צרכנות רפואית מס' 60

(0)
לדרג

תחליף לריטאלין, הנקה נוחה, טיפול לבעיית בריחת שתן וגבס קל וגמיש - כל מה שחדש במדור הצרכנות

מאת: מערכת zap doctors
יש תחליף לריטאלין

15% מהאוכלוסייה סובלים מהפרעות קשב וריכוז, ולרוב התרופה המוצעת לטיפול בבעיה היא ריטאלין. אבל מסתבר ש-10% ממקבלי הריטאלין לא מסתגלים אליו, וכיום ניתן להציע להם טיפול תרופתי חלופי.

"הבעיה העיקרית עם הריטאלין ונגזרותיו היא שישנם מקרים שבהם הוא אינו עוזר או גורם לתופעות לוואי כמו: דיכאון, טיקים, אובדן תיאבון ועצבנות, תופעות שחולפות עם הפסקת הטיפול, אומר חגי שור, רוקח ומנכ"ל משותף של רשת בתי המרקחת שור טבצ'ניק בתל-אביב וחולון. "לריטאלין חיסרון נוסף: כאשר מפסיקים ליטול אותו, ישנה רגרסיה כי יש לו השפעה קצרת טווח".

במקרים אלו אומר שור, ניתן להיעזר בתרופות אחרות המיועדות להפרעות קשב וריכוז. התרופות הללו אדרל וסטרטרה, אינן רשומות בארץ, אך הן מקובלות באירופה ובארה"ב במשך עשרות שנים. ניתן להשיג אותן בארץ דרך מרשם הניתן על ידי רופאים נוירולוגים ופסיכיאטרים. רשת בתי המרקחת שור טבצניק מייבאת אותם באופן אישי למטופל, בכפוף לאישור משרד הבריאות. תרופות אלו לא הגיעו לארץ מסיבות מסחריות של חוסר כדאיות והגנה על פטנטים ולא בגלל סיבות רפואיות.

^^על התרופות:^^

- אדרל - קרוב-רחוק של הריאטלין, ממשפחה הסטימולנטים, בעל השפעה מיידית, אבל עם פחות תופעות לוואי ומשך פעולה ארוך יותר (12-8 שעות בהשוואה ל-4 שעות השפעה של הריטאלין), ולכן מונע תופעות של רגרסיה. מחיר: 400 ש' לחודש עבור 30 כדורים (כדור אחד ליום).

- סטרטרה - פועל באמצעות מנגנון שונה, דרך המטבוליזם של האדרנלין במוח. משך נטילת הכדורים: שלושה שבועות. מדובר בהשפעה ארוכת טווח. תופעות לוואי: כאבי בטן או עייפות. מחיר: 679 ש' ל-28 כדורים המספיקים לחודש.

הנקה נוחה

חברת 'כריתי' מפתחת, מעצבת ומייצרת כריות בריאות מקוריות, החלה לשווק בימים אלה, את מוצר הדגל שלה: כרית הנקה - פיתוח חדשני של כרית הנקה לאם ולתינוק.

הכרית מאפשרת הנקה בתנוחה טבעית ונוחה לאם ולתינוקה. היא תומכת בגוף האם בתנוחת שכיבה או ישיבה, ומאפשרת לה להחזיק את תינוקה בנוחות ומבלי להתעייף. הישענות האם על הכרית הנוחה, מאפשרת לה ללטף את תינוקה עם ידה הפנויה ולבצע פעולות נוספות בעת ההנקה.

בעת ההנקה, מסייעת הכרית להרפות את השרירים וליהנות מתנוחה נוחה. המרקם שלה מסייע להניח את התינוק בתנוחה המותאמת למבנה גופו. ניתן למקם את התינוק בגובה הרצוי, בו לא תצטרך האם להרים אותו או להתכופף אליו וידיה תהיינה פנויות לבצע פעולות נוספות.

מפתחת המוצר ומנהלת החברה, תמר בשן, נחשפה למוצר דומה לפני כ-13 שנה בשוויץ. מוצר זה שימש השראה לכרית ההנקה. כרית ההנקה מומלצת כיום על ידי אנשי מקצוע מתחום ההכנה ללידה, מתחום המיילדות ומתחום ההנקה. מבנה הכרית עוצב בתאום עם מומחים (רופאים, אנשי מקצוע ומומחי ארגונומיה).

הכרית עשויה מכותנה, בשילוב לייקרה, בסריגה עדינה ובמילוי גרעיני קלקר קטנים. גרעיני הקלקר זורמים בהתאם לתנועות גוף האישה הרצויות ותומכים בהן. הכרית אוורירית, גמישה וקלה לאחסון. ניתן לכבס את הכרית וחשוב לייבשה היטב.

ניתן להשיג את הכריות במגוון רחב של צבעים: סגול לילך, ירוק תפוח, כחול ג'ינס, אדום, כתום, בורדו, טורקיז, ורוד ועוד.

כרית ההנקה משווקת ברשת "רב קט", בחנויות וברשתות המתמחות במוצרי תינוקות ברחבי הארץ. מחיר הכריות להריון ולהנקה: 169 ש'.

אי שליטה בסוגרים

בעיות אי שליטה בסוגרים, כגון בריחת שתן, הן בעיות המטרידות נתח משמעותי של למעלה מ-10% מאוכלוסיית הקשישים בישראל (גיל 65 ומעלה), המונה למעלה מ-700,000 איש, וכ-15% מנשים שלאחר לידה.

בתהליך ההתרוקנות התקין, הכליות מסננות דם, מסלקות פסולת ומייצרות שתן אשר זורם מטה בצינורות אל שלפוחית השתן. שלפוחית השתן מאחסנת את השתן, הגורם להתרחבותה. וכאשר היא מתמלאת, היא מתכווצת ופולטת את השתן, דרך צינורית השתן. שריר הסוגר, הנמצא בראש הצינורית, פועל כמו מלחציים למנוע דליפה ולעצור את השתן, עד שניתן יהיה לפולטו.

הפרעת שליטה בשתן מתרחשת כאשר קיימת תקלה בתהליך. אי שליטה בשתן יכולה להיגרם מכמה סיבות: היחלשות של סוגר-השלפוחית, של שלפוחית השתן עצמה, של השרירים התומכים בה, צינורית שתן חסומה או בשל ליקויים בתפקוד המערכת העצבית. בהגדרת אי-שליטה בשתן (Incontinence) כוללים כל אירוע של דליפת שתן לא רצונית וכן תכיפות מרובה במתן שתן (למעלה מ-8 פעמים ביום).

הטיפולים המוצעים לסובלים מאי שליטה בסוגרים הם טיפולים פולשניים ומעיקים, אשר מחד מציעים פתרון נוסף לבעיה, אך מאידך פותחים דלת לבעיות נוספות ומטרידות אף יותר של היווצרות דלקות, נזקים לשלפוחית ולרצפת האגן, נזקי הרדמה לגוף וכן הלאה.

מיקי הרמן, מנכ"ל חברת "אשר"מ", חברה לשיווק מוצרי מפ"ח (מכנסונים, פדים וחיתולים), מציין שבניגוד לטיפולים הפולשניים, מוצעים היום בשוק מגוון רחב של אמצעי ספיגה לסובלים מאי שליטה בסוגרים. לבעיות כגון בריחת שתן (INCONTINENCE) הוצעו עד היום חיתולים גדולים ומסורבלים הסגורים בניילון סביב האגן, ואשר יצרו בעיות קשות לעור ועלבון לצרכנים.

חברת אשר"מ נכנסה לשוק המפ"ח למבוגרים עם מכנסון "שני החלקים" - "הרמוני קיט", הכולל רשתונית רב פעמית ופד ג'ל - TWO PIECE HARMONY PANTIES. מכנסונים אלו שפותחו במדינות סקנדינביה, מציעים מגוון פתרונות עם התאמה לצרכי המטופלים - הן במידות הפיזיות, הן בכושר הספיגה, הן בעיצוב הגמיש והנוח והן בסבירות המחיר.

ה"הרמוני קיט" מסופק ישירות ללקוחות, נמצא בשימוש משרד הביטחון וניתן לרכישה בבתי מרקחת נבחרים, תוך הבטחה להדרכה מתאימה ויחס אישי למשפחות.

הדור החדש של הגבס

בשורות חדשות למגובסים, במיוחד בעונת הקיץ - לא עוד גבס כבד ומעיק! גבס קל וגמיש COMBI CAST, שפותח בחברת M3 העולמית, הינו מוצר המעניק, כך מבשרים לנו, פתרון רפואי משולב ומושלם במקרה של שבר. עד כה, מי ששבר רגל או יד, נאלץ לנוע עם גבס במשך תקופה ממושכת ללא אפשרות הסרה עצמאית. הגבס החדש מאפשר הסרה קלה ונוחה באמצעות פתיחה של סקוטש, ללא תלות ברופא. לאחר הריפוי, הגבס עצמו קל להסרה - התהליך מתבצע בעזרת מספריים, ללא צורך במסור (הנדרש בעת הסרה של גבס רגיל).

בפיתוח הגבס הושם דגש על נושא הנוחות: הגבס בנוי משילוב של שני חומרים סינטטיים - האחד, חומר רך, אוורירי וגמיש העוטף את כל האיבר המגובס, וחומר שני קשיח, המקבע את האזור הפגוע בלבד. משקלו של הגבס הוא כחמישית ממשקלו של גבס רגיל. קצוות הגבס הינם רכים ועדינים ואינם שורטים ופוצעים את העור. לגבס חומר פנימי אוורירי המונע גירוי ואדמומיות ומפחית באופן משמעותי את ההזעה כתוצאה מהגבס. כמו כן, הוא אינו סופח מים וניתן להתקלח עימו בכפוף להנחיות הרופא.

יתרון רפואי משמעותי: הגבס החדש מעניק עידן חדש למטופלים בהיבטים של שיקום והפעלת הגפה, וכן שיקום והפעלת המפרקים הסמוכים לאזור המקובע. משקלו הקל מאפשר למגובסים לנוע ביתר קלילות, מונע ניוון של השרירים ובכך מקצר ומשפר את תהליך ההחלמה. הגבס משמש גם כסד וגם כתחבושת אלסטית, כך שהשבר נותר מקובע ויציב.

דגש אסתטי ואופנתי: את הגבס הקל והגמיש ניתן להזמין במבחר צבעים: כחול, אדום, צהוב, ירוק, ורוד ועוד.

הגבס החדש ניתן לרכישה בחנויות מובחרות למוצרים אורטופדיים, בחנויות י.ע.ל בבתי החולים, ובחנויות הניו פארם הצמודות למרפאות אורטופדיות. המחירים נעים לרוב בין 150-350 ש', תלוי במיקום השבר.

בואו לדבר על זה בפורום בריחת שתן וריצפת אגן, בפורום הנקה ובפורום אורתופדיה.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום

עוד בתחום