דו"ח אקדמי: סטודנטיות בריאות יותר

(0)
לדרג

כ-47% מהסטודנטים מחסירים בין 1-3 ימי לימוד בשנה בשל צינון או שפעת; וגם: סטודנטים מחסירים יותר מסטודנטיות

מאת: מערכת zap doctors

מסקר שנערך על ידי חברת התרופות דקסון בקרב סטודנטים באוניברסיטת תל אביב עולה, כי 29% מהסטודנטים מקיימים יותר יחסי מין בתקופת הבחינות מאשר במהלך הסמסטר. זאת לעומת 10% מהסטודנטיות. עוד נמצא בסקר כי גם בתקופת הבחינות הסטודנטים נהנים יותר מהסטודנטיות. ל-28% מהסטודנטים המבחנים לא מפריעים לבלות, 8% מהסטודנטים אף מבלים יותר בחופשת המבחנים מאשר במהלך הסמסטר. 26% מהסטודנטיות מבלות בתקופת הבחינות כבשגרה, 21% מהסטודנטיות אינן נוהגות לבלות כלל.

הסטודנטיות בריאות יותר בתקופת המבחנים מהסטודנטים; 45% מהסטודנטים חולים וסובלים מכאבי ראש בתקופת המבחנים יותר מאשר במהלך הסמסטר, לעומת 28.5% מהסטודנטיות. בסקר נבדק ממה נגרם כאב הראש של הסטודנטים ונמצא כי 31% מהסטודנטים סובלים מכאבי ראש כתוצאה מעייפות, 30% מהם סובלים מכאבי ראש כתוצאה מישיבה ממושכת מול מסך המחשב, ל-8% כאב ראש כתוצאה ממבחן קשה, 6% מהסטודנטים סובלים מכאבי ראש כתוצאה מאולם הרצאות צפוף וממרצה צעקן במיוחד.

עוד נבדק במה נעזרים סטודנטים על מנת לשכך כאבי ראש ביום הבחינה, 74% מהסטודנטים טוענים כי ייעזרו בכדור לטיפול בכאבי הראש. למרות כאב הראש, עבור 79% מהסטודנטים והסטודנטיות כאב ראש אינו סיבה לאי קיום יחסי מין.

משככי כאבים אינם הדרך היחידה להילחם בכאבי ראש. מחקר שנערך על 301 נבדקים הסובלים בקביעות מכאב ראש גילה כי השילוב של שני תרופות, איבופרופאן וקפאין, עזר יותר להקלת כאב ראש מאשר כל תרופה בנפרד. 80 אחוזים מהנבדקים שטופלו בשילוב התרופות דיווחו על שיפור משמעותי בתוך שש שעות, לעומת 67 אחוזים שלקחו איבופרופאן בלבד, 61 אחוזים שטופלו בקפאין בלבד ו-56 אחוזים שטופלו בתרופת פלצבו בלתי פעילה.

יתרה מזאת, מצא המחקר כי מטופלים שקיבלו את השילוב של איבופרופאן וקפאין נהנו מהקלה בכאב הראש שעה לפני אלו שטופלו באיבופרופאן בלבד.

בסקר נמצא כי יותר סטודנטים מסטודנטיות מחסירים ימי לימוד בשל צינון או שפעת; 73% מהסטודנטים לעומת 66.5% מהסטודנטיות. מהנתונים עולה כי 47% מהסטודנטים והסטודנטיות מחסירים בין 1-3 ימים, 16% מהם מחסירים בין 4-7 ימים, 12.5% מהסטודנטים ו-7% מהם מחסירים מעל 8 ימים בשנה בשל צינון או שפעת.

מי שתקופה זו קשה להם עוד יותר, הם סטודנטים בעלי לקויות למידה, למשל בעלי דיסלקציה, דיסגרפיה ועוד, וכן סטודנטים בעלי הפרעות קשב (המהווים כ-10% עד 15% מכלל אוכלוסיית הסטודנטים). תקופת הבחינות דורשת יכולת ריכוז וארגון, שגם מי שאינו מאובחן כסובל מהפרעת קשב מתקשה לפעמים לעמוד בה. טיפול תרופתי בסטימולנטים (לדוגמא, קונצרטה) יעיל באחוז גבוה בקרב מבוגרים הסובלים מהפרעת קשב. שימוש מושכל בתרופות וידע לגבי טווח ההשפעה של התרופה הספציפית, יאפשר ארגון יעיל של הזמן המוקדש להכנה לבחינות.

דקסון משווקת את משכך הכאבים דקסמול פלוס.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת משפחה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום