צרכנות רפואית מס' 58

(0)
לדרג

ממדור הצרכנות: אינסולין לנשים בהריון, סדרת תכשירים להגנה מפני השמש, ניתוח ראשוני לשאיבת העדשה הטבעית העכורה ועוד

מאת: מערכת zap doctors
אינסולין לנשים בהריון

מחלת הסוכרת מהווה בעיה רצינית עבור נשים רבות המעוניינות להרות. מבחינה היסטורית, תוצאות ההריון של נשים סוכרתיות היו דלות. מחקרים בקרב האוכלוסייה מראים כי אצל נשים עם סוכרת מסוג 1, הסיכון למוות טרום-לידה של העובר ומומים מולדים גבוה יחסית לעומת שאר האוכלוסייה.

חברת נובונורדיסק, המובילה בתחום הסוכרת בישראל ובעולם, הודיעה בימים אלו שהוועדה האירופית אישרה לשימוש אינסולין מהיר פעולה, נובורפיד, הגדול ביותר שנעשה עד כה באינסולין מודרני בנשים בהריון עם סוכרת מסוג 1. מנתוני מחקר מתקבל הרושם כי זהו האינסולין המודרני הראשון הנושא תווית שמאשרת את השימוש בו לנשים בהריון, באירופה.

מהניסוי (נמשך כ-4 שנים), בו השתתפו 322 נשים בהריון עם סוכרת מסוג 1, עולה כי נובורפיד משפר בצורה משמעותית את איזון רמות הסוכר לאחר הארוחה בשליש הראשון והשלישי של ההיריון. כמו כן, הסיכונים להיפוגליקמיה חמורה (לילית ויומית) היו ב-52% וב-15% נמוכים יותר, כאשר הטיפול היה בנובורפיד לעומת אינסולין הומני.

הניסוי העלה תוצאות משופרות גם לאם וגם לילד במונחים הבאים:

פחות לידות מוקדמות.
הפחתה בסיכון להיפוגליקמיה הדורשת טיפול בילודים.
מדדים נמוכים יותר, בצורה עקבית, של היפוגלקמיה (24 שעות, לילית או יומית).
סיכונים פחותים יותר לעובר.

הגנה מפני השמש

הקיץ בעיצומו וחברת התרופות והדרמו-קוסמטיקה "מדיליין" משיקה את סדרת מוצרי ההגנה מפני השמש: "מדידרם אלפא" - הסדרה הכתומה. הסדרה הינה פרי פיתוח ישראלי.

התכשירים, כך מספרים לנו, מעניקים לעור הגנה מקרינת השמש ושומרים על רמת הלחות הטבעית של העור. ייחודה של הסדרה נעוץ בעובדה שלצד מסנני קרינה בדרגות שונות (15 ,30 ,60 SPF), התכשירים מעושרים בסויה.

יתרונות השימוש בסויה

פולי הסויה שייכים למשפחת הקטניות וסגולותיהם הרפואיות ידועות שנים רבות. פולי הסויה עשירים מאד ברכיבים ייחודיים הנקראים: איזופלבונים, שהם פיטו-אסטרוגנים טבעיים, הדומים במבנה הכימי שלהם להורמון אסטרוגן. רכיבים אלו פועלים על הקולגן ואלסטין שבעור וע"י כך מעלים את גמישות העור מחד, ומפחיתים ומאטים את הזדקנותו והיווצרות קמטים מאידך.

הסויה פועל כאנטיאוקסידנט (נוגד חימצון) חזק. לנוגדי חימצון תפקיד חשוב בטיפול בתוצרי לוואי שליליים של הפעילות הפיזיולוגית של הגוף ושל מזהמים סביבתיים כמו קרינת השמש (רדיקלים חופשיים), הפוגעים בתאי הגוף ומהווים גורם סיכון למחלות שונות וביניהן סרטן.

בנוסף, מחקרים מראים כי לסויה תפקיד בהבהרת כתמי עור.

הוספת סויה למוצרי הגנה מפני השמש הינה ייחודית ומאפשרת ניצול יעיל ביותר של תכונות הסויה בשילוב מסנני קרינה להגנה מושלמת מפני השמש.

הסדרה אושרה על ידי משרד הבריאות. התכשירים ניתנים להשגה ברשתות הפארם ובבתי המרקחת הפרטיים.

ניתוח לשאיבת העדשה הטבעית העכורה

לראשונה בארץ, נותחו השבוע, במרכז הרפואי אסף הרופא 5 גברים ונשים שסבלו מקטרקט (ירוד) מתקדם בעין בטכנולוגיה חדשה. בין המנותחים, כמה מקרים שאי אפשר היה לטפל בהם בטכנולוגיה הרגילה.

מדובר בטכנולוגיה חדישה בעזרתה מחדירים לעין כלי ניתוח זעירים ובהם "ידית" שמסוגלת לשאוב את העדשה הטבעית העכורה (קטרקט) אל מחוץ לעין. הטכנולוגיה מבוססת על תנועה סיבובית מהירה ונשנית של קצה הידית בשילוב עם אנרגיית אולטרה-סאונד. המכשיר החדיש,INFINITY, מתוצרת חברת ALCON המכיל טכנולוגיה יחודית הנקראית OZIL, נרכש באחרונה ע"י אסף הרופא.

"השילוב שנוצר בין פעולת השאיבה לאנרגיית האולטרה-סאונד מקטין באופן דרסטי את כמות האנרגיה הנכנסת לעין, מקטין את סיכוני הניתוח ומאפשר, במעט אנרגיה, הוצאת ירודים מתקדמים שהיו בדרגה שהקשתה בעבר על ביצוע הניתוח.

הניתוח מבוצע בחתך זעיר בקרנית, שגודלו פחות מ-3 מ"מ, ומאפשר את השלמת הניתוח עם השתלת העדשה התוך-עינית ללא תפרים ועם החלמה מהירה ביותר של העין", מסביר ד"ר יצחק אבני, מנהל מחלקת העיניים באסף הרופא, שביצע את הניתוחים, לראשונה בארץ.

לשימוש מקלטי הצפון: מכשירים לטיהור אוויר

עשרות מכשירי MEDICAIR, הפועלים בטכנולוגיית טיהור אוויר Plasmaculster, טכנולוגיה שהוכחה כמנטרלת סימפטומים שונים ביניהם קרדית אבק הבית, עובש, ריחות לא נעימים ואלרגנים הנמצאים בבעלי חיים, נתרמו על-ידי חברת ראלקו מוצרי צריכה למקלטים בצפון בהם שוהים התושבים.

במחקר שערכה חברת ראלקו, בשיתוף עם אגודת האלרגולוגים בישראל בקרב מאות אנשים הסובלים מאלרגיות ואסתמה, נמצא כי כ-83% דיווחו על הקלה משמעותית לאחר שימוש במכשיר. במחקרים נוספים שערכה חברת SHARP יצרנית המכשיר, בעולם, עולה כי פעילות המכשיר מצליחה לנטרל תוך רבע שעה כ-90% מהקרדית והעובש הנמצאים באוויר ו-99% מהם תוך שעה.


מכשיר Medicair מסנן את מולקולות המים שבאוויר באמצעות מחולל הפלסמה. המכשיר פולט לחלל החדר אוויר רווי יונים שלילים וחיוביים המתפזרים במהירות של 3 מטר לשניה. יונים אלו מוקפים במולקולות מים ומכונים "מקבצי פלסמה".
המדובר במולקולות מים פעילות, לא יציבות, שתכונתן - שאיפה להפוך חזרה למולקולת מים H2O. כאשר מולקולות אלו מתנגשות בוירוסים, במזהמים ובאלרגנים שבחלל החדר, הן נוטלות מהם את אטום המימן. כתוצאה מכך, מנוטרלת פעילותם של הוירוסים והגורמים המזהמים ומעוררי האלרגיה אשר בחלל החדר.

בואו לדבר על זה בפורום סוכרת, בפורום הריון ולידה, בפורום אינטגרטיבי לרפואת עור, אסתטיקה וקוסמטיקה טבעית ובפורום בריאות העין.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום