מדור טיפים מס' 39

(0)
לדרג

כיצד לשמור על העור מפני יובש בתקופת החורף? ואיך לשפר את איכות החיים של בני גיל הזהב? טיפים חדשים

מאת: מערכת zap doctors
כיצד לשמור על העור מפני יובש בתקופת החורף?

בתקופת החורף, עם הירידה בטמפרטורה, רבים מתחילים לסבול מתופעת התייבשות העור. תחושת היובש ניכרת בעיקר בקיפולי העור, במרפקים, בברכיים, בקדמת השוקיים ו בכפות הרגליים. כפות הידיים סובלות במיוחד עד כדי כוויות קור ונפיחות של האצבעות עד כאב.

לד"ר מוניקה אלמן, דרמטולוגית מומחית בעלת שם עולמי בתחום רפואת העור ורפואה אסתטית בלייזר מרשת "מרפאות אריאל מקבוצת שורש", יש מספר טיפים שיעזרו לשמור על העור:

1. חשוב להקפיד לשטוף את הפנים עם סבונים עדינים ולא מייבשים. ניתן להוסיף סרום מסביב לעיניים ולצוואר ולמרוח קרם בוקר וערב.

2. לעסות בעדינות את העור ולא לשפשף. יש להימנע מבישום עור יבש מאוד ולהימנע מתכשיטים הבאים במגע ישיר עם העור.

3. את עור המרפקים וכפות הרגלים יש לעסות עם משחה שומנית, כגון וזלין, ובמקרים של יובש קיצוני יש לעטוף את האיבר בניילון נצמד למשך כשעה.

4. יובש מחייב טיפול שוטף בכל ימות השנה ובייחוד בחורף. לכן חשוב לרכך את העור ולשייף בעזרת פצירה מנייר ולא ממתכת בכדי להימנע מפציעה של העור.

5. חשוב לרכך את כף הרגל במשחה שומנית ולהשרות במים חמים במשך כעשר דקות. ברגל ניתן לטפל על ידי עיסוי וקילוף העור המיותר, ולאחר מכן למרוח משחה רגילה ולא שומנית מדי.

6. חשוב לבצע בדיקה ולשים לב אם יש קשקשת עדינה בין אצבעות הרגליים ולמרוח משחה נגד פטריות.

7. יש להקפיד לא לגזום ציפורנים ללא ריכוך. היובש עלול לפצוע את המעבר העדין בין הציפורן לעור, ומצב זה עשוי להידרדר למצב של ציפורן חודרנית.

עצות לגיל הזהב

הגעתם לגיל הזהב? הטיפים הבאים יעזרו לכם לשפר את איכות החיים. ד"ר ברנר יצהל, יועץ לנושא הגריאטרי בבית החולים "הרצליה מדיקל סנטר", ומנהל המערך הגריאטרי במרכז הרפואי "מאיר", מציג מספר עצות על האופן שבו ניתן למנוע נזקים לגוף בגיל השלישי.

1. חשוב להיות פעיל - באופן פיזי, מנטלי וחברתי. קראו עיתונים וספרים, צאו לפעילויות מחוץ לבית, הירשמו ללימודי העשרה או לחוגים.

2. המדד הכי טוב לבריאות תקינה הוא היכולת ללכת ברגל כמה מאות מטרים. צאו להליכה של חצי שעה ביום, 3-4 פעמים בשבוע, בקצב שלכם.

3. חשוב להכיר את מגבלותיכם. לחלק מהאנשים שהגיעו לגיל מבוגר תתאים פעילות אירובית כמו ריקודים, בעוד אחרים יאלצו להסתפק בפעילות מתונה יותר, למשל, הליכה.

4. בגיל מבוגר החשיפה לתאונות היא גבוהה יותר, שכן עם הגיל, נפגעים חושים רבים. הקפידו על בדיקות שגרתיות, כמו ראייה ושמיעה. השתדלו להיות זהירים יותר במצבים שעלולים לסכן אתכם - כמו חציית כביש.

5. תאונות בבית, ובמיוחד נפילות, הופכות שכיחות יותר בגיל מבוגר. הסירו מכשולים אפשריים מהדרך, הקפידו על גובה ארונות מתאים, ואל תטפסו על כסא אם אין אדם נוסף בבית.

6. יש להתחסן נגד שפעת. החיסון חשוב במיוחד לגיל השלישי, ויכול למנוע סיבוכים של המחלה.

7. מי שחלה צריך לקחת בחשבון שזמן ההחלמה עלול להיות ממושך. יש לטפל במחלה היטב, לנוח, ולא להתפתות לפעילות ברגע שמרגישים מעט טוב יותר, אלא להמתין מספר ימים.

8. חשוב להכיר את כל ההיסטוריה הרפואית שלכם. יש לערוך רשימה של המחלות שלכם ושל התרופות אותן אתם צורכים, שתהיינה בהישג יד. כמו כן, חשוב לדעת למה משמשת כל תרופה, ומהן תופעות הלוואי האפשריות שלה.

9. מומלץ לשמור על אורח חיים מסודר: לאכול בצורה מסודרת, לישון בצורה טובה - בחדר שקט ובלי טלוויזיה.

בואו לדבר על זה בפורום רפואת עור, בפורום אינטגרטיבי לרפואת עור, אסתטיקה וקוסמטיקה טבעית ובפורום תמיכה ויעוץ לגיל הזהב.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום