מחלות חורף: הגישה הטבעית

(0)
לדרג

לא חייבים לרוץ לארון התרופות בכל פעם שהאף דולף. לפניכם כמה הצעות מהמדף של הרפואה ההומיאופטית

מאת: מערכת zap doctors

הרפואה ההומיאופתית מתמודדת ומטפלת במחלות החורף באופן שונה מהרפואה הרגילה. הטיפול ההומיאופתי מיועד לטפל בשורש הבעיה. בניגוד לתרופות כימיות, אשר מפסיקות את התהליך הדלקתי בצורה מלאכותית, התרופה ההומיאופתית מגרה ומפעילה את מערכות הריפוי העצמיות.

הסיבה העיקרית למחלות החורף היא מערכת חיסון שאינה תקינה. במצב תקין, החיידק או הנגיף אינם מסוגלים לגרום למחלה. לפיכך, הגישה הנכונה היא חיזוקה ואיזונה של המערכת החיסונית.

לדברי ד"ר חיים רוזנטל, רופא והומיאופת, מנהל בית הספר להומיאופתיה במכללת אלבאום, קיימות מספר סיבות עיקריות לפגיעה במערכת החיסון:

א. תורשה - יש אנשים שנולדים עם מערכת חיסון חלשה. לעיתים רק איזור מסוים בגוף רגיש ופגיע יותר (למשל האוזניים או הריאות). לעיתים אין מערכת מסוימת פגיעה ואז מופיעות מחלות שונות בכל פעם במקום אחר. רגישות זו הנה לעיתים משפחתית.

ב. תזונה לא נכונה - מחסור במרכיבים חיוניים מחליש את מערכת החיסון.

ג. עמדת הגישה ההומיאופטית היא שמערכת החיסון עלולה להיפגע מתרופות שונות ומחיסונים.

ד. בעיה רגשית, כמו חוסר ביטחון, פחד מנטישה, מריבות משפחתיות קשות ותכופות ועוד, עלולים לגרום לפגיעה ולהחלשה של המערכת החיסונית וכתוצאה מכך להתפתחות מחלות שונות.

הטיפול ההומיאופתי נבחר בהתאם לאיפיונים הכללים של המחלה ולאפיונים הספציפיים של החולה. לדוגמא, אם ילד סובל מחום גבוה, מצימאון ומשלשול ומוגדר כילד שתמיד חם לו, הוא יקבל תרופה מסוימת. לעומת זאת, לו היה הילד סובל מאותם תסמינים שתוארו, אבל תמיד קר לו, הוא יקבל קרוב לודאי תרופה הומיאופתית אחרת. כמו גם, כאשר הבעיה נובעת, למשל, מפחד או מקנאה, יבחר ההומיאופת תרופה שונה.

עם תחילת עונות המעבר, שינויי מזג האוויר מחלישים את המערכת החיסונית, בעיקר בקרב ילדים וקשישים, וישנה נטייה לסבול ממחלות אף אוזן וגרון וממחלות דרכי נשימה, החוזרות על עצמן.

טיפול ומניעת התקררות ושפעת

על פי גישת ההומיאופתיה, החיסון הקונבנציונאלי כנגד שפעת עלול לגרום לתופעות לוואי ולמחלות. כאן המקום לציין, כי ההומיאופתיה ככלל אינה בעד מתן חיסונים כנגד שפעת לתינוקות, שכן תינוקות סובלים ממחלות רבות הנגרמות על ידי וירוסים שונים שאינם דווקא שפעת.

ניתן להקטין את הסיכון לחלות בשפעת באמצעות חיסון הומיאופתי כנגד שפעת. גם כאן אין צורך לחסן בו תינוקות.

אופן הטיפול: לאחר התייעצות עם הומיאופת מטפל, החל מחודש אוקטובר יש ליטול 10 טיפות פעם ביום ל 3 ימים רצופים. את 10 הטיפות רצוי למהול בכוס מים ולשתות לאט בלגימות קטנות על בטן ריקה. יש לחזור על החיסון בכל חודש באותם התאריכים עד לחודש פברואר.

אמצעים טבעיים נוספים שאינם הומיאופתיים למניעת התקררות ושפעת במבוגרים:

ויטמין C למניעת שפעת והצטננויות: 1,000 מ"ג ביום כל החורף; לטיפול בשפעת או בהצטננות: 3,000 מ"ג ליום. לא יותר משבוע.

רוז חיזוק או תכשיר מקביל המכיל: פרופוליס, 2 סוגי אכינציאה, אזוב מצוי ושוש קרח, שניתן להשיג בבתי טבע ובבתי מרקחת. למניעה: מבוגר - 20 טיפות פעם ביום כל החורף. (עם האוכל). ילד - מגיל שנתיים עד שש שנים - 10 טיפות פעם ביום כל החורף (עם האוכל); לטיפול בהצטננות: המינון הנ"ל עד שש פעמים ביום לפי חומרת המצב.

הימנעות משימוש באנטיביוטיקה

ההומיאופתים נמנעים משימוש באנטיביוטיקה ככל שניתן. מחלות ככלל נובעות מגורמים שונים ומתבטאים בצורה שונה אצל כל אדם. חשוב לבחור את הטיפול כך שיתאים לסיבות שגרמו את המחלה ולאופן התבטאותה בחולה המסוים.

טיפול באלרגיה

אלרגיה הינה למעשה תגובת יתר של מערכת החיסון לגירוי מסוים. הגורמים והסיבות לאלרגיה מגוונות. העיקריות שבהם הם סיבות גנטיות, נפשיות-רגשיות, סביבתיות או נזק מתרופות או חיסונים. בדרך כלל אלרגיה הינה בעיה כרונית ודורשת טיפול הומיאופתי מדויק ואישי. המטרה העיקרית הנה למנוע את התפרצות התופעות והסימפטומים.

כמו כן, אפשר לטפל במקרי אלרגיה חריפה עם תרופות הומיאופתיות.

לאתר בית הספר לרפואה הומיאופתית במכללת אלבאום - לחצו כאן.

בואו לדבר על זה בפורום הומואופתיה ובפורום רפואה משלימה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום