הומיאופטיה מודרנית

(0)
לדרג

מהו הטיפול בהומיאופטיה מודרנית, כיצד הוא מתבצע ואיך הוא בדיוק עוזר לנו להיות בריאים יותר באופן טבעי? סקירה

מאת: ד"ר תומר קרבאל, רופא מומחה והומיאופט מודרני
רקע כללי

ההומו טוקסיקולוגיה זו שיטת טיפול טבעי, העוסקת בקשר בין האדם ורעלנים שונים הפוגעים בבריאותו. מדובר בגרסה מודרנית של ההומיאופתיה והיא באה למעשה, לגשר על נתק שנוצר בין ההומיאופתיה הקלאסית המסורתית, לבין המדע המתפתח והידע המדעי שנצבר במרוצת השנים מן הביולוגיה, הכימיה, הביוכימיה והפיזיקה, וכמובן מהרפואה המודרנית.

ההומו טוקסיקולוגיה משלבת מחקר ומידע מדעי מעודכן בכל נושאי הביוכימיה, הפיזיולוגיה והפתולוגיה, יחד עם ידע וניסיון רב שנרכש במשך שנים רבות בהומיאופתיה הקלאסית.

התרופות ההומוטוקסיקולוגיות משלבות מרכיבים מכל עולם החי, הצומח והדומם, כגון: תמציות צמחים, מרכיבים אורגאנותרפיים, מינרלים, נוסודות (nosodes), קטליזאטורים ביוכימיים ועוד.

שיטה זו פותחה לפני כ-70 שנה על ידי ד"ר רייקביק בגרמניה. הוא ניסה לבצע סינתזה בין המדע הקונבנציונלי לבין ההומאופתיה, והתוצאה שנתקבלה הייתה שיטת טיפול חדשה אותה כינה הומוטוקסיקולוגיה. ד"ר רייקביק המשיך לפתח ולשכלל את השיטה עד תחילת שנות השמונים.

על פי גישה זו, האורגניזם האנושי חשוף משך כל שנות קיומו למגוון רחב של רעלנים (טוקסינים), איתם הוא מתמודד בדרך כלל בהצלחה רבה ומפריש אותם מהגוף מבלי שנחוש בכך כלל. נטרול זה מתבצע בעזרת מנגנונים שונים בגוף ונעשה בעיקר ברמת איברי ההפרשה כמו כבד, כליות, עור, מערכת הנשימה וכו'.

מהם אותם רעלנים?

טוקסינים יכולים להיות ממקור פנימי (אנדוטוקסינים), הנוצרים כתוצאה ממטבוליזם לא תקין או ממקור חיצוני, כגון: חיידקים, וירוסים, פרזיטים, חומרים כימים, צבעי מאכל, חומרים משמרים, דשנים כימיים, תרופות, טראומות מסוגים שונים, ואפילו חשיפה לתכני תרבות מסוימים כמו סרטים ומשחקי מחשב אלימים.

במצבים קיצוניים כמות הרעלנים הללו גדולה יותר מיכולת האורגניזם להתמודד אתם בצורה השגרתית, ואז הגוף משתמש באמצעים יותר חריפים כדי לנטרל את האיום. אמצעים אלו הם בעצם מצב של מחלה, בו האורגניזם מתרכז כל כולו בתהליך הנטרול ודורש מאיתנו לא להפריע לו לבצע את תפקידו.

לכן ההומוטוקסיקולוגיה רואה במחלה תהליך חיובי אשר עלינו לעזור לו להתבצע בצורה הטובה ביותר והקלה ביותר מבחינתנו. זהו תהליך אשר אם נדכא אותו ולא נטפל בו כיאות, עלול להפוך למחלה כרונית ממושכת.

הגישה הטיפולית ההמוטוקסיקולוגית תבצע שני דברים: הפסקת החשיפה וההכנסה של אותם טוקסינים לגוף ע"י שינוי בהרגלי החיים, כמו שינוי בתזונה, פעילות גופנית, הימנעות מחשיפה למצבים קיצוניים ועוד, ועזרה לאורגניזם בסילוק הטוקסינים הקיימים ע"י עידוד הפעולה של מערכות ההפרשה בגוף בעזרת תרופות הומאופתיות שונות, המכונות תרופות מנקזות.

ההומוטוקסיקולוגיה, כמו שיטות טיפול רבות אחרות, משתמשת בעיקרון הניקוי או ניקוז. עיקרון זה מתבסס על העובדה שאיברים שונים משמשים כמטהרי דם מרעלים הנספגים מן החוץ או מיוצרים ע"י הגוף.

בדרך כלל במצבי מחלה שונים (בעיקר במצבים כרוניים) יש צורך לעודד ולשפר את הפעילות של איברים אלו. שיפור פעולתם מאפשר לגוף להיפטר מהר יותר מפסולת שהצטברה בו וע"י כך להחלים מהר יותר מהמחלה.

לדוגמא: שילוב הומאופתי של הצמחים SOLIDAGO, BERBERIS ואחרים פועל כנקז מצוין לכליות ויכול לשפר משמעותית מצבים של דלקות חוזרות בדרכי השתן, נטייה לאבנים בכליות וכו'. לעומת זאת, שילוב בהכנה הומאופתית של צמחים, כגון: שן הארי, דנדליון ואחרים מבצע ניקוי טוב של הכבד ויכול לשפר מצבים של עייפות, חוסר ריכוז, רמת כולסטרול גבוהה בדם, טחורים, אין-אונות, בעיות פוריות, בעיות במערכת העיכול, כאבי ראש סחרחורות ועוד.

אחד הפיתוחים המעניינים של השיטה הוא השימוש באנזימים שונים הקיימים באופן טבעי בגופנו. הרעיון מאחורי פיתוח זה מתבסס על העובדה כי רמת השימוש בחמצן ברקמות המעורבות בתהליכי מחלה ניוונית יורדת באופן משמעותי ככל שמצב המחלה חמור יותר עקב פעילות חלשה של האנזימים המעורבים בתהליך.

מתן האנזימים בהכנה הומאופתית גורמת לעידוד פעילותם, וכתוצאה מכך לשיפור רמת החימצון וסילוק הרעלים מהרקמה של החולה.

קיימות מספר תרופות הומוטוקסיקולוגיות המשלבות צמחי מרפא, ויטמינים ואנזימים בהכנות הומאופתיות המאפשרות לנו לטפל במגוון מצבים כמו נטיה למחלות זיהומיות חוזרות, עייפות, מחלות מפרקים, אלרגיות ועוד.

כיצד מתבצע הטיפול ההומוטוקסיקולוגי

ראשית, הרופא מבצע תשאול מעמיק לגבי הבעיות מהן סובל המטופל, התזונה שלו, הרגלים שונים ועוד. לאחר קבלת כל החומר הרפואי הרלוונטי מותאם הטיפול באופן אישי לפונה.

יש תוצאות מצויינות לבעיות כרוניות מסוגים רבים, אשר הרפואה המערבית עומדת מולם חסרת אונים במקרים רבים, ועושה שימוש מופרז בתרופות אנטי דלקתיות ובהזרקות של קורטיזון.

לדוגמא: דלקת כרונית בגידים, לדוגמה, מרפק טניס, מגיבה מצויין להזרקה מקומית של חומר הומיאופטי הנקרא זיל קומפוסיט. כאבי גב תחתון עם הקרנה לרגליים יגיבו היטב לטיפול בהזרקה תת עורית בדיסקוס קומפוסיטוריום. הטיפול ניתן ע"י רופא מומחה, בתנאים סטריליים ותחת פיקוח ורישום מלא של משרד הבריאות.

לסיכום

הטיפול ההומוטוקסיקולוגי משפר או מרפא מגוון רחב של מצבים, החל בדלקות פרקים וגידים וכלה באלרגיות. ניתן לתת את הטיפול גם במצבים מיוחדים כמו הריון והנקה עקב הבטיחות הגבוהה של התרכובות ההומוטוקסיקולוגיות. ניתן להקל גם במצבים קיצוניים כמו טיפולי כימותרפיה או טיפולים תרופתיים מורכבים.

כותב מאמר זה הוא הומוטוקסיקולוג, מומחה לכירורגיה אורתופדית ומנהל פורום כירורגיה אורתופדית באתר דוקטורס.

בואו לדבר על זה בפורום הומאופתיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום