מדור טיפים מס' 22

(0)
לדרג

על שפשפת ודרכי טיפול וניפוץ מיתוסים הנוגעים לרפואה פלסטית ואסתטית. המלצות וחתירה תחת הנחות מקובלות

מאת: מערכת zap doctors
מהי שפשפת וכיצד להימנע ולטפל?

שפשפת היא לא רק בעיה של חיילים קרביים שקשורה (או לא?) לביטוי "שפשוף נעים". השפשפת אופיינית בעיקר לימי הקיץ בגלל שהיא משגשגת בתנאים של חום ולחות גבוהה וחוסר אוורור. ריקי הלוי, רוקחת חברת נובארטיס OTC, המשווקת את למיסיל לטיפול בשפשפות, מסבירה על התופעה המעצבנת והלא נעימה הנקראת שפשפת:

^^מהי שפשפת?^^

השפשפת מופיעה במפשעה, החלק העליון הפנימי של הירכיים בעקבות זיהום של פטריה שנקראת טריכופיטון רוברום. הסימפטומים של שפשפת הם אדמומיות של האזור, גרד, עקצוץ, צריבה שיכולה אפילו לקבל גוון חום. אפשר לקבל שפשפת גם בבית השחי.

^^מי סובל?^^

השפשוף מתפתח בתנאים של הליכה מאומצת, או מלבישת בגדים תחתונים מבדים "לא נושמים" כמו לייקרה או ניילון, או מהזעה הגורמת להרטבת הבגד. ידוע כי גברים סובלים משפשפות יותר מנשים. מי שעשוי לסבול משפשפות הם:

חיילים הקרביים
ספורטאים
רוכבי אופניים
אנשים שמנים שירכיהם מתחככות אחת בשנייה
כאלו שסובלים מעור יבש

^^מה עושים וכיצד למנוע?^^

מקלחות תכופות, למרות הרצון הרב להקל על ההרגשה, אינן עוזרות ואף יכולות להחמיר את המצב, בגלל שהלחות המוגברת והשפשוף בסבון מעודדים את צמיחת הפטריות.

יש לטפל מיד עם הופעת התסמינים הראשונים, במצב שהשפשפת מוגדרת קלה עד בינונית. במידה ולא מטפלים בבעיה השפשפת עלולה להחמיר ולהזדהם.

למרות מה שחלקינו חושבים, אסור לשפוך אפטר שייב מאחר והבושם שבתכשיר עלול לגרום לכוויה בעור.

מומלץ ללבוש מכנסיים רפויים ובגדים תחתונים העשויים 100% כותנה (בד "נושם").

לגברים מומלץ ללבוש תחתוני בוקסר.

מומלץ להימנע מלהשתמש במגבות משותפות או בגדים משותפים.

יש ליבש היטב את אזור המפשעה לאחר מקלחת או בריכה לפני שמתלבשים.

למיסיל קרם או ספריי הוא התכשיר היחידי ללא מרשם רופא שקוטל את הפטריה ויעיל לטיפול בשפשפות. למיסיל מעניק אפקט הגנה ארוך מהדבקויות חוזרות.

ניפוץ מיתוסים על ניתוחי מתיחת פנים

מיתוסים אינם בהכרח נכונים, לעיתים הם גם מטעים. בשל כוחם: ניפוץ מיתוסים אינו פשוט; כך גם בהקשר של רפואה פלסטית ואסתטית. המנתח הפלסטי ד"ר נמרוד פרידמן, הבעלים של "בית סיבל", מנפץ עבורנו מספר מיתוסים.

^^ניתוח מתיחת פנים מותיר פנים קפואות ולא טבעיות^^

הניתוח הנכון הוא לא מתיחת פנים אלא הרמת פנים. במידה והניתוח מבוצע נכון (באמצעות הרמת הרקמות העמוקות שצנחו) הרי שהתוצאה תהיה טבעית והבעות הפנים יהיו רגילות. נכון שניתוח מתיחת פנים בשיטה הישנה יצר מראה מתוח בובתי והבעות פנים לא טבעיות.

^^הניתוח מותיר את הפנים צעירות לתמיד^^

לאחר ניתוח פנים מוצלח הפנים יראו צעירות יותר, אולם גם הרופא המוכשר ביותר לא יכול לעצור את הזמן. לאחר הניתוח ההזדקנות נמשכת אולם בכל נקודת זמן המנותח/ת יראו טוב יותר מאשר היו נראים ללא ניתוח.

^^מספר שנים לאחר ניתוח מתיחת פנים מתרחשת צניחה פתאומית והזדקנות מהירה^^

ההזדקנות לאחר ניתוח פנים נמשכת בקצב טבעי ורגיל. ניתוח הוא לא תכשיר שיש לו תאריך תפוגה שלאחר שהוא חולף השפעת הניתוח פגה בבת אחת. לא צפוי כי תהיה החמרה פתאומית במראה הפנים אלא שינוי הדרגתי ואיטי.

^^ניתן לזהות כל אישה או גבר שעברו ניתוח פנים^^

ניתן לזהות ניתוח שבוצע בצורה לא טובה. תוצאת ניתוח שבוצע על ידי רופא מיומן ומקצועי בטכניקה הנכונה של הרמה ולא של מתיחת פנים תהיה טבעית וללא צלקות נראות לעין.

^^אין צורך לעשות ניתוח פנים לפני גיל 60^^

בעבר היו ניתוחי הפנים מבוצעים בגיל מבוגר יותר, אולם היום נשים רוצות להראות במיטבן כל הזמן ולא רוצות להמתין עד שהשפעות הגיל יראו לעיני כל. מסיבה זו נשים רבות פונות לעבור ניתוח הרמת פנים בגיל 40-50.

בואו לדבר על זה בפורום אינטגרטיבי לרפואת עור, אסתטיקה וקוסמטיקה טבעית ובפורום כירורגיה פלסטית: בשיתוף עם אריאל.

רוצה לדרג?
זה יעזור לכל מי שייחפש מידע רפואי על התחום