פילאטיס: בחזרה לחיים

(0)
לדרג

ג'וזף פילאטיס פיתח שיטה לשמירה על אורח חיים בריא, על פי כללים פשוטים וברורים. למתעניינים, מומלץ לקרוא ולהפנים

מאת: מערכת zap doctors

ג'וזף פילאטיס, ממציא השיטה, נולד בדיסלדורף, גרמניה בשנת 1881. פילאטיס גדל כילד חולני הסובל מרככת ואסטמה. אימו, נטורופאתית במקצועה האמינה כי תוכל להבריא את בנה ע"י תזונה נכונה ואימון גופני, ולכן הקפידה על אורח חיים בריא, מאוזן ומלא פעילות גופנית לבנה. אביו של פילאטיס עסק בספורט תחרותי, כגון: התעמלות קרקע והבית היה עם המון מודעות גופנית, בריאות ואימון. פילאטיס עסק בענפי ספורט שונים, כגון: אגרוף תאילנדי, יוגה, צלילה אומנותית, שחייה ועוד כדרך להתחזק, להשתקם ולהתגבר על קשייו הגופניים. למעשה זו הייתה תחילת התפתחות השיטה.

האני מאמין של פילאטיס

פילאטיס הטיף לאורח חיים בריא ולאו דווקא התייחס לאימון הגופני בלבד. בספריו Return to Life Through Contrology ו-Your Health התייחס פילאטיס לשמירה על אורח חיים בריא על פי הכללים הבאים:

1. ^^שמירה על משקל יציב^^. השמנת יתר הינה מחלה המשפיעה על מכלול הגוף החל מהשלד שהמשקל כבד לו דרך האיברים הפנימיים, אשר מתפקדים מעבר לתפוקתם וכלה בדימוי גופני והרגשה לא נעימה.

2. ^^שמירה על יחסים משפחתיים וחברתיים טובים^^. בדידות האדם והיעדר יחסים משפחתיים/חברתיים מגבירה את העצב, הדיכאון והמחלות הנפשיות.

3. ^^הקפדה על מס' שעות עבודה נורמאלי ולא גבוה מדי^^. פילאטיס הטיף רבות לכך שהאדם הופך את סדר חייו, הופך ל"וורקוהוליק", אשר חשיבות העבודה קודמת לכל בחייו, והוא אינו ממלא אחר הצרכים הבריאותיים, רגשיים וחברתיים שלו. הוא הוסיף כי עבודת יתר הינה מחלה של העולם המודרני, אשר תשפיע ותגרור עימה מחלות רבות נוספות.

4. ^^הקפדה על שעות השינה^^. חשוב ביותר לתפקוד הגוף כולו וגם ללב, ההקפדה על כמות שעות שינה מינימאליות, ואף לישון בשעות הלילה ובשעות הבוקר.

5. ^^מקלחת^^. בזמן המקלחת יש לקרצף היטב את הגוף, להורדת התאים המתים ולהזרמת הדם באופן טוב יותר.

6. ^^לבוש ואוויר^^. יש ללבוש בגדים קלים על הגוף, ובימי החורף והקיץ להקפיד על חלונות פתוחים בבית, על מנת לנשום את האוויר הצח.

פילאטיס אף הגה רעיונות על חינוך והתייחסות לילדים, על אף שהוא עצמו לא היה אב. אחד מהרעיונות היה חינוך לגוף בריא. פילאטיס טען, כי לימוד מקצועות ספורט שונים, בבית הספר, זה יפה ונחמד, אך אינו משקף את הצורך האמיתי בהבנה בסיסית, מהו גוף האדם, כיצד להתייחס אליו, איך להכיר ולאהוב את גופך וכו'. הוא הוסיף כי יש ללמד פילאטיס כבר בבית הספר היסודי ולא לחכות לגיל 50, כאשר ניתן למנוע מכלול בעיות הנגרמות משימוש רעוע בגוף.

פילאטיס העביר למתאמניו ותלמידיו, כי אורח חיים בריא אינו מסתכם רק באימון גופני סגפני, אלא ההיפך, הוא טען כי יש לשמור על חיים בריאים בכול המישורים חברתיים. המעניין הוא שבכל רעיונותיו אלו הוא למעשה הקדים את זמנו, ב-50 שנים לפחות, וכיום, אנשי רוח מטיפים ומדברים על אותם הרעיונות כפי שחשב פילאטיס, בתחילת המאה הקודמת.

הוא המשיך ופיתח את השיטה עד מותו במשך למעלה מ-50 שנה, בשיתוף עם קלרה אשתו, השותפה המלאה לתהליך היצירה, עד מותו בשנת 1967. קלרה המשיכה לעבוד עוד כשנתיים לאחר מותו בסטודיו. לפני מותה העבירה קלרה את הסטודיו ואת ניהולו לידי רמונה קריסונובסקה - בין תלמידותיו הראשונות. בשנת 1971 נפטרה קלרה בשיבה טובה.

בואו לדבר על זה בפורום פילאטיס.

למידע נוסף - דרור רז המרכז הישראלי לפאילטיס.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום