סקר: 93% מהנערות סובלות מכאבי מחזור

(0)
לדרג

סקר חדש מעלה, כי מחצית מהנערות הסובלות מכאבי מחזור מבטלות פגישות עם חברות ומחסירות ימי לימוד

מאת: מערכת zap doctors

כאבי מחזור נובעים מהתכווצויות הרחם בימים הראשונים של המחזור החודשי ומלווים לעתים בכאבי גב, כאבי אגן וירכיים, כאבי בטן תחתונה וכאבי ראש. חומרת הכאבים משתנה בהתאם לנערה ונערה בין אי נוחות קלה לכאבים חזקים מאוד. מסקר חדש שנערך באמצעות חברת Panels Ltd, בקרב מדגם מייצג (500) של נערות בגילאי 12-17, עבור חברת התרופות "דקסון" יצרנית "אדקס" לשיכוך כאבי מחזור, נמצא כי 93% מהנערות סובלות מכאבי מחזור.

עוד עולה מהסקר כי עבור 44% מן הנערות, המחזור החודשי משפיע על הפעילות היומיומית ומתבטא בין היתר בביטול פגישות עם חברות, החסרת ימי לימוד ואף המנעות מהליכה לחוגים. יותר מ-50% מהנערות טענו כי בימי המחזור הן עצבניות וחסרות סבלנות יותר.

50% מהנערות משתמשות בכדורים להקלה על הכאב. דרכים אחרות העולות מהסקר להקלה על כאבי המחזור: 16.5% נעזרות באמבטיה חמה, על מנת להקל על הכאב ו-34.2% מהנערות פשוט מחכות שהכאב יעבור.

בהשוואה לסטודנטיות, נערות בגילאים נמוכים סובלות יותר. כאשר נשאלו סטודנטיות בנוגע לכאבי מחזור נמצא כי לעומת הנערות, רק 56% מהן סובלות מכאבי מחזור. עם זאת, 43% מהסטודנטיות נוטלות כדורים לשיכוך כאבי מחזור על מנת לטפל בכאבים. 9% מהן משתמשות בגלולות על בסיס קבוע להקל על כאבי המחזור ורק 3% מהן מתפנקות עם אמבטיה חמה.

איך להתמודד עם כאבי המחזור?

1. פעילות גופנית - נערות אשר עוסקות בפעילות גופנית סובלות פחות מכאבי מחזור, מכיוון שהאנדורפינים שמשתחררים בזמן הפעילות מפחיתים את הכאבים. שחיה או הליכה ארוכה הן אפשרויות טובות לפעילות גופנית.

2. תזונה נכונה - אחת הבעיות המרכזיות בכאבי מחזור הינה עודף סוכרים, אשר גורם למחסור במגנזיום (המינרל שמונע כיווץ יתר), על כן מומלץ להמעיט בפחמימות ריקות, כגון: ממתקים, דברי מאפה וסוכרים ולהעדיף פחמימות מלאות, כגון: אורז או לחם מלא.

3. בקבוק חם על הבטן - אמנם לא יעלים הכאב, אך יקל עליו ויעניק תחושה נעימה אשר עשויה למתן אותו.

4. תרופות ייעודיות לשיכוך כאבי מחזור - מומלץ להשתמש במשככי כאבים, כגון; "אדקס", ללא מרשם רופא. חשוב לקחת את התרופה מרגע שהכאב הראשון של המחזור מתחיל ולא לחכות לכאב בשיאו, על מנת להימנע מסבל מיותר. מומלץ לקחת פעמיים ביום באופן סדיר למשך ימי הכאב. ככלל, נטילה נכונה של נוגדי הכאבים ישפרו את איכות החיים.

5. הפגת מתחים נפשיים - ניתן להפיג מתחים נפשיים בכל דרך שיכולה להתאים ולהקל על הנערה.

6. גלולות למניעת הריון - שימוש סדיר בגלולות למניעת הריון מפחיתות את הכאב והדימום באופן משמעותי. לגלולות השפעה הורמונאלית על כלי דם ורירית רחם שנמצאת במקומות אחרים. מחקרים מוכיחים כי "פמינט" - הגלולה הסגולה למניעת הריון, יעילה נגד כאבי מחזור (עוצמת ותדירות), מכיוון שתפחית את פעילות הרירית ותשכך את הכאב.

7. טיפול אלטרנטיבי - קיימים סוגים שונים של טיפולים, כגון: תכשירים הומאופטיים לבליעה, רפלקסולוגיה ודיקור סיני שיעבוד על ה"מרידיאן" (המסלול האנרגטי שקשור לרחם) ומסייע בהקלת הכאב.

8. למעשנות שביניכן - כדאי פשוט להיגמל.

בואו לדבר על זה בפורום מיניות האישה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום