בני גיל הזהב בליל הסדר

(0)
לדרג

מסקר חדש לקראת פסח, עולה כי בני גיל הזהב מעדיפים להתארח בליל הסדר. המארחים הם בעיקר תושבי הפריפריה

מאת: מערכת zap doctors

אם עד היום היה ברור כי את ליל הסדר חוגגים אצל סבא וסבתא, עתה הגיע הזמן להתעורר ולראות כי במאה ה-21 התהפכו היוצרות: בני גיל הזהב מצפים להזמנה. מסקר חדש, אשר בוצע בקרב אוכלוסיית גיל הזהב, לקראת חג הפסח, עולה כי 36% יתארחו אצל משפחתם בערב ליל הסדר. לעומתם, 54% מהנשאלים דיווחו כי הם יהיו המארחים ויחגגו את ליל הסדר בביתם עם בני משפחתם ואורחיהם.

רוב הנשאלים אשר דיווחו כי יארחו בביתם, מתגוררים באזורי הפריפריה - חיפה, באר שבע והשפלה (כ-70%), לעומת כ-30% מהנשאלים המתגוררים בגוש דן והשרון (תל אביב, גבעתיים, פתח תקווה ורמת השרון). בהתאמה, נמצא כי רוב המדווחים על כך שיתארחו אצל בני משפחותיהם הינם תושבי גוש דן (כ-85%). הבדל נוסף נמצא בין המארחים למתארחים, מבחינת הגיל. נראה כי רוב הנשאלים בגילאים צעירים יותר, דיווחו שיתארחו אצל בני משפחתם (כ-71% מהמתארחים הם בני 65-75). זאת, לעומת רוב הנשאלים בגילאים המבוגרים יותר, שדיווחו ההפך (כ-68% מהמארחים בגילאי 76-85).

נתונים נוספים ופחות משמחים שעלו בסקר: 6% אמרו כי יישארו בביתם לבד בערב ליל הסדר, ואילו 4% טענו כי לא יחגגו כלל את החג.

חיים עצמאיים ומודרניים לבני גיל הזהב

לדברי דני דויסון, מנכ"ל סקיולייף,"בעקבות העלייה בתוחלת החיים והמעבר של בני גיל הזהב לחיים עצמאיים ומודרניים, מסתמנת מגמה שתפסה תאוצה בשנים האחרונות, לפיה סבים וסבתות משקיעים יותר בחייהם האישיים הכוללים: חוגים, התנדבויות ועשייה מרובה ולא רק בטיפול בילדים ובנכדים. הדבר בא לידי ביטוי גם בשבירת המוסכמה שאת החגים עושים אצל הסבתא שמבשלת ומארחת. כיום, הסבתא המודרנית לא רואה כל פסול בכך שעיסוקיה באים על חשבון המחויבות לחג, והיא בוחרת להיות זו שתתארח אצל הילדים בערב החג ולא להיפך".

דויסון מצביע על מגמה נוספת, של בני 60 פלוס, המעדיפים לנסוע לחו"ל במהלך חג הפסח, ולמעשה מוותרים על המפגש המשפחתי המסורתי בערב ליל הסדר. "ישנם גם כאלה שיחד עם הילדים והנכדים נוסעים לקלאב בטורקיה, או לנופש אחר משותף בחו"ל. הגישה המסורתית של מפגש בערב ליל הסדר לארוחה אצל הסבא והסבתא, מקבל משמעויות חדשות ושונות. בני גיל הזהב, חלקם רק יצאו לפנסיה, רוצים ליהנות, לטוס למקומות חדשים וכבר לא מרגישים מחויבות או רצון לארח או להתארח בליל הסדר.

הסקר בוצע על-ידי חברת סקיולייף למתן שירותי סיוע לבני גיל הזהב, וכלל 550 נשים וגברים בגילאי 65-85, מקרב מנוייה.

בואו לדבר על זה בפורום תמיכה ויעוץ לגיל הזהב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום