צרכנות רפואית מס' 75

(0)
לדרג

תקווה מחודשת לחולים בסוכרת מסוג 2; בשורה משמחת לסובלים מקשקשים ובעיות עור הקרקפת; ושמחה אמיתית לצרכני המשקפיים ועדשות המגע

מאת: מערכת zap doctors
תרופה חדשה לחולים בסוכרת מסוג 2

בועידת הסוכרת העולמית של איחוד הסוכרת הבינלאומי (IDF) שנערכה החודש בקייפטאון הוצגו לראשונה ממצאי מחקר שהעריך את יעילות התרופה אקומפליה (רימונאבנט) בחולי סוכרת שאינם מקבלים כרגע טיפול תרופתי למחלת הסוכרת.

נתוני המחקר מראים כי בחולים עם סוכרת מסוג 2 שטופלו באקומפליה, חל שיפור באיזון רמות הסוכר בדם, הפחתת משקל, גורמי סיכון קרדיומטבוליים כגון העלאת כולסטרול HDL (הכולסטרול הטוב) והפחתת רמת טריגליצרידים, זאת בהשוואה לקבוצה שטופלה בפלסבו.
זהו המחקר השני המוכיח כי אקומפליה שיפרה משמעותית את רמות הסוכר בדם של אנשים עם סוכרת מסוג 2.

במחקר, שנמשך חצי שנה, השתתפו 278 חולי סוכרת מסוג 2 מ-56 מרכזי מחקר בארה"ב, גרמניה, ארגנטינה, צ'ילה, הונגריה, פולין והולנד. כל המשתתפים לא טופלו בתרופה נגד סוכרת במהלך ששת החודשים שקדמו למחקר. המחקר הוא חלק מתוכנית עולמית מקיפה לניסויים קליניים, הכוללת למעלה מ-22 אלף חולים בשמונה מחקרים, שמטרתם לבחון את השפעת אקומפליה בטיפול בסוכרת מסוג 2 ומחלות לב וכלי דם.

אצל למעלה מ-50% מחולי הסוכרת שהשתתפו במחקר ונטלו את התרופה, הושגה רמת סוכר בדם שהייתה נמוכה מ-7%. השיפור ברמת הסוכר בדם לווה גם בהפחתת משקל משמעותית מבחינה קלינית - 6.7 קילוגרם בממוצע במהלך חצי שנה. זאת לעומת 2.7 ק"ג בממוצע אצל חולים שקיבלו פלסבו.

שיפור בגורמי סיכון קרדיומטאבוליים נרשם גם הוא. בהיקף מותניים, שהוא מדד להשמנה בטנית, נרשמה הפחתה ממוצעת של 6.1 ס"מ בקבוצת אקומפליה לעומת 2.4 ס"מ בממוצע בקבוצת פלסבו. נרשם שיפור גם ברמת הכולסטרול ה"טוב" בדם, ברמת הטריגליצרידים בדם, בלחץ הדם, בירידה ברמת הסוכר לאחר צום וברמת האדיפונקטין בדם.

אקומפליה היא התרופה הראשונה מתוך קבוצה חדשה של תרופות חוסמות CB1, הפועלת על ידי חסימה סלקטיבית של קולטני CB1 ובכך מסייעות לאזן את המערכת האנדוקנבידואידית.

למעלה מ-194 מיליון מבוגרים בעולם חולים בסוכרת. חולי סוכרת מסוג 2 מהווים 85-95% מכלל מקרי הסוכרת במדינות מפותחות. בערך 90% ממקרי סוכרת מסוג 2 מיוחסים לכך שאנשים הם בעלי משקל עודף או השמנת יתר. סוכרת והשמנת יתר קשורים לגורמי סיכון אחרים למחלות לב וכלי דם, כולל לחץ דם גבוה וכולסטרול לא תקין. בכל רחבי העולם, סוכרת היא בין הגורמים המובילים לעיוורון, אי ספיקת כליות וכריתת גפיים תחתונות וכן לתמותה מוגברת. 70%-80% מאנשים הסובלים מסוכרת נפטרים כתוצאה ממחלות לב וכלי דם.

טיפול לבעיות קשקשים

NeoStrata מרחיבה את סדרת NeoCeuticals, קו מוצרים טיפולי מיוחד למצבים בעייתיים בעור, ומשיקה צמד תכשירים משלימים לטיפול בבעיות בעור הקרקפת:NeoCuticals Therapeutic Shampoo ו-NeoCeuticals Scalp Treatment , שמפו טיפולי ותכשיר לקרקפת המיועדים לטפל במצבים של קשקשים וקילופים של עור הקרקפת

שני מוצרים משלימים מיועדים לטיפול בבעיות בעור הקרקפת:

NeoCuticals Therapeutic Shampoo שמפו נטול ריח המיועד לטיפול במצבים של קשקשים וקילופים של עור הקרקפת. כמו כן, התכשיר מנקה את השיער ואת הקרקפת בצורה עדינה.
תכולה: 150 מיליליטר. המחיר לצרכן הוא 94 שקל.

NeoCeuticals Scalp Treatment - תכשיר שפותח במיוחד על מנת לטפל במקרים חמורים של קשקשים. משחרר את הקרקפת ומסיר את הקילופים שנוצרים כתוצאה מעור קרקפת יבש.
תכולה: 50 מיליליטר. המחיר הוא 109 שקל.

ממחקר שנערך בארה"ב במשך 6 שבועות, בקרב אנשים הסובלים מבעיות יובש בקרקפת, נמצא כי מטופלים אשר השתמשו שימוש יומיומי בשמפו וכן 3-4 פעמים בשבוע בתכשיר לקרקפת, דיווחו על ירידה בקשקשים, ירידה בגרד בקרקפת וכן על הפסקת היובש בקרקפת, ניתן לראות תוצאות כבר אחרי שבוע של שימוש.

רשת אופטיקה חדשה

השבוע הוקמה רשת אופטיקה חדשה תחת השם אופטיגרופ. הרשת מורכבת מאופטומטריסטים עצמאיים ומומחים בתחום האופטיקה האישית. הרשת מונה בשלב זה כ-17 סניפים ברחבי הארץ.

עם כניסתו לתוקף של חוק עדשות המגע, שמטרתו לפקח ולמנוע נזקים בריאותיים בקרב משתמשי עדשות המגע, תספק הרשת את העדשות וההדרכה כנדרש בדרישות משרד הבריאות במסגרת החקיקה המוצעת.

"היתרון והחידוש שאנו מציעים לקהל הלקוחות הינו במומחיות ובמקצועיות הנשענת על ותק וניסיון של שנים רבות, אשר ישפר את רמת השירות ללקוח", אמר ד"ר ליאונרד מוררו, מנכ"ל הרשת. "אופטיגרופ" תמכור באופן בלעדי בארץ את המותג הבינלאומי סטאר, המיוצר באנגליה ובספרד ומתמחה בייצור עדשות מגע.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור, בפורום סוכרת ובפורום תרופות ורוקחות - תמיכה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום