מה קורה בחדר הסקסולוגית

(0)
לדרג

לכמה מאיתנו יש האומץ לחשוף את בעיותינו המיניות בפני אדם זר - במיוחד כשאנחנו לא מודעים לנעשה בחדרו?

מאת: גילה ברונר

הם נכנסים לחדר, נבוכים, לא יודעים מה מצפה. מאות גברים ונשים כבר ביקרו כאן, אך לא מדברים על זה. די נדיר שתשמעו חברים שלכם אומרים: "השבוע היינו אצל סקסולוגית והיה מצוין". בכתבה הבאה ננסה לתאר איך מתנהל הטיפול המיני.

בחדר נוצרת הזדמנות ראשונה לתאר את מה שמטריד אותנו. זאת גם הזדמנות להאזין לבן זוגנו מתאר את חיינו המשותפים. עצם השמעת התיאור המביך בנוכחות איש מקצוע יוצרת תחושת הקלה, בעיקר אם שתקתם הרבה זמן ואתם כמעט נחנקים מתסכול. בניגוד לקלות שבה יודעים לתאר איך אוהבים לבלות ומה אוהבים לאכול, לרובנו קשה לתאר את הפעילות המינית המועדפת עלינו. איך לומר "כיף לי כשהוא מנשק ב.." "אני אוהב ליטופים חזקים.." "הייתי רוצה לגרות את..." ובאיזה מילים להשתמש כשרוצים לתאר אורגזמה, זקפה, דגדגן או מין אוראלי? להפגת המבוכה אני נוהגת לשאול הרבה שאלות קטנות ומכוונות. השיחה זורמת והתמונה מתגלה: מערכת היחסים, התקשורת, מידת ההקשבה וההבנה ההדדית.

אחרי פגישה משותפת, נהוג להזמין לשיחה את כל אחד מבני הזוג בנפרד. זוהי הזדמנות לגלות דברים שלא נאמרו מול בן הזוג. בשלב זה ניתן להתחיל לתפור את חליפת הטיפול המתאימה לאישה, לגבר או לזוג. הדבר נעשה תוך שיתוף פעולה והסכמה. הטיפול כולל שיעורי-בית כמו תרגילי פינוק ומגע, תרגילי תקשורת והקשבה ותרגילים ישירים לפתרון הבעיה. נשים הסובלות מכאבים ביחסי מין ילמדו להכיר את איבר המין שלהן, להפעיל את מערך השרירים ברצפת האגן, יקראו ספרים על מיניות האישה ויכירו טכניקות שונות לכניסה לאווירה מינית. בשלב הבא הן יוכלו להשתמש במאמני נרתיק - מכשירים בגדלים שונים (מאצבע דקיקה עד לעובי פין) שנועדו להכין את הנרתיק למגע מיני. במידה ואי אפשר להיכנס לנרתיק, זמנית או באופן קבוע, ילמדו בני הזוג דרכים אלטרנטיביות ומענגות לפעילות מינית. גברים הסובלים מפליטה מהירה יכנסו לסדרת אימונים אינטנסיבית הכוללת למידה מדוקדקת של האופן שבו הגוף שלו מגיב ברמות שונות של גירוי. בשלב הראשון נעשים האימונים ידי הגבר לבדו, ובשלב השני ניתן לצרף את בת הזוג.

טיפול המיני כולל לפעמים שיעורים בסיסיים בחינוך מיני ומתן מידע והעשרה. יש כאלה שאינם זקוקים ליותר ממפגש אחד. יש כאלה הזקוקים לסדרת מפגשים. יש כאלה שבאו כדי לדבר על בעייה מינית, ואז נשאריםכדי לשפר את הזוגיות, או לטפל במשהו אחר שמפריע להם. מכיון שרוב הסקסולוגים הם גם מטפלים זוגיים או אישיים, אין בעיה להיענות לבקשה.

גילה ברונר - סקסולוגית מוסמכת, מנהלת השרות הסקסולוגי במרכז לרפואה מינית, שיבא, תל השומר.

לתגובות: Gila.bronner@sheba.health.gov.il

אתר רפואת נשים שיבא - הריון, לידה, גינקולוגיה, פוריות ורפואה מינית

בואו לדבר על זה בפורום סקסולוגיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום