יחסי מין: צרת רבות...

(0)
לדרג

יהודים לא אוהבים לסבול לבד: טיפול קבוצתי באווירה תומכת יכול לסייע לסובלות מדיספרוניה, מצב המתאפיין בכאבים בעת משגל

מאת: ד"ר גילה ברונר

כאבים ביחסי מין הם בעיה שכיחה הפוגמת בתפקוד המיני של נשים צעירות. בסיכום שנתיים של פעילות במרכז לרפואה מינית מצאנו ש- 27% מהנשים התלוננו על בעיות כאב.

נשים המתמודדות עם מחלת האנדומטריוזיס עשויות לגלות שהמחלה עצמה או הטיפול משפיעים על התפקוד המיני שלהן. אחת התופעות השכיחות היא דיספרוניה, כאבים ביחסי מין. הנשים מדווחות על כאבים בכניסה לנרתיק, בעומק הנרתיק או באגן כולו באופן שאינו מאפשר להן קיום יחסי מין. נשים אחרות חשות מתח וחרדה סביב ההתמודדות את המחלה. התורמים לבעיות נוספות בתפקוד המיני, כמו פגיעה בתשוקה, בגירוי וביכולת להגיע לאורגזמה. במקרים רבים גם הגבר מתלונן על קשיים בתפקוד המיני שלו, משום שלבעייה מינית יש השפעה על שני בני הזוג.

הטיפול הסקסולוגי

הטיפול בבעיות מיניות הוא משולב. הוא כולל אבחון מעמיק להבנת אופי הבעיה, השפעת המחלה, זיהוי בעיות שהיו לפני הופעת המחלה והאופן שבו מושפעת הזוגיות מהבעיה המינית. לאחר האבחון מתחילים בטיפול מיני תוך התייחסות לקשיים המיניים של האישה, של בן זוגה ושל הזוגיות. הטיפול כולל תיאום בין מיניות האישה והגבר, לימוד טכניקות להגברת העוררות, שיפור התקשורת המינית בין בני הזוג, התמודדות עם מצבים שמחמירים את התפקוד המיני, לימוד שיטות נשימה והרפיה, תרגול טכניקות מגע, מיפוי גוף והרחבת הרפרטואר של פעילות מינית מהנה. הטיפול המיני הוא טיפול גמיש. אפשר לעבוד עם האישה בלבד או גם עם בן זוגה.

טיפול קבוצתי

אפשרות מקובלת ומאד יעילה לטיפול בבעיות אלה היא באמצעות טיפול קבוצתי. קבוצה של 10 עד 15 נשים מגיעות למפגש בן שעתיים במטרה לטפל בבעיה המינית שלהן. קבוצת הטיפול המיני משתמשת בכוח הפסיכולוגי של הקבוצה כדי ליצור שינוי. השיתוף המתקיים בקבוצת נשים, גילוי הלב והרגשות העולים, היכולת לתת טיפים באופן הדדי ולחזק זו את זו יוצרים את האנרגיה הנדרשת לשינוי. למרות המבוכה ברגעים הראשונים, השיחה קולחת במהרה. התכנים בקבוצה משלבים העשרה בידע, שיחות אינטימיות, שימוש בטכניקות טיפול מיני מהמערב יחד עם טכניקות מיקוד על חושים וחושניות מן המזרח. המטרות הן לאפשר לכל אישה להכיר יותר טוב את מיניותה, ברמה הפיזית והרגשית, וללמוד לבטא את עצמה בפתיחות ונינוחות. בין היתר, הנשים בוחרות כמשימות הביתה לשוחח עם בני זוגן באופן אסרטיבי, שבו הן מסוגלות לבטא את רצונן מבלי ליצור אווירת כעס או תסכול. שיפור התקשורת האינטימית בקבוצה מתרחש במקביל לשיפור התקשורת האינטימית הזוגית. יש קבוצות הבוחרות להזמין את בני הזוג למפגש אחד. הדבר נעשה בתנאי שיש הסכמה בין כל המשתתפות.

לאתר רפואת נשים של שיבא - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום סקסולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום