צרכנות רפואית מס' 77

(0)
לדרג

מה קונים היום? ניתוחי לייזר נגד עיניים זקנות; אינסולין נגד השמנה; טיפולי שינה עד הבית; וקרם מחלב נאקות

מאת: מערכת zap doctors
ניתוח לייזר מולטיפוקאלי לתיקון הזדקנות ראייה

רשת "עיניים" משיקה טכנולוגיה חדשה מבית היוצר של Vizex לטיפול בפרסביופיה (הזדקנות ראייה) תופעה התוקפת בדרך כלל בני 40 ומעלה. פרסביופיה קשורה להיחלשות שרירי העדשה או לאובדן גמישותה, והיא גורמת לקושי בקריאה המצריך משקפיים.

על פי נתוני מחקרים בעולם כ- 86% מבני ה-40 ומעלה נזקקים למשקפי קריאה. גם אלה שאינם סובלים מקוצר ראיה יכולים ללקות בבעייה. הירידה בחדות הראייה היא הדרגתית, וקצב ההתפתחות שלה שונה מאדם לאדם.

ניתוח הלייזר החדש אמור להחזיר לשתי העיניים את יכולת הראייה המולטיפוקלית לכל טווח המרחקים: לרחוק, לקרוב ולטווח ביניים. הלייזר מבצע עיצוב מולטיפוקאלי של הקרנית (בדומה למשקפיים מולטיפוקאליים).

לפי ד"ר לוינגר, מייסד הרשת, הניתוח מאפשר הסרת משקפי קריאה לכ-70% מאוכלוסיית מרכיבי משקפי הקריאה ומתאים רק לסובלים מרוחק ראיה +0.75 עד +4.5 המתקשים בראיה לקרוב או גם לרחוק ואינו מתאים לסובלים מקוצר ראיה בלבד. ניתוחי הלייזר שבוצעו עד היום היו ניתוחי מונוויז'ן. אלו תיקנו בעין אחת את הראייה לרחוק ובשנייה לקרוב מתוך ידיעה כי המוח ישפיע על הראייה בכך שיצור תמונה משולבת טובה, אם כי לא מושלמת לכל טווח המרחקים".

הפחתת משקל בעת טיפול באינסולין

הסוכר בדם בחולי סוכרת מסוג 2. מרבית חולי הסוכרת שהשתתפו במחקר (82%) השיגו את היתרונות הללו בנטילת אינסולין לבמיר פעם ביום.

סוכרתיים רבים הסובלים מסוכרת מסוג 2 מעלים במשקלם כאשר הם מתחלים בטיפולי אינסולין קונבנציונליים אחרים, עובדה המגבירה את הסיכון שלהם, הגבוה ממילא, ללקות במחלות של הלב ושל כלי הדם.

רבים הסובלים מסוכרת מסוג 2 הם בעלי משקל עודף או שמנים כבר בתחילת הטיפול. תחילת השימוש באינסולין עלולה להוביל לעלייה נוספת במשקל," אמרה החוקרת הראשית, ד"ר אן דורנהורסט מהמחלקה לרפואה מטבולית באימפריאל קולג' בלונדון. "הממצאים שהבאנו מצביעים על כך שלבמיר לא רק שיפר את בקרת הסוכר בדם במינון של פעם ביום אלא גם הוביל להפחתת משקל. היתרון הזה היה עוד יותר גדול דווקא אצל החולים שסבלו מעודף המשקל הגדול ביותר".

אינסולין גורם לעתים קרובות לעלייה במשקל, עובדה העלולה להפחית עוד את התנגדות הגוף לאינסולין ולהגדיל את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

מכוני שינה חדשים בראשון לציון ובבאר-שבע

במכון השינה של אסותא באר-שבע, ב"מגדל שבע" ובמכון השינה באסותא ראשון, מציעים בנוסף לשירותי האבחון, טיפולים מסוגים שונים לסובלים מתסמונת הפרעות הנשימה בשינה, טיפול בנחירות באמצעות גלי רדיו וגם שירות בבית החולה.

במסגרת השירות, בנוסף לבדיקת השינה במכון בשעות הלילה, ניתן גם להתחבר למכשיר במכון בערב, לישון בבית ולהחזיר את המכשיר למחרת. לתושבי באר שבע וסביבתה הקרובה המכון של אסותא מציע גם שירות VIP (בתוספת תשלום) שבמסגרתו מגיע טכנאי מהמכון לבית הנבדק ומבצע בדיקת שינה מלאה כמו במעבדה. הטכנאי מחבר את הנבדק למכשיר הבודק את פעילות השינה, הנשימה, הדופק ורמת החמצן בזמן השינה. בבוקר מגיע שליח לאסוף את המכשיר מבית המטופל.

צוות המומחים במכון השינה החדש של אסותא באר-שבע מציע, בנוסף לאבחון, טיפולים מסוגים שונים לסובלים מתסמונת הפרעות הנשימה בשינה. המכון גם מציע טיפול לסובלים (ולסובלות) מנחירות, שאינם מוגדרים כבעלי הפרעות נשימה בשינה.

הסימפטום העיקרי לתסמונת הפסקות נשימה בשינה הוא נחירות. כ-20% מהנוחרים סובלים מהתסמונת, שהסיבות לה הן מבנה אנטומי צר של הרקמות באזור הלוע או שינוי פיזיולוגי הנגרם מהזדקנות או מהשמנה. הסובלים מהתופעה חווים עשרות אירועי התעוררות בשעה בזמן השינה. ההתעוררות מורגשת רק בפעילות גלי המוח, והאנשים הסובלים מהתסמונת אינם מודעים לכך שהם מתעוררים פעמים כה רבות.

הפסקות הנשימה אינן מסכנות במישרין את הסובלים מהן, אך התסמונת גורמת לעייפות רבה, ומהווה גורם סיכון ליתר לחץ דם, לשבץ מוחי ולמחלות לב. הסובלים מהתסמונת עלולים לסבול גם מתופעות הנובעות מהעייפות, כמו ירידה במצב הרוח, חוסר סבלנות, חוסר ריכוז, ירידה בתפוקה ואין אונות.

^^מי סובל מהבעיה?^^

כ-9% מהאוכלוסיה סובלים מהתסמונת. גברים מאובחנים כסובלים מהבעיה פי 2 מנשים, אך בגיל המעבר משתווה שיעור הנשים הסובלות מהתסמונת לשיעור הגברים באותו הגיל. אנשים הסובלים מעודף משקל נוטים לפתח את הבעיה, שנהיית נפוצה יותר גם ככל שהגיל עולה. גם ילדים עשויים לסבול מהתסמונת, בדרך-כלל כתוצאה משקדים ופוליפים מוגדלים, ומומלץ להסירם בניתוח במקרים כאלה.

קרם מחלב נאקות לטיפול בפסוריאזיס

בישראל חולים במחלת הפסוריאזיס (ספחת) למעלה ממאה אלף איש. המחלה פוגעת קשות באיכות חייהם של החולים, הסובלים מאדמומיות וגרד עז במקומות שונים על פני העור, וקשקשת על פני הקרקפת .

קרם הפסורהלייט החדש, מבית לב-בר, מכיל ריכוז גבוה של חלב נאקות. מזה אלפי שנים משתמשים הבדואים בחלב הנאקה לריפוי מחלות שונות. פרסומים רבים בארץ ובעולם הצביעו על תכונות מרפא יוצאות דופן וייחודיות בחלב הנאקה. מחקרים הראו כי תכשירים על בסיס חלב נאקות מסייעים לחולי פסוריאזיס.

חלב הנאקה עוזר לבכר בן הנאקה להתפתח במהירות ולשרוד בתנאי המדבר הקשים, ולשם כך אוצר בתוכו חומרי חיסון ומרכיבים חיוניים להתפתחות ובריאות בתנאים קיצוניים. זהו החלב הדומה ביותר לחלב אם והוא מתאים גם לתינוקות האלרגיים לכל הפורמולות וסוגי החלב. בדיקות מעבדה מגלות כי יחסית לחלב אם, חלב הנאקות עשיר בהרבה בויטמינים ומינרלים חיוניים. חלב הנאקה גם משפר את המערכות החיסוניות של גוף האדם בזכות אפקט אנטי בקטריאלי ואנטי ויראלי המצוי בו.

פסורהלייט משווק ומופץ על ידי חברת פלוריש-הדס וניתן להשיגו ברשתות הפארם, בבתי המרקחת ובבתי הטבע. המחיר לצרכן הוא 295 שקל לשפופרת של 200 מיליליטר.

בואו לדבר על זה בפורום הסרת משקפיים בלייזר.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום