"יש סיבה לדאגה, לא לפאניקה"

(0)
לדרג

ד"ר אפרים הלפרין, מנהל היחידה למחלות זיהומיות בביה"ח ביקור חולים בי-ם, מנסה להרגיע הפאניקה הציבורית בעקבות חשיפת החיידק קלבסיאלה

מאת: מערכת zap doctors

יומיים לאחר חשיפת החיידק קלבסיאלה פנאומוניה, העמיד בפני כל סוגי האנטיביוטיקה, מתברר כי הדאגה הציבורית שרירה וקיימת. בבתי החולים עדיין מאושפזים עשרות חולים שנושאים את החיידק האלים.

גורמים רפואיים אמרו לאתר דוקטורס כי ההתמודדות עם התפשטותו של החיידק קשה, בשל הצפיפות הרבה שקיימת בבתי החולים. בעקבות בהלת החיידק, הופצו בבתי החולים השונים מספר הנחיות שנועדו למנוע את המשך התפשטות החיידק. מרביתן שמות דגש על הצורך בבידודם של החולים וניתוקם ככל האפשר מכל מגע עם הסביבה.

ממשרד הבריאות נמסר לאתר דוקטורס, כי "בשנים האחרונות מתגברים הזיהומים, הנגרמים על ידי חיידקים עמידים לתרופות אנטיביוטיות, הפוגעים בעיקר בחולים קשים המאושפזים זמן רב. לאחרונה דווח על המצאות חיידק קלבסיאלה, שפיתח גם הוא יציבות למרבית הטיפולים האנטיביוטיים המוכרים. בשיתוף פעולה בין האיגוד למחלות זהומיות, החוג למניעת זיהומים צולבים ומשרד הבריאות גובשה תוכנית להתמודד עם הבעיה".

החיידק, "השוכן" במערכת העיכול, גורם לזיהומים בדרכי השתן, לדלקות ריאה ולזיהומים בחלל הבטן, ובמקרים רבים אף למוות. החיידק תוקף אנשים בעלי מערכת חיסונית חלשה יחסית: מבוגרים, תינוקות וחולים קשה.

"חזינו את עליית עמידותו לאנטיביוטיקה"

ד"ר אפרים הלפרין, מנהל יחידה למחלות זיהומיות בבית החולים ביקור חולים בירושלים ומנהל פורום מחלות זיהומיות באתר דוקטורס, מבקש להרגיע את הפאניקה הציבורית. "שלשום פורסם דו"ח על חיידק הקיים מזה שנים רבות. הקהילה הרפואית חזתה את עליית עמידותו לאנטיביוטיקה, לכן הוחלט לקיים מחקר שבודק בצורה רצופה כיצד מגיב החיידק", אומר ד"ר הלפרין.

"החשיפה בכלי התקשורת לא חידשה דבר. אין סיבה לפאניקה, אבל יש סיבה לדאגה. זה לא דומה לתופעת שפעת העופות, אז היתה סיבה לפאניקה. צריך להמשיך ולעקוב אחר החיידק כדי למנוע את ההתפשטות שלו".

לכתבה הקודמת על החיידק האלים - לחצו כאן.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום