צרכנות רפואית מס' 86

(0)
לדרג

טיפול חדש לסובלים מדיכאון, אומגה 3 לילדים בשוקולד חלב וניתוח לסובלים מהרנייה (בקע, קילה או שבר). עדכון צרכני

מאת: מערכת zap doctors
חידוש בתחום הטיפול בדיכאון

החברה הציבורית בריינסוויי מציגה השבוע את תוצאות דו"ח הביניים של הניסוי לטיפול בחולים הסובלים מדיכאון מאג'ורי. הניסוי, המבוצע על-ידי ד"ר אברהם צנגן ממכון ויצמן וד"ר חיליק לבקוביץ', ראש המחלקה לאשפוז יום בבית החולים שלוותה, מסתמן כפריצת דרך בתחום.

בניסוי נבדקו 42 חולים הסובלים מדיכאון, אשר טיפול תרופתי לא הועיל להם, במכשיר ה-Deep Transcranial Magnetic Simulation. על-פי תוצאות דו"ח הביניים, ניתן לראות כי כ-97% מהמטופלים שיפרו את מדדי הדיכאון שלהם, בעקבות הטיפול המגנטי.

הטיפול החדש מציע פתרון לסובלים מדיכאון מג'ורי ולמטופלים אשר אינם מגיבים לתרופות. מחצית מהנבדקים הגיבו בשיפור של 50% במדדי הדיכאון שלהם. מעבר למדדי הדיכאון, מתבצעים גם מבדקי הערכה של תפקודים קוגניטיביים ממוחשבים המראים מובהקות סטטיסטית של שיפור משמעותי במדדי ריכוז וקשב, זיכרון צורני, זיכרון עבודה, יכולת למידה, תכנון ופתרון בעיות.

מספר המשתמשים בתרופות נוגדות דיכאון גדל בכ-10% מדי שנה. כ-200 אלף ישראלים חיים בקביעות על תרופות פסיכיאטריות וכ-2.5 מיליון מרשמים לתרופות נוגדות דיכאון ניתנים בשנה.

^^אופן הטיפול^^

הטיפול, אשר משפיע באופן ממוקד וישיר על אותם אזורים בעומק המוח הגורמים למחלת הדיכאון, נטול תופעות לוואי ונעשה באמצעות מכשיר ה-Deep TMS, על ידי קסדה המתלבשת על ראשו של המטופל למשך כ-15 דקות. משך הטיפול הוא 5 פעמים בשבוע במשך 4 שבועות. תחילת השיפור המשמעותי הופיע ברוב המכריע של המטופלים, תוך שבוע עד עשרה ימים מתחילת הטיפול.

שאלון המילטון הבינלאומי, הסטנדרטי להערכה כמותית מפורטת של דרגת הדיכאון, הראה כי הטיפול במכשיר הביא לשיפור משמעותי. ממצאים אלו תואמים את דיווחם של המטופלים, כפי שנמדד בשאלון למילוי עצמי (שאלון Beck) להערכת חומרת הדיכאון.

ד"ר אברהם צנגן ממכון ויצמן ציין, כי "תוצאות הביניים מעודדות ביותר והן מראות שהטיפול ע"י גירוי מוחי, משפר סימפטומים דיכאוניים באופן משמעותי, בחולים קשים שלא הגיבו בעבר לטיפולים תרופתיים. היתרונות הגדולים המסתמנים הם שהטיפול חסר תופעות לוואי ואינו פוגע בזיכרון, להבדיל מהטיפולים התרופתיים או הטיפול המקובל בנזעי חשמל".

אומגה 3 לילדים בשוקולד חלב

חברת פארמה סין מציגה את אומגה 3 בקוביות שוקולד חלב מעולה, מועשר בחרובים וכשר לפסח. כל קוביית שוקולד מכילה 200 מ"ג של אומגה 3, שמקורו משמן דגי סלמון, החיים במעמקי הים הצפוני. קוביות השוקולד בתוספת חרובים נבחרו כטעימות במיוחד ע"י ילדים.

במחקרים רבים הוכח כי מתן יומי של אומגה 3 לילדים משפר את האינטיליגנציה ויכולת הלימוד, מפחית אגרסיביות, מפחית נטייה לאלרגיות ומחזק את המערכת החיסונית.

המינון המומלץ הוא מגיל 3 ומעלה, 2-3 קוביות שוקולד ביום. ניתן להגדיל את המינון בעת הצורך. המוצר החלבי כשר, בהשגחת הרבנות, גוש עציון, ובכשרות בד"ץ אגודת ישראל. מחיר: 79.90 ש' לאריזה חודשית המכילה 60 יחידות. ניתן להשיג ברשתות השיווק ניו פארם, מגה, סנטרפארם, בבתי מרקחת ובחנויות טבע ברחבי הארץ.

ניתוח מהיר לסובלים מהרנייה

רשת מ.ר.ב מרכזי רפואת בכירים מציעה טיפול ניתוחי מהיר לסובלים מהרניה (בקע, קילה או שבר) למטופלים שנמצאו מתאימים לאחר שעברו בדיקת התאמה ע"י רופאי המרכז.

הניתוח, המתבצע בטכניקה ייחודית וקלה עבור המנותח, בהשוואה לשיטות הוותיקות הקיימות בארץ, נמשך כ-25 דקות בלבד וכעבור כשעתיים המנותח כבר משוחרר לביתו. הניתוח, המבוצע על-ידי רופאים בכירים, מנהלי מחלקות בבתי חולים בארץ אשר עברו הכשרה מיוחדת לנתח בשיטה זו, מוכר במסגרת הביטוחים המשלימים של קופות החולים והביטוחים הפרטיים של חברות הביטוח.

צוות האדמינסטרציה של מ.ר.ב יסייע ללקוחות לקבל את ההחזרים מהניתוח מסוגי הביטוח השונים, בהתאם לתנאי הביטוח.

לפרטים נוספים: לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום פסיכולוגיה קלינית, בפורום פסיכיאטריה, בפורום תזונה טבעית ובפורום כירורגיה פלסטית: בשיתוף עם מ.ר.ב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום