כירופרקטיקה? נעים להכיר

(0)
לדרג

אנשים רבים מתלבטים האם לעבור ניתוח בעקבות פריצת דיסק ובעיות בגב, או להסתפק בטיפול כירופרקטי. דילמה

מאת: מערכת zap doctors

כירופרקטיקה היא שילוב של מקצוע רפואי המתמקד באבחון ובטיפול בעמוד השדרה מצד אחד, וגישה טיפולית הוליסטית המסייעת לגוף לנצל את יכולתו הטבעית לריפוי עצמי ללא שימוש בתרופות או בניתוחים.

המילה "כירופרקטיקה" מקורה בשפה היוונית ומשמעותה "שימוש ביד" (כירו - יד, פרקטוס - שימוש). הכירופרקטיקה המודרנית נוסדה ב-1985 על ידי רופא אמריקני בשם ד"ר פלמר, אשר גילה כי קיים קשר בין תנועתיות עמוד השדרה לבין תפקודי הגוף. יחד עם זאת, שורשי המקצוע מתחילים הרבה קודם לכן. כבר במאה השלישית לפנה"ס אמר היפוקרטס, אבי הרפואה: "חפש בעמוד השדרה ותמצא את שורש המחלה". משפט זה מגדיר את מהות הכירופרקטיקה המודרנית.

במשך שנות קיומה פיתחה הכירופרקטיקה - בהתבסס על מחקר מדעי מודרני - שיטות ייחודיות ויעילות לטיפול בעמוד השדרה בפרט, ובמערכות שריר ושלד בכלל. הטיפול הכירופרקטי כולל למעלה מעשרים שיטות טיפול טבעיות, ברובן ידניות, ללא תרופות, זריקות או ניתוחים. הטיפול הינו ממוקד, מדויק ובטוח.

מעצם הגדרתה כהוליסטית, אין הכירופרקטיקה מגבילה את עצמה לחולי כזה או אחר או לסימפטומים מסוימים. ההתמקדות הינה במטופל ולא בסימפטום, במילים אחרות, אין הטיפול הכירופרקטי משמש כמשכך כאבים, אלא מתמקד במקור הבעיה מתוך הנחה שהסרת הבעיה תגרום לסימפטום לעבור מאליו. הכירופרקטיקה מבוססת על הידיעה שהגוף יכול לרפא את עצמו בדרכים טבעיות, באמצעות השגת איזון בעמוד השדרה.

הכירופרקטיקה ידועה ביעילותה, בין היתר, בעזרה בבעיות הקשורות בשלד, בשרירים, פריצת דיסק, דלקות פרקים, הקרנות לגפיים, כאבי ראש, אסטמה, דלקות אוזניים ועוד. כמו כן, הכירופרקטיקה מביאה לשיפור איכות החיים גם למי שאינו סובל מבעיה רפואית מוגדרת.

מטרות הטיפול הכירופרקטי

יצירת תנאים גופניים המאפשרים החלמה והתפתחות. כפועל יוצא של החלמה והתפתחות מורגשים בדרך כלל:

שינויים בכאבים (אקוטיים או כרוניים).
שיפור בגמישות ובטווח תנועה מפרקי.
ירידה ברמת העקה (סטרס).
התגברות תחושת הביטחון בגוף.
טונוס שרירים מדוייק.
שינויים ביציבה.
שיפור כללי בתחושת החיות.

מעמדה המקצועי של הכירופרקטיקה

^^כללי^^

הכירופרקטיקה איננה שיטה אלטרנטיבית הנלמדת במספר קורסים, כי אם מקצוע רפואי מקביל, השלישי בעולם בגודלו לאחר הרפואה המדיצינית ורפואת השיניים. מקצוע זה עוסק ברפואה משולבת טבעית ומתמחה בבדיקות רפואיות וכירופרקטיות, מישוש מדויק, אבחון וטיפול בבעיות עמוד השדרה והגפיים המשפיעות עליו. הכירופרקטיקה מסייעת לתפקוד תקין של תנועת השלד, עמוד השדרה והחוליות ועל ידי כך משפרת את תפקוד מערכות העצבים ומשפרת את בריאות הגוף כולו. בארה"ב עוסקים בו למעלה מ-60,000 ועשרות אלפים נוספים באירופה, אוסטרליה, אפריקה והמזרח הרחוק.

^^המצב בישראל^^

בישראל עוסקים כיום למעלה מ-70 ד"ר לכירופרקטיקה החברים באגודה הישראלית לכירופרקטיקה. הכירופרקטיקה משולבת כיום בישראל בבתי החולים, קופות החולים, צה"ל, אגף השיקום של משרד הבטחון וחברות הביטוח. בנוסף, הכירופרקטיקה מוכרת בבתי המשפט כמקצוע.

בואו לדבר על זה בפורום בריאות הגב ע"י דוקטור לכירופרקטיקה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום