סרטן: לרוץ ולהישאר בריא

(0)
לדרג

נכון שקר בחוץ, נכון שגשום; אבל אם תצאו לג'וגינג קל ממש עכשיו, תוכלו להפחית הסיכוי ללקות בסרטן שד

מאת: מערכת zap doctors

מחקר של המחלקה לרפואה מונעת בבית הספר לרפואה באוניברסיטת דרום קליפורניה קבע כי פעילות גופנית מורידה את הסיכון לחלות בסרטן שד. המחקר כלל 4,538 נשים חולות בסרטן שד ו- 4,649 נשים בריאות בגילאים 35 עד 64 שעברו ראיון אישי. כשליש מהנשים שהיו בשתי הקבוצות הינן אפרו אמריקאיות. הנשים בשתי קבוצות המחקר נשאלו אודות נושאים שונים המשפיעים על הסיכויים לחלות בסרטן השד כגון, הרגלי עישון וצריכת אלכוהול, מספר הריונות וכדומה.

בנוסף נחקרו לעומק המומצע השבועי של הפעילות הגופנית שלהן מגיל 10 ומעלה. איסוף נתוני המחקר הצביע על כך כי נשים אשר השקיעו 1.3 שעות שבועיות מגיל 10 בפעילות גופנית, הורידו את הסיכון לחלות בסרטן השד בכ-20% לעומת נשים אשר לא השקיעו כלל בפעילות גופנית. מסקנת המחקר היא שככל שעוסקים יותר בפעילות ספורטיבית, כך פוחת הסיכון ללקות בסרטן שד וכי הסיבה העיקרית לכך נעוצה בעובדה ששינויים הורמונאליים הקורים בגוף במהלך הפעילות הגופנית מהווים גורם מחסן מפני סרטן.

המחקר פורסם בגיליון האחרון של כתב העת המדעי של מכון הסרטן הלאומי בארצות הברית - journal of the National Cancer Institute.

"פעילות גופנית סדירה מפחיתה את סיכוני התמותה"

מתגובות המומחים הבאים ניתן להבין עד כמה הקשר בין פעילות גופנית להתמודדות עם מחלת הסרטן הוא חשוב.

ד"ר נעמה קונסטנטיני, מנהלת המרכז לרפואת ספורט "הדסה אופטימל": שמירה על אורח חיים פעיל במהלך הטיפולים, בתהליך השיקום ולאחר ההחלמה, מהווה נדבך חשוב בהתמודדות הפיזית והנפשית עם מחלת הסרטן. הפעילות משפרת את יכולת התמודדות עם קשיי המחלה ואת איכות חיים בן היתר ע"י הפחתת העייפות והדיכאון, ואף מפחיתה את הסיכוי להישנות המחלה. במחקר גדול שבוצע בקרב חולים בסרטן השד, הערמונית והמעי הגס נמצא כי החולים שביצעו פעילות גופנית דיווחו על איכות חיים טובה יותר, והדבר ניכר בתוצאות בדיקות הדם שלהם, בסמני פעילות המחלה בדם, בירידה במשך האשפוז ובצורך בעירויי דם. בנוסף, דיווחו החולים על שיפור ברמת העייפות, במצב הרוח ובתחושת החרדה.

בשניים מסוגי הגידולים, סרטן השד וסרטן המעי הגס, נמצא כי פעילות גופנית סדירה מפחיתה את סיכוני התמותה ואת הסיכון לחזרת המחלה. הפעילות הגופנית מטיבה עם חולי הסרטן גם בתרומתה לטיפול במחלות נלוות, כגון השמנה וסכרת, הנפוצות בין חולי סרטן".

מירי זיו, מנכ"ל האגודה למלחמה בסרטן: "אנו מייחסים חשיבות רבה לפעילות גופנית המפחיתה את הסיכון לחלות בסרטן ומסייעת בהתמודדות עם המחלה. מחקרים הראו כי פעילות גופנית מסייעת בשחרור מתחים, מעוררת את התיאבון ומפחיתה עייפות - המהווה תופעת לוואי למחלת הסרטן בכלל ולטיפולי הקרנות בפרט".

ד"ר שגב שני, מנהל רפואי, יאנסן סילג: "הטיפול במחלת הסרטן ותהליך השיקום מחייבים שיתוף פעולה רב-תחומי. בצד הטיפול התרופתי במחלה ובתופעות הנלוות כמו אנמיה וכאב, אנו מעוניינים לקדם פעילות גופנית בקרב חולים ע"י יצירת מסגרת מדרבנת ותומכת הן מבחינה מקצועית והן מבחינה רגשית".

בואו לדבר על זה בפורום סרטן השד.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום