל בבעיות העור שלו באמצעות המוצר חש ברמה המיידית בהורדת הגרד ובשיפור באיכות חייו, בתחום השינה למשל ובחיי היום-יום. כעבור כמה שבועות של טיפול, נראת מגמה ברורה של ירידה במסת הפסוריאזיס. בהמשך, לאחר תקופת טיפול נוספת והשגת התוצאות הרצויות, עובר החולה לטיפול תחזוקתי שוטף, על פי הצורך.

המוצר מיועד לשימוש לנשים, גברים וילדים מגיל 7 ואין לו כל תופעות לוואי. ככל שהטיפול נמשך יותר זמן, השיפור משמעותי יותר. ד"ר צבי בן משה, ממציא הקולסקין, פיתח עוד טיפולים טבעיים יעילים למספר בעיות עור כרוניות קשות.

התכשיר, המיוצר על ידי חברת כ.צ.ט באישור משרד הבריאות, נרשם כפטנט עולמי ומעורר התעניינות רבה בקרב רופאים מומחים לטיפולי עור באירופה ובארצות הברית. המוצר נמכר בבתי המרקחת ובחלק מקופות החולים ברחבי הארץ, בתרסיס המכיל 100 מ"ל תמורת 149 ש'.

סוף עידן הקעקועים

העלייה בביקוש להסרת קעקועים, שבוצעו בגיל הנעורים ועם חלוף הגיל נתגלו על ידי בעליהם כלא יותר מאשר מטרד ויזואלי, הביאה לפיתוח חדשני של מכשיר שעבר מחקרים קליניים ומציע למטופלים הליך מינימלי בפולשנותו, המאפשר להסיר קעקועים שבוצעו על ידי מקצוענים או על ידי חובבנים בבטיחות מרבית ובהשגת תוצאות מקסימאליות, עד כדי העלמת הקעקוע לחלוטין בחלק מהמקרים.

ברשת המרפאות הבינלאומית לרפואה אסתטית ופלסטית פרופורציה קיים מכשיר הלייזר להסרת קעקועים, בעל אורך גל המאפשר גמישות טיפול מרבית. המכשיר מתאים את עצמו לצבע הקעקוע (אחד או יותר) ולסוג העור, מגן על העור מפני תגובות רגישות לפיגמנט, ומציע למטופלים הליך מינימלי בפולשנותו. המכשיר מאפשר להסיר קעקועים בבטיחות מרבית ובהשגת תוצאות מקסימאליות, עד כדי העלמת הקעקוע לחלוטין בחלק מהמקרים. הטיפול מבוצע ע"י רופא מוסמך וכולל סידרה של 5-7 מפגשים במרווחי זמן של 8 שבועות. ניתן לטפל בכל אחד מאזורי הגוף.

ד"ר גלי אהרונוביץ, מנהלת תחום אסתטיקת לייזר ב"פרופורציה": "הטיפול מבוצע בלייזר מסוג רובי (בעל אורך גל של 694 ננומטר), הניתן בהבזקים קצרים ביותר. אורך גל זה מתאים להסרת קעקועים וכתמי פיגמנט מסוימים (כתמי עור), משום שהוא נקלט היטב במבנים כהים המצויים בעור. מחקרים קליניים רבים שבוצעו בנושא הוכיחו את היעילות של רובי לייזר בהסרת קעקועים, עם תופעות לוואי וסיבוכים מעטים יחסית. רובי לייזר בעלי יעילות גבוהה מאוד בהסרת קעקועים בצבעים כחול כהה ושחור, בעלי יעילות בינונית בהסרת צבעי ירוק ויעילות פחותה בהסרת קעקועים בצבעי אדום כתום וצהוב".

לפני התחלת טיפול נדרש מפגש מקדים עם הרופא שבו נבדק הקעקוע, גוון העור והתאמת המטופל לטיפול. תופעות לוואי אפשריות, הן שינויים בצבע ובמרקם העור. במקרים נדירים, בעיקר מצב של היפופגמנטציה (כתם בהיר מגוון העור הטבעי), עלול להישאר באופן תמידי. הצטלקות הינה נדירה מאוד, אך עלולים להופיע מקרים של הצטלקויות קלואיד (צלקת בולטת ומעובה). מאחר ומדובר בטיפול בלייזר, עם אורך גל הנמצא בטווח האור הנראה, לא קיים חשש, ככל הידוע עד היום, לתחלואה בעתיד.

בואו לדבר על זה בפורום אלרגיה ואסתמה, בפורום תמיכה ומידע אודות מחלת הפסוריאזיס ובפורום רפואת עור אסתטית.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום