הומאופתיה, הריון ולידה

(2)
לדרג

איך מתמודדת הרפואה ההומאופתית עם בעיות מודחקות המלוות הריון, לידה והנקה? לעירית פרידמן יש תשובות שעשויות לעניין אתכן

מאת: מאת עירית פרידמן

הריון ולידה הם לב ליבה של הנשיות. זוהי חוויה בה פוגשת האשה את נשיותה במלוא עוצמתה. בתקופה זאת עולה רגישותה של האשה; בגוף ובנפש ומתגלים סימפטומים חדשים שיכולים לרמז על בעיות מודחקות. ההומאופתיה יכולה להשתמש בסימנים הללו כמנוף לריפוי ברבדים עמוקים ביותר.

נשים רבות סובלות ממראה גופן הגדל וחשות תחושות קשות כלפי עצמן, כלפי העובר וכלפי בן-הזוג. טיפול נכון יכול להפוך את החוויה הזאת לתקופה המעשירה את עולמה של האשה ומחברת אותה באופן חיובי לעצמה ולעולם הסובב אותה.

אשה שנמצאת במיטבה בזמן ההריון מעבירה תחושות אלה גם לעובר אותו היא נושאת. ההשפעה היא עתידית על הלידה וגם על התפתחותו של העובר וחוסנו. תקופת ההריון מלווה פעמים רבות בסימפטומים נפשיים של מצבי רוח ומתחים ובתופעות פיזיות הכוללות בעיות במערכת העיכול והשתן, צרבות, חוסר ברזל, עליה בלחץ דם, בחילות, ורידים ודליות, כאבי גב, בצקות ועוד. כל אלה ניתנים לטיפול בעזרת תרופות הומאופתיות, אולם אלה, חשוב להדגיש, אינן מהוות חלופה למעקב רפואי סדיר.

לידה היא תהליך טבעי המלווה בכאב. ההומאופתיה יכולה לעזור בתהליך הלידה כדי להתגבר על מכשולים המעכבים את הלידה ומחריפים את הכאב ואי הנוחות המתמשכת. בעיות, כגון: דימומים, צירים מוקדמים, העדר צירים ותשישות בזמן הלידה ניתנות לטיפול ע"י תרופות הניתנות במהלך הלידה.

התמודדות הומאופתית עם האמהות

גם לאחר הלידה ניתן לסייע לגוף להחלים ולחזור לעצמו ולהתאושש לקראת התפקיד הבא והמאתגר לא פחות - האימהות. תחילתה של האימהות היא ההנקה. הנקה רגילה מסבה לאם ולתינוק הנאה. הערך התזונתי של חלב האם לא יסולא בפז והקשר הפיזי מביא עמו חסינות גופנית ונפשית לתינוק. אולם גם בתהליך זה ייתכנו קשיים, כגון: גודש ודלקות, כאבים בפטמות, חוסר חלב ועוד. טיפול הומאופתי יכול להחזיר את תהליך ההנקה למסלול תקין ובריא.

הטיפול הוא עדין ומיוחד; התרופות ההומאופתיות נטולות כל חומר רעיל, ולכן הן מותאמות לטיפול בזמן ההריון ויכולות להינתן גם לרך הנולד בצעדיו הראשונים בעולם. תופעות כמו גזים, בקיעת שיניים, כאבי בטן, בעיות שינה ודלקות אוזניים הן תופעות שמלוות חלק מהתינוקות וחשוב לטפל בהן סמוך להיווצרותן. טיפול נכון ימנע מעגלי אנטיביוטיקה בעתיד והתדרדרות של מצבים לאסטמה, דלקות חוזרות בעיות תזונתיות וכו'.

התרופות ההומאופתיות נותנות תשובה לנשים שלא רוצות ליטול תרופות במהלך ההריון, מחשש לתופעות לוואי וממעבר התרופה בשליה. הן גם מאפשרות לאימהות שחוששות לתת תרופות קונבנציונאליות לילדיהן הרכים לעשות שימוש בטיפול יעיל אחר.

עירית פרידמן - מנהלת פורום הומאופתיה באתר דוקטורס.

בואו לדבר על זה גם בפורום הריון ולידה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום